Vad körde ni för moppe?

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
1. Fin blå Puch Dakota med störtbåge + läderremsan på tanken! :tummenupp
2. Honda MB:5 70cc cylle med en 16.5 förgasare. Dock drevad så den gick lika fort överallt även med 2st på.. :hihi
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
GuW skrev:
Okej, jag jobbar med moppefuckon dagligen, och alla som påstår att deras moppar gör mer än 80 har jag erbjudit att provköra mot min bil/mc för att se vad min mätare visar, den kaxigaste av dom alla erjöd jag en femhundring om han kom över hundra med sin Reiju Dracc, trots att han själv envist hävdade att moppern gjorde minst hundratjugu... med skjuss...

Ingen har vågat ställa upp på en mätning, allra mins killen med Drac'en.
Dessutom vet alla moppefuckon att just deras mätare stämmer *suck*

Jag hade förövrigt en MCB moppe som mest såg ut som en minicykel med motor, och dessutom vägde som en sådan, med tvåväxlad Sachs motor, med alla köpesanabola som gick att uppbringa gjorde den 65-70 km/h
(sjuhalva bing 17x14 och effektpipa, samt så stort drev som gick in fram och ett en tum större bakhjul från en packmoppe bak eftersom jag inte längre hittade mindre bakdrev), det gjorde den såväl uppför som utför så den hade nog gått att dreva lite till, men det var ingen idé, den var livsfarlig på vägen redan i tretti då den var stel bak och glapp fram.

Dessutom hade jag i den åldern en flickvän vars pappa var MC polis....
Det var inte populärt att hämta hans dotter på skolan och skjutsa hem henne på den moppen (dessutom var det nog inte så bekvämt för henne :lol )
Tror du inte på att hans reiju drac gör 120 me skjuts eller? :rolleyes:
 

Oxigen

Dåre & Moppefucko
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Suffering Island
Hoj
Kawasaki Kx250 -02 & en räser
GuW skrev:
Okej, jag jobbar med moppefuckon dagligen, och alla som påstår att deras moppar gör mer än 80 har jag erbjudit att provköra mot min bil/mc för att se vad min mätare visar, den kaxigaste av dom alla erjöd jag en femhundring om han kom över hundra med sin Reiju Dracc, trots att han själv envist hävdade att moppern gjorde minst hundratjugu... med skjuss...

Ingen har vågat ställa upp på en mätning, allra mins killen med Drac'en.
Dessutom vet alla moppefuckon att just deras mätare stämmer *suck*

Jag hade förövrigt en MCB moppe som mest såg ut som en minicykel med motor, och dessutom vägde som en sådan, med tvåväxlad Sachs motor, med alla köpesanabola som gick att uppbringa gjorde den 65-70 km/h
(sjuhalva bing 17x14 och effektpipa, samt så stort drev som gick in fram och ett en tum större bakhjul från en packmoppe bak eftersom jag inte längre hittade mindre bakdrev), det gjorde den såväl uppför som utför så den hade nog gått att dreva lite till, men det var ingen idé, den var livsfarlig på vägen redan i tretti då den var stel bak och glapp fram.

Dessutom hade jag i den åldern en flickvän vars pappa var MC polis....
Det var inte populärt att hämta hans dotter på skolan och skjutsa hem henne på den moppen (dessutom var det nog inte så bekvämt för henne :lol )

Jag skulle lätt kunna ställa upp... Synd att du inte bor i sthlm.

Har haft:
*Rieju Drac Sm - underliggande trimpipa & öppetfilter toppade 90 ärliga.
*Gilera Runner - 70cc, trimpipa, trimvariomatik, 19mm förgasare osv, toppade 100 ärliga.
*Derbi Supermotard - Metrakit prorace kit från affär, kostade ägaren innan mig 35000kr ny i affär. 115km/h på cykeldator.
*Honda X8R - 70cc, trimpipa, 19mm förgasare osv.. Gick skit och toppade 75 ärliga.
*Derbi DRD Supermotard - Portad originalcylinder, trimpipa, 17.5mm fugge toppade en 70-80 ärliga.
*Gilera Runner Purejet (Direktinsprut) - helt original, toppade väl en 45km/h.
*Aprilia MX Supermotard - underliggande trimpipa, toppade en 75-80 ärliga.
*Gilera Runner - 70cc, trimpipa, 19mm förgasare, trimvariomatik & hela kittet, toppade 100+ ärliga.
*Aprilia SR50 Ditech - direktinsprutad, avstrypt.. Toppade 70km/h

Sålde Ditechen och köpte mig en KX250. Köpte min första moppe när jag var 14 och sålde ditechen & köpte mig kx:en i höst... Fyllde 18 år den 4 december förövrigt.

och så har jag haft min projektscooter (en Aprilia SR50) undertiden som jag har kört mina övriga moppar (har kvar den)... Köpte den när jag hade min första Derbi SM och sedan dess har jag renoverat den och handlat en komplett Malossi MHR team spis på 70cc. Körde 201m på 9.62s med den i sommras och nu under vintern kommer en hel del mods, bla ett Nos kit. Ska bänka den inom de närmsta veckorna, men hoppas på 15hk+. Den är drevad för 130km/h+ och jag har varit uppe i över 120km/h med den. Ska dräpa lite bilar med den i sommar, zatzytomtarna har redan fått se den. :)

Jag har kört med cykeldator på alla mina mopeder... Är inte ett av dem traditionella moppefuckona ;).

Edit: två gamla filmer med racescootern:
Oxigen@Teamspeed1
Oxigen@Teamspeed2

och en bild:
P9110115.JPG
 
Last edited:

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
KalleNorton skrev:
Tror du inte på att hans reiju drac gör 120 me skjuts eller? :rolleyes:


med rätt trim så kan den nog göra det, en som jag känner har en gilera h@k som gör 115 km/h uppmätt med min crm. hur mycket den stämmer vet jag inte men i 115 km/h på mätaren så kör jag ifrån bilar på motorvägen.


"enda" trimmet han har är 76cc cylinder, gamla metra kit thrower ( blå dämp ) och nån multifet fugge + andra reeds och väldigt stort framdrev.
 

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Ort
E-tuna
Hoj
Husqvarnor
Hade den bästa av alla mopeder PUCH DAKOTA var väl lite filad o gjorde väl 50.
Men jag körde ifrån polarna i skogen med den och dom hade nya cross moppar haha
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har aldrig tvivlat på att det GÅR att få upp mopparna i hastighet, däremot skarvas det nog med sisådär 30% av femtonåringarna, i synnerhet av den som är värst, eftersom inget annat moppefucko kan åka jämsides och dementera...
 

Dragon

Hell was full so i came back..
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Malmö
Hoj
Cbr 929 RR Fireblade
Suzuki K50 87års modell. (allt orginal,toppade 40 i nerförs backe)
Blev i pricip omkörd av tanter med permobil. :näsblod :3freak
Sen dess har jag haft Toyota supra och nu sporthoj.(trött på att bli omkörd!)
 

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900RR Fighter
Suzuki Solifer S, orginal cylinder, orginal krök med annan ljuddämpare, 16mm förg. gick väll en 55km/h med lite tur. Köpte ett 70cc membran cylinder med den fick jag aldrig igång.

Nu har jag en gammal Helkama Ässä med hemmafilad kolv och cylinder, gianelli krök, orginal 11.5mm förgasare och 13/28 drevning. den går väll runt 65mh/h.
 

Kocken

shit fan va knas!
Gick med
2 Oct 2004
Ort
uppsala
Hoj
daytona
gilera säkert en modell från 70 talet gick alldrig sönder tror den funkar än idag gick väl ca 60 om man hade det drevet på. kunde köra i veckor på en tank. :yoparty
 

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Det burgna Täby, stan på landet!
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
CP-låda med elstart. Vetefan vad de heter egentligen, de kallades bara för CP-låda på Gotland. Trehjulig moped med "hytt". Två framhjul, ett bakhjul. Styre inne i hytten. Hytten svängs ut åt sidan vid i/urstigning. Någon som vet vad jag menar?
 

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Tänk på nicknamet!
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
mankan skrev:
Någon som vet vad jag menar?

haha jajjemän jag vet precis vilken du menar!

farsan köpte en sån till mig när jag var hmm runt 10-11 år..

mina päron var stenhårda på att jag inte fick köra moppe innan jag var 15 och iom att jag fyller år i dec så hade ALLA mina polare redan kört moppe i iaf 1½ år innan jag fick köra...

så jag köpte feta högtalare å stereo istället.. så var jag iaf kung när vi hade fest :rock :öl :corn
 

Jimbo

JA HEJ DU
Gick med
5 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
R1 -98
1: Novelette från 56 tror jag
2: nån crescent trampis utan krök, (brann två gånger)
3: Zündapp cs 50 säkert 75kmh
4: suzuki k50 med 5 1/2 gick 66kmh

givetvis var alla trimmade på olika vis.
ex, jackad kolv m.m.
 

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Det burgna Täby, stan på landet!
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
skövde_pöjk skrev:
haha jajjemän jag vet precis vilken du menar!

farsan köpte en sån till mig när jag var hmm runt 10-11 år..

mina päron var stenhårda på att jag inte fick köra moppe innan jag var 15 och iom att jag fyller år i dec så hade ALLA mina polare redan kört moppe i iaf 1½ år innan jag fick köra...

så jag köpte feta högtalare å stereo istället.. så var jag iaf kung när vi hade fest :rock :öl :corn

Pommfritt! Vet du möjligtvis vad den heter egentligen. Shopper fick jag som tips på ett annat forum. Kan det stämma?
 

Mr D

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
FZS 600
Hade först en Zundapp Mustang från 1964 som jag borrade bort pluggen på plus att jag borrade sönder förgasaren ;).... Inget som inte plastic padding kunde fixa dock... Den gjorde väl ungefär 50-60 enligt mätaren, men det var en fartupplevelse utan dess like, eftersom den vobblade enormt..
När jag fyllde fjorton så blev det en sprojlans ny yamaha dt istället. Efter ett halvår så drog jag pluggen på den också, samt satte på grovkrök och drevade... Gjorde väl också 50 -60 km/h enligt mätaren, men det var inte alls samma fartupplevelse som på zundappen från -64 .......
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Väldigt fin scoote rdu har där Oxigen. Kanske något för dig att slå tyskarnas tider? De kör låga 8:eek:r på 201 meter. Då måste du förlänga bakhjulet så att den inte går upp på bakan så enkelt.
 

Fastman

Fattigare än dig!!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
I en kartong
Hoj
Liten knarr
jag körde den coolaste av dom alla..en flaka.....i en hel månad sen var moppetiden över för mig
 

Yamaha_Fille

Väntar på våren.
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
Silver Retta -03, Akrapovic slip on, Öhlins styrdämpare.
hade en mustang mamba -84 som brorsan skicka på sitt 70cc med 19 bing...

den lät nog fan mer än den gick, speciellt när förröret hoppade av vilken den gjorde typ varje dag.

efter den blev det en ny honda mt5, köpte 65cc till den och vill minnas att den gjorde 90 eller nått...gick jävligt bra iallafall.

mamban blev stulen, vilket är synd...hade ju vart kul att ha kvar i garaget idag.
 

HasseS

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
yamaha TDM
Blå Dakota med femhalva och kolvjack hemmabygd pip lite drevad gick väll 55-60 ungefär men gick i alla väder+en gäng andra moppar på sidan om med varierat trim
 

P@trikn

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2004
Ort
Västerås
Hoj
Sv 650 s -00
En compact med puch motor= gjorde 90km/h tills ramen sprack och all bensin rann ut och den brann upp! hehe

Köpte en puch kopia Florida(Tomos) :kocko

sen blev det en Dt mx -93
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top