Josafan skrev:
Huskvarna Lyx -63, helrenoverade själv. Gick som en soffpotatis trots vansinnigt tonårstrim. All effekt kom på sådana varv som bara fick när man körde i nerförbacke, alltså, den var alltid slö för man kom nästan aldrig upp i de varven och när man väl gjorde det så trodde man den skulle sprängas.
Det låter nästan som min DT50 den lät så man blev riktigt skrajj.
Köpte min DT50-86 (har inte sett nån äldre) av en gammal panchis
trodde den skulle vara skitseg eftersom den var gubb-körd
men jag hade fel den gick riktigt bra, 55 enligt polisen som tvingade till sig en provtur i nedförsbacke
Men han orkade inte kuska på den i 1.5 mil till stationen, så han hotade med att komma och titta igenom den veckan efter
så jag brände hem snyfta för farsan om vad som hänt han hjälpte mig att skruva isär den
då fattade jag inte hur den kunde hålla sig till 55 när den borde ha gjort typ 75 i allafall
Någon hade filat lite på fuggen och insuget eller snarare Raspat det fanns inte en jämn kant nån stans och minsta diametermåttet jag kunde få på insuget var typ 22mm fuggen var lite mindre ungefär 18.5mm
hade inga original delar så farsan peta dit en bricka med mindre hål istället
veckorna gick snuten kom aldrig
det blev helt plötsligt inne att sota ur ljud dämparen och jag hängde på
i med soppa i dämparn och tände på
när den var het och fin bankade jag på den och ut kom sotklumpar stora som röret var tjockt, fattar inte hur det kunde komma ut nånting ur det i huvudtaget det var igensatt !!
efter det fick man upp den i 75 men då lät den som en gris på väg till slakt
Jag plågade den i en nedförsbacke en gång och kom enligt mätaren upp i 85
övrigt trimm var grövre krök och jag tror det var ett 48 drev i bak.