Vad körde ni för moppe?

Texas

Somnadsbudsbetend'e
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Nightrod-08
1. Honda MB-5 70kubiks autisa, med modifierat munstycke för att få dit en förgasare Bing17!!! 100km/h
2. Zundapp KS50-68 70kubiks Zeta , solfjädertopp, Bing19 80km/h

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
DT50mx :fakta
70cc "big bore kit" tror jag det hette, skulle ge ca 11hk, samt en 24mm knasare.. haha.. gissa om den va för stor.. :hihi
Pigg va den iallafall, toppa strax under 100 och va stans snabbaste moppe ett tag :banana

Körde lite med farsans Puch Maxi, 2 stegs automat och vursting trim, 90 blås och ramsneeeeé, han kör fortfarande omkring på den... :kocko

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
jag hade en derbi supermotard -99.. underbar!! gjorde 90km/h... mätarfart, ska man kanske tillägga :)

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Yamaha DT50R -94 200mil på mätaren vid inköp -96
(-94 sista årsmodellen i Sverige)

Options:
Trimkrök, kromad Jamarcol, Dainese och Öhlinsklistermärken satt det på den.
Gick bättre orginal än vissa bonnatrimmade mopeder (45-50 enligt mätaren).

Jag saknar foto på den! :huvet :huvet :huvet :(

Hittelön till den som hittar ett foto på min moped!

Min moppe var på sin tid bra mycket häftigare än min nuvarande hoj, men jag har växt till mig så jag behöver ej det värsta längre... :D

Skickar med ett foto på en likadan moppe iaf...

Bifogat

• DT50R.jpg
    DT50R.jpg
    76.6 KB · Visningar: 743

Robbano

Robbano
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ingen...
Honda Mt5a -95a med effektare o så, gjorde minst 52km/h

Derbi Senda Supermotard -99a, pluggen borta gjorde den 100 på mätaren... TYckte den gick helt groteskt dom första gångerna jag körde den... :)

Rs_man

Si minor plus est ergo nihil sunt omnia.
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
CB 600 Hornet
jag hade en kradler florett (stavning) med 5,5 och gjorde väll 55km/h sen en suzuki från 1965 någonting sen en zundapp ks 50 med 70cc tror det var 34mm förgasare men den gjorde väll någe runt 65-70km/h sen en husmans från 50 talet som gick i 10 pga en trasig toplockspakning

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
En Yamaha DT 50 MX med det mesta och lite till. Såg ut som ny trots att det var en -94 (eller den var iaf uttagen då, kanske var tillverkad tidigare). Enda felet var väl att den hade en riktigt ordentlig glädjemätare.

Bifogat

• 43TD0046.jpg
    43TD0046.jpg
    38.3 KB · Visningar: 1,009

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
Puch Alabama och Puch Dakota! Det var tider det!! Faktum är att Dakotan rullar än. Jag har den på landet för att åka ner till stranden!

JB

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Såld
1. Puch florida, (60-talare), max uppborrat insug, max borrad fugge, planad topp, kolvlucka ~75 km/h

2. Ilo flakmoppe, (60-talare), motor samma som i floridan ~55 km/h

3. Husqvarna, (60-talare), tvåstegsautomat, original ~35 km/h

4. CP-groda, (årsmodell okänd), 350cc jordfräsmotor, HD växellåda, förlängt chassi, borttagen framruta, störtbåge, väldigt instabil vågade aldrig gasa längre än till ~90 km/h

5. Yamaha FS1, (-79), 60cc cylinder, 16,5 mm insug, 16 mm Mikuni, Hemsnickrat avgassystem ~90 km/h

kapten

SDK #3173
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati monster 900cc Vespa GL 150cc -61
Chronic skrev:
Öhh, jag har haft en röd FS1 med 60cc och med världens största buckla i tanken, höger sida. bör väl vart runt -87, samma moppe?
Jag hade min Fs 1:a mellan -90 och -92. Kommer du från Jönköpings trakten så kan det vara samma moppe? Vore festligt om det var det. :fyllisar

Coola Ola

Guest
Jag hade en Honda MB-5 -85. När jag köpte den 1995 för 6000:- hade den gått 50 mil och motorn hade gått 25.... (några kids hade brutit sig in i garaget där den stod och snott motorn, förmodligen för att trimma nån sunkig MT-5). En gammal gubbe som hade köpt den men sen hade hans syn försämrats så att han inte kunde köra den, moppen hade alltså i princip stått still i 10 år.

Den var så sjukt jävla fin! Inte en repa i en plasten, lacken var som ny, motorn helt orörd. Tyvärr innebar det att den toppade 35 km/h.... :3freak

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Yamaha R6:a
:tomten
Gammal risig kawagrön Suzuki K-50, köptes för 250:- när jag var 13!
Honda MT-50 -87 som renoverades upp och såldes med 250% vinst...
Yamaha DT-50 R -93, fin som fan med tjejrosa sadel ha ha... brudarna gillade den också :rofl

Ha det

Last edited:

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Jag körde en -

Aprilia SR 50 -99
Beta RR 50 -00
Cresent compakt - ?
Cresent K50 - ?
CPI Hussar -02
Puch Dakota - ?
Puch Nevada -83

På 50 cc även 2 crossar.

Yamaha 50cc cross
Puch 50cc cross automat

Ja, jag bor på landet. :tummenupp

Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Honda MT50s -91 5.5 trimcylinder trimkrök å jamarcol dämp 14 drev fram maxade runt 70 på mätarn ...

Solid snake

Guest
Padde skrev:
Jag körde en -

Aprilia SR 50 -99
Beta RR 50 -00
Cresent compakt - ?
Cresent K50 - ?
CPI Hussar - 02
Puch Dakota - ?
Puch Nevada - ?

På 50 cc även 2 crossar.

Yamaha 50cc cross
Puch 50cc cross automat

Ja, jag bor på landet. :tummenupp

Nevadan var ju min gamle. :hihi

Var en 83a. :mattias

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Solid snake skrev:
Nevadan var ju min gamle. :hihi

Var en 83a. :mattias

Japp. Dock körde jag inte så mycket på den. Jag känade mest pengar på den.

:rofl :rofl

Men så var där ju lite jobb med.

Solid snake

Guest
Padde skrev:
Japp. Dock körde jag inte så mycket på den. Jag känade mest pengar på den.

:rofl :rofl

Men så var där ju lite jobb med.

Japp, du fick vad du betalade för om man säger så. :hihi

Kan säga alla fel på den.

Bromspedalen var helt kass.
Fästet till avgasröret var paj.
Kopplingen var paj, typ beyond repair.
Kassa packboxar i gaffeln.
Trasiga gaffelbälgar.
Slitna däck.
Glapp i alla lager. :hihi
Kass el.
Kass växelpinne.

Allt skakade av på den titt som tätt. :tungan

t-quick

oldie but goldie, HSK
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 625sxc, zx636r -03*såld, gsx750r -05 *RIP*
yamaha chappy, 79.a om jag inte minns fel..

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Huskvarna Lyx -63, helrenoverade själv. Gick som en soffpotatis trots vansinnigt tonårstrim. All effekt kom på sådana varv som bara fick när man körde i nerförbacke, alltså, den var alltid slö för man kom nästan aldrig upp i de varven och när man väl gjorde det så trodde man den skulle sprängas. Dock skulle naturligtvis en polare rejsa med en annan astrimmad moppe och då nöp den.

NV Autoped -tidigt 50-tal-,fick den av en polare som i sin tur hade fått den av en granne vars far hade dött, rensning på tomten. Var komplett, men mkt rostig, ställdes i ett skjul, gjorde aldrig ngt med den.

Monark -55-56, Med Ilomotor. Kilremsdriven blå härlig moppe som gick ok, men strulade konstant med kopplingen, världens mest skumma konstruktion. Fick aldrig ordning på det, sålde den.

Puch Florida 60-tal, Min absolut bästa körmoppe. En polare till fassan ringde och sa att grabben inte körde med den längre. Den var skitfin, dom hade blästrat, galvat! och lackerat hos lackerare. Dock lite skumt spacklingsjobb. Trimcylinder och lite fixas fugge samt planad topp så gick den som ett AS! Startade på första i ALLA lägen, gick på högsta växeln på tomgång och accelerade utan problem i samma växel. Dock krockade jag med den när en ung dam med en Volvo 240 med dragkula backade ut framför mig. Jag fick dragkulan på smalbenet och därefter följde några knepiga rörelser där jag kom åt växelföraren. Knäckt vevhushalva var påföljden, såldes därefter.

Husqvarna Novolette Lyx -54. En ögonsten i exemplariskt originalskick. Maronröd metallic och beiga fält med guldrandning. Kilremsdrift och tanken under röven. Har alltid gått bra och är fort. i min ägo. Dock är den i ett förråd då mina päron skilt sig osv osv.

Thats it... moppar är NAJS, men slött. :rofl

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...