Vad körde ni för moppe?

MR.E

Guest
jawohl skrev:
Hallå!

Kom precis på en riktigt intressant fråga, antar att många här grundade mc-intresset i moppe-åldern.

Så vad körde ni för moppe? Trimmat eller Original? Har det speglat av sig på nuvarande maskin?

Personligen har det varit Honda hela livet. MT-5:a med 65cc, trim-krök, jamarcol slutburk..ojojoj. Toppade väl i 75 km/h med originalförgasare! :rock

/Peter
Ciao me trimkrök o 60 kubbe och motocross i form av kx 125,
i dag bara Cbr 1000rr

MR E
 

Tyrgash

Född att köra Suzuki?
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
Rmz 250 & Compact
VAdå körde?? Sitter och puffar till jobbet på en Compact dagligdags. :tummenupp
 

Rush

Kan man ändra här..
Gick med
2 Jul 2003
Ort
Uttran
Hoj
Hojlös......
1. Compact med husqvarna 2 pet
2. Puch dakota
3. Cresent e-type

Man fick komplex...fatta att man vill gasa nuförtiden
 

Brunzell

www.gavlestunts.com
Gick med
6 Sep 2004
Ort
Gävle
Hoj
Kawasaki Z1000 -03
Yamaha DT50R 5,5hk cyl.
Honda MB80 original
Puch Dakota 3000 -77 med 60cc

:)
 

zippo

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Karlstad
Hoj
ingen för tillfället
vid 12 års ålder var det en cresent compact orginal :tungan

sen avancerade jag till en dt -89 vid 14 års ålder. med 20mm förgasare och 7,5:a cylinder mm. gick i 80! :tummenupp
 

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
hade en Suzuki S1 me 80cc burk på och 22mm mikuni förgasare och toppade kanske 90 (kollade aldrig) gick fint förutom att kolven for lite nu och då och ljud dämpen va int så bra så de hördes i andra sidan av byn när man startade den sa polarn, men som farsan säger: "ju mer de låter desto fortare går de"... :hihi ...när man tänker efter var de int så lönsamt de heller.. :( ...men kul va de medans den gick... :banana
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
En MT-5:a med autisa-kitt! Kraschade den in i en bil, köpte sedan min första MC för försäkringspengarna. Gissa om morsan blev glad! :rolleyes:
 

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
jöttlabörrj
Hoj
Supkerduke(såld!)
Fick en compact av farsan när jag var 10, som trimmades "direckt"! Det vart en 60cc cylle och lite annat lull-lull. Gick som faaaan.. Dock spärrade farsan 3:ans växel, men jag lyckades lista ut hur han gjorde och pillade väck det rätt snart. :tummenupp

Därefter köpte jag en Yamma DT-50 vid 15 års ålder, den gick som en potta skit.. Då bestämde jag mig för att aldrig mer köra Yamaha. :hihi
 

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
2 st. Yamaha DT50, en fulltrimmad 70cc och en mestadels original. Sen kom jag på bättre tankar och körde Kawasaki 80cc och 125cc till skolan istället, samma straff så :D :D

Meeen, självklart hade jag EPA-traktor också :yoparty :yoparty
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
MjO skrev:
2 st. Yamaha DT50, en fulltrimmad 70cc och en mestadels original. Sen kom jag på bättre tankar och körde Kawasaki 80cc och 125cc till skolan istället, samma straff så :D :D

Meeen, självklart hade jag EPA-traktor också :yoparty :yoparty
Epa :blah :ajjabajja :kulspruta
 

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
Haha, näää wtf, epa rockade på den tiden.

Luta dig tillbaka, slut ögonen och visualisera ....

Stor, fräck, ford transit. Vinröd skinnklädsel, vitt i taket, fransar, svarta rutor, röd golvbelysning, stereo som dunkar på friskt .. och vanlig växellåda :D

Stooooort kompressorhorn :yoparty

Haha, ja det var tider det. Nåväl, jag har växt upp, lite i alla fall :D
 

fwk

Certifierad Landsvägsloksförare
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Old School ZX900R-A2
Moppe....ja

Mustang Cobra från -76 med 50cc Zundapp på, urborrad plugg, bytta munstycken, urplockad dämpare. :)

Gjorde iofs inte mer än 65. Men det funkade då. :tummenupp
 

jep84

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Sala
Hoj
gammelsukka
1. suzuki k50 - original
2. suzuki k50 - max trimmad, utan lyse jobbigt när de va mörkt.. fan va lite koll man hade då egentligen.. körde ju som ett svin å visste knappt va höger-regeln va :kocko
 

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Stockolm/Tullinge
Hoj
på gång
Jag har jag haft en Flakis med handväxel, var skit kul och köra på 2 hjul och leka, gick även som fylle taxi och som rullande disco.., sen skaffade jag en Drac 98 som jag sket i och trimma och körde ett kort tag på innan den vart stulen, då köpte jag en Gilera H@k 00 som jag drog alla 3 pluggar i, lite störe förgasare, på med sm däck och den gick som ett jävla skott, den reste sig nästan när man drog på fult iväg från rödljusen, gick även och göra sjysta stopies med när man kom in i rödljusen, körde ikapp en mc konvoj förra sommarn i hydro backen i tullinge mot huddinge, dem tittade lite på en:hihi , låg runt 70-80 då i uppförsbacke med skjuts på, sen började jag med körkortet och fick det nu i vintras och skall väl sälja moppen, men kan samtidigt vara bra att ha kvar den om man mister lappen, nu håller jag på med mc kort
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
jag hade en knallert (solex) och en helrenoverad puch dakota som gjorde 65km/h originalt :yoparty
 

Jonathan

Guest
En vild Suzuki K50 från -82

5.5
trim membran
trimkrök och en alldeles för liten förgasare. 16.5 mm :brinnerup

Gick väl 70 i nerfart och medvind. Blev faktiskt stoppad en gång men de enda kommentarerna blev

"Nylackad ser jag"

Jag med en puls på 250: "Ja jo.."

"Åk hem o ta bort trimmet så glömmer vi det här"

Jag gladare än en som vunnit på lotto: "Okey"



Men den blev hyfsad fin till slut ändå:)


Notera även att man var tidigt ute med den brutala streetfighter looken på styret :hihi
 

Bifogat

  • P7030172.jpg
    P7030172.jpg
    101.4 KB · Visningar: 1,965

Need4Speed

Crash is king!!
Gick med
1 Oct 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
CBR 600 streetfighter +fireblade
Trimmad MT5:a, vet ej hur fort den gick då mätar´n bara gick till70 km/h men nålen kom en bra bit in på andra varvet :nicka
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
Körde scooter :rolleyes: en yamaha aerox -99.. i en brant nerförsbacke gjorde den mätaren ut (120km/h) men verkligfart ville jag inte ha reda på :D
Hade bytt variator,filter,effektsystem och annat krafs :tungan
//Dennis
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top