Vad körde ni för moppe?

walleskydive

Speedoholic
Gick med
31 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
GIXXER 750-96
K-50

Körde själv,trimmat 5 1/2a,+3kugg,gav ca 55km/h,medvind 60!Snuten förföljde mig en kväll,på väg hem ifrån bio,hankade,stack ifrån dem trodde jag,stoppade mig inne på skolgården!Gav upp körde snällt bakom snut-bilen till fritidsgården.
Slog på choken,snutsrna kunde ej starta den tjocka fanskap i overaller,puttade varandra tills dom var blåa i fejcet,gick inte igång!Brukade alltid starta annars ,men denna kväll var"ngn"med migMätte cyl diam=orginal,kollade drev,3kugg för mycket=600kr böter!Fick leda cyckeln hem;men 3 kanalalaren fick dom aldrig nys om!Ha!Ha! :tummenupp
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
DT50 föffan, med fem o en halva, planat topplock från någon gammal yamahamodell (halva storleken av ett original) och en sprucken jamarcolböj, lät som en HD när man brassade på.
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
jawohl skrev:
Hallå!

Kom precis på en riktigt intressant fråga, antar att många här grundade mc-intresset i moppe-åldern.

Så vad körde ni för moppe? Trimmat eller Original? Har det speglat av sig på nuvarande maskin?

Personligen har det varit Honda hela livet. MT-5:a med 65cc, trim-krök, jamarcol slutburk..ojojoj. Toppade väl i 75 km/h med originalförgasare! :rock

/Peter

Jag körde en Honda mt5 med 65cc å trim topp, trim förgasare 24mm, trim-krök, drevad va den oxå snabbast i gbg :yoparty
 

junnu

Liten men naggande gooooooo
Gick med
31 Jan 2005
Ort
Pörtom
Hoj
sextresex ninnnnja
Suzuki PV 80cc med membran +mikuni 20mm och gianelli efektpipa 17/28 drevning gjorde 128 km/h (enligt radar :gråta )

Suzuki R 80cc 22delorto 16/28 => 122 km/h

Tunturi Tiger (minns ej allt som blev gjort på denna men med org. cylinder) ca 100 km/h

+ några till :Rockbanan
 

bellman_89

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Ort
vaxholm
Hoj
yamaha tzr
rieju dracc mrx 02... köpte vid 14 års ålder dreggla över den i 1 år
300mil orginal->50-55km/h
100mil dragen avgasplugg samt katalysator->70-75km/h
farsan plocka mig(å tro mig d e fan värre än snuten)... han strypte den igen
50-100mil orginal->45-50km/h..körde inte så ofta(inge kul när man väl smakade på livet över 60 :va :3freak
efter d så borrat insug samt pluggen vid ridsen + bortagen katalysator och plugg->70-75
vet inte hur mkt mätarn visade fel
 

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Ort
Eknö
Hoj
...
Honda MT5
Större insugplatta, yamarcol system, ombyggd luftburk, munstycken, 70cc, och lite drev :)
 

bikeemike

noobie
Gick med
6 Jun 2005
Ort
skellefteå
Hoj
yz125
först en fs1 som ja fick av syrran, gjorde 35?

sen en puch dakota 3000 gjorde 55

sen en helt ny rieju drac RR -02 gjorde 96 en kall kväll, enligt gps :yoparty hade tagit bort alla pluggar å drevat,

sen efter ja hade sålt alla moppar så blev ja sugen å köpte av en granne en giliera bullit 96a gjorde 120 efter mätaren när ja körde om en busbil :hihi
på den var det till lagt en extra växel å ostypt
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Zundapp KS50 Sport -1979
Uppflyttat bakljus under sadeln. 70cc med powerbosterkanal och 22mm motorsågsförgasare. rensad ljuddämpare. (som trillade av hela tiden) nabbat krossdäck fram och något kontsigt nabbat däck bak. nerdrevat och snabb sak.
Fan vad man saknar moppefuckoåldern. inget omdömme, inga problem. livet lekte. :yoparty

Edit: den gjorde minst 200km/h
(eller 70-80km/h´reellt)
 
Last edited:

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Florida
Hoj
Jag körde vespa (sym jet). Urpluggad. Kunde ingenting om trim o skit, körde och hade kul bara. Den gjorde 65 iaf har jag för mig.
 
Last edited:

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Dt50r med 70cc 12 hk, 16.5 fugge, högkomp topp o kolv, trimmsystem o burk o drevad.

Gjorde väll runt 85 men skar efter 150 mil för fuggen var för liten o kopplingen slira så fort effekten kom.

Nu dt 125 me effekt system, annat luft filter o större nål.(räknas väll som moppe i era öron)
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
Mögel skrev:
Jag körde en Honda mt5 med 65cc å trim topp, trim förgasare 24mm, trim-krök, drevad va den oxå snabbast i gbg :yoparty
Nymans Verkstäder -59.
Bland de långsammaste i stan. :mattias

37km/h gjorde den i alla fall, enligt farbror polisen. Han tyckte jag skulle ta ett allvarligt snack med föräldrarna om att köpa en ny till mig. :hihi


Edit: En sån här var det, men inte Cresent.. såg nära på identisk ut. Samma färgskala också. :Bugar
moppe0349.jpg
 
Last edited:

wizlow

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Ort
köping
Hoj
yamaha rd350
honda mt5 med 65cc, planad topp, 4 läppars, 20mm förgasare, trimkrök, crossljudämpare och 17 drev

gick väl i 85 några veckor sen skar den och vise värsa 3-4 gånger tills jag tröttna och köpte en rd125a och körde den som "moppe" tills 5an och 6ans växel inte funka längre då sålde jag den till en 08 som provkörde den . han borde kanske provat alla växlar? :) fick 7 papp för den :rofl
 

Roughack

Grottroll
Gick med
5 Dec 2004
Ort
Umeå
Hoj
MV Agusta Dragster 800RR
honda mt-5
hade en 5.5hästars cylle på den, varvvillig till tuuusen :yoparty
effektkrök och opluggad mellan cylle och förgasare.
vet av att glädjemätaren gick runt till 0-sträcket i vissa backar, :hihi
 

Moonman

Hittare
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 929RR -01
Räven skrev:
suzuki k50, toppade förfärliga 60....

Där var jag med, K50 60cc, blev som en automat, du började köra och när du hade lagt i trean så var det bara att köra upp och ned och aldrig växla.
 

Easy_Mike

Återfallsknutte
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
-00, Suzuki GSX750
moppe..hm..det har ju vatt endel :rolleyes:
men ok..den som gällde vid fyllda 15..och 6 månader fram.

gilera touring -79
jackad kolv.. gjorde 65km/h.

fanns även en puck maxi -80 som gjorde 90...med skjuts :banana

senare en Honda MB5 - 90...bara för att ingen annan hade en sådan

vid fyllda 16 blev det en yamaha tzr 125 -92....och det är ju fortfarande en moppe :7peta :hihi
 

MC-Rider

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Rimforsa
Hoj
Kawasaki Z1000 Honda 400CM
Det var värst vilka moppar ni hade. Själv hade jag bara en s.k "Stockholmsmodell". En moppe med mycket krom. Enda trimmet var ställbart munstycke. Detta var ju för 100 år sen. Däremot köpte jag en moppe till min son. En Honda MT5. Den skruvade jag på. Bytte drev fram o bak samt annan topp samt munstycken. Toppade runt 90 -95. Har fort-farande rekordet här i byn. Mina nuvarande bågar är inte trimmade även om jag funderar på att skaffa en turbo till Kawan.
 

DrZeto

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z500
Hade en Zundapp, såg ut ungefär såhär till färg och form:

ZUNDAPP.JPG


Hade dock ett runt lyse fram vill jag minnas. Köpte den av en polare vars farsa är mek. så det satt en jävla massa trim delar på den, fan så fort det gick, men jäklar vad den lät :hihi
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top