Vad körde ni för moppe?

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
Suzuki k50 -79

Portad 4-kanalscylinder
Hemgjord kåpa med mässingrör matchad mot
portad trimreedventil
båtförgasare (större )

90 km/h

M
 

Majs

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -09
En Yamaha DT50 mx såklart!! Av 91 års modell... Toppade 52 km/h :yoparty Världens bästa moppe ;)
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
En klassisk Röd/vit Yamaha FS1 från 84 med Bricka och drev. Buffalostyre

//Danne
 

Micaei

Medlem
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Linköping
Hoj
1981, Honda CB 900 Bol d'Or
Själv hade man en Gilera H@K. Blev fel i ordern den jag fick skulle som lätt mc i portugal så större förgasare annan krök etc. =) Toppade ca 120 efter gps =)
 

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Umeå - Västansjö
Hoj
Honda XR630
Har fortfarande min mt5a kvar :) Den är glidarmoppen nr1 och toppar hela 65km/h, utför.
Svag ganska tam, men är grymt härlig att köra.

Den är mer eller mindre avstrypt med 15-45,5 växlat, 16mm insug till originalförgasaren och större makaron i luftburken och större slang till förgasaren. Kromat helsystem drog ner lite på toppfarten motför original, men har nu mycket bättre botten och ser bättre ut :)

Blir att modda en 5½ till 60cc och porta lite, mest på skoj och för att tävla med en gammal klasskompis som också har en mt5a :tungan
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jag hade en -91(?) dt50mx på veckodagarna 60cc och 16 fugge, gjorde väl 60 med mig på. På helgerna var det roligare. Maglite fastejpad på framskärmen KX80 -91 :D
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Har fortfarande min Rieju Drac -01 kvar :D Avstämt rör och småportad avgasport, gör knappa 90 enligt GPS :)
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
började me hpd när ja va runt 10, handväxlad sachs 2-pet me 60cc å bings kyrkportsgasare (17x14?)... noll koll på vart ramen kom ifrån å likaså gaffel... istället för distanser i svingen använde ja en tving vid montering av bakhjul, svingen va nåra cm för bred =P... blev sen våldtagen puch montana å senare en gammal drac (-98). Har kvar de mesta utom dracen... bl.a en "shopper" i lagom schletet skick me flinta 3-pet handväxel...
 
Last edited:

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Började med en Suzuki K50 sen blev det: Casal, Puch Dakota x 2 en Casal hybrid med Zundapp 70cc cylinder som sedan byttes mot 250cc HVA och sedan har återfallet till moppe endast blivit en Puch Maxi som avyttrades i höstas.
 
Gick med
18 Apr 2009
Ort
kinnekulle
Hoj
Kawasaki zx750r ninja 1989
Jag åkte på en SLÖ puch montana och blev ifrån körd hela tiden men tänkte att när jag fyller 16 så kanske det blir tvärtom för jag var inriktad på att ta mc kort ..och så blev det :)
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Hade två Honda MB-5 (måste ju skilja sig från mängden av MT-5 och Yamaha DT) som jag misshandlade grovt båda två.

Den första var i ganska risigt yttre skick och hade crossdäck på bak. Den var dock fin maskinellt, gjorde omkring 60 med platta och fjortondrev. Blev påkörd av en Nissan King Cab från sidan (inte mitt fel :mattias), varken jag eller moppen mådde så bra av det.

MB-5 nr2, som jag köpte för försäkringspengarna för den första, var en helt otroligt fin 84 som hade stått i garage större delen av sitt liv (detta var -93). Plasten var helt orepad, motorn var inte ens inkörd (50 mil) med strypplattan och "brytskruvar" fortfarande på plats. Lyckades dock sabba skicket på den ganska omgående genom några dikeskörningar och annat klåperi. Sedemera stulen, tyvärr.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Uj, vilka minnen. :D Jag hann genom 2 moppar, en Crescent compact och en gammal Gilera, sedan snöade man in på bilar i en 15 år innan man förstod att hojar är skiten.
 

MrTaz

K5Danne
Gick med
22 Oct 2006
Ort
Hallstahammar
Hoj
GSXR 1000 K5
Åkte Suzuki PV fick den ny, körde in den de 100 milen under tiden beställdes grejer, de blev 80cc cyl, 22mm förgasare, trimkrök å pipa drevning, sen gick som ett skollat ... Kollade med bil å den visade 105km på mätaren. Men moppe tog stryk av de fick svetsa ramen 2ggr, å maxade gjorde ja bara ett fåtal ggr kändes inte stabilt med tanke på att pv:n har hjul som en skottkärra =)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top