Vad mer vill ni se på Sporthoj.com?

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
Swedie
Har du något svar på den fråga som jag ställde tidigare i denna tråden?

//Mheel
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Sökfunktionen i OT verkar fungera lite bättre nu.
Men jag provade att söka på till exempel: film, hoj, rolig osv och fick endast upp ett fåtal resultat.

Fungerar den verkligen fullt ut?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Mheel skrev:
2040782 Kan du inte fixa så man kan söka i Överflödiga Diskussioner . Jag har inte fått det att fungera iallafall.

//Mahe15
Det kommer inte ske i nuläget. Jag behöver hitta ett felsäkert sätt att exkludera detta forum vid allmän sökning.

Efter det behöver jag indexera om hela OT-forumet vilket tar 1-2 dagar.

kaZmur skrev:
2040939 Sökfunktionen i OT verkar fungera lite bättre nu.
Men jag provade att söka på till exempel: film, hoj, rolig osv och fick endast upp ett fåtal resultat.

Fungerar den verkligen fullt ut?
Jag har inte ändrat något, så vet inte vad du kaprat på ;)
 

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
Swedie skrev:
2040946 Det kommer inte ske i nuläget. Jag behöver hitta ett felsäkert sätt att exkludera detta forum vid allmän sökning.

Efter det behöver jag indexera om hela OT-forumet vilket tar 1-2 dagar.


Jag har inte ändrat något, så vet inte vad du kaprat på ;)

Ok tack för ditt svar :)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Hade varit kanon om du automatisk kunde exkludera bilder vid citat då vissa lyckas se till att samma bild laddas flera gånger, aningen irriterande och bandbreddsätande.
 

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Ort
Sumpan
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
Webshop: Jag skulle gärna se att det såldes det som alla här behöver. Billig (men bra) olja samt oljefilter ex. Borde ju kunna få ner priserna rejält jämfört med butik
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Jag vill inte göra sidan som en alltför utvecklad community (läs: lunarstorm) men att kunna ha en bild-galleri-funktion på sin sida vore kul! Nått annat än att länka sina bilder via html.
Alltså nårra bilder 5-6st att ladda upp, som visas som thumbnails på användarens skrivbordsida.
:tummenupp
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Swedie skrev:
2040583 försökte hitta de där citaten men hittade dom inte.


trimdelar är för exklusivt. eller vad menar du för "trimdelar"?

videos kommer ej tillåtas att laddas upp. Tar för mycket utrymme och bandbredd (sajten börjar bli för stor)
Jag menar kammar, kolvar,sprut, tändning, m.m
Vad hände med john´s server ???
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
Vet ju inte riktigt hur mycket som sporthoj drar in på annonser från andra företag... Men det kan ju tyckas som så att dessa annonser skulle minska om en SH-webshop hade samma utbud.

Så ett begränsat utbud kanske med amerikanska samarbetspartners??? i fråga om kläder och dyl. är det ju bara att sälja så mycket som går.

Angående forumet tycker jag det vore passande med en del om Konsument- tjänst -köp... Inte där man skriver Denna butiken suger utan mer så att användare kan skicka frågor om t.ex. Verkstadsbekymmer och vad som kan göras.

För att bäst få ut den "know how" som finns på forumet inom vissa områden kanske man skulle kunna sätta betyg på enskilda användare. På så sätt vet man vem man skall lyssna på och vem som är mindre inressant.

En funktion där man i en tråd skulle kunna välja "visa alla inlägg från en viss person" skulle uppskattas i "byggar" trådar på så sätt skulle man med lätthet kunna följa utvecklingen utan att behöva leta igenom allt.

Måste säga att jag uppskattade pokern grymt mycket ser gärna fler events som drar ihop SH användarna. Bra sida :tummenupp
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Swedie vad kan detta bero på?

När jag går in på "Min Profil" så kommer alla trådarna som jag prenumerar på om någon har laggt in ett nytt inlägg... å det är inget konstigt med de. Men om jag tex går in på fredagen.. å har kollat och allt e frid å fröjd. Sen så har ja inte varit inne på SH förens tex söndag.. och går in på Min Profil.. då visas inga nya inlägg... Men tar jag då "Lista Prenumerationer" så kommer hela listan med alla min prenu... trådar... å där kan det stå tex senaste inlägg lördag kl 21:45 det jag vill säga är att den tappar bort sig å får det till att jag redan kollat på dessa trådar fast att jag inte har det och att jag inte har varit inne på SH..??
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Nypan83 skrev:
2041073
En funktion där man i en tråd skulle kunna välja "visa alla inlägg från en viss person" skulle uppskattas i "byggar" trådar på så sätt skulle man med lätthet kunna följa utvecklingen utan att behöva leta igenom allt.

Jag skrev tidigare och ville ha en liknande funktion fast man bara fick upp bilderna i tex en byggartråd men det var tydligen inte populärt :gnissla
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
porec skrev:
2041080 Swedie vad kan detta bero på?

När jag går in på "Min Profil" så kommer alla trådarna som jag prenumerar på om någon har laggt in ett nytt inlägg... å det är inget konstigt med de. Men om jag tex går in på fredagen.. å har kollat och allt e frid å fröjd. Sen så har ja inte varit inne på SH förens tex söndag.. och går in på Min Profil.. då visas inga nya inlägg... Men tar jag då "Lista Prenumerationer" så kommer hela listan med alla min prenu... trådar... å där kan det stå tex senaste inlägg lördag kl 21:45 det jag vill säga är att den tappar bort sig å får det till att jag redan kollat på dessa trådar fast att jag inte har det och att jag inte har varit inne på SH..??
vet inte faktiskt. sorry

Slappa skrev:
2041087 Jag skrev tidigare och ville ha en liknande funktion fast man bara fick upp bilderna i tex en byggartråd men det var tydligen inte populärt :gnissla
jag har tittat på förslaget och har inte hittat någon lösning.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Nypan83 skrev:
2041073Angående forumet tycker jag det vore passande med en del om Konsument- tjänst -köp... Inte där man skriver Denna butiken suger utan mer så att användare kan skicka frågor om t.ex. Verkstadsbekymmer och vad som kan göras.

För att bäst få ut den "know how" som finns på forumet inom vissa områden kanske man skulle kunna sätta betyg på enskilda användare. På så sätt vet man vem man skall lyssna på och vem som är mindre inressant.

Jag kan lägga upp en betygsättning av Företag runtom landet. Dock utan kommentarer eller om kommentarer skickas med syns det inte på betygsidan. För ofta så är kommentarerna obefintliga på fakta. "SKITBRA" är inget svar egentligen.

Betygsättning av annonsörer finns redan. Klicka på en annons och finn att vid namnet så står det "Betygsätt annonsör" (både uppe och i underkant).
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Dr.Bike skrev:
2041101 Ser gärna svar på mina 4 tidigare frågor...
den enda formulerade frågan du skrev var om inte den här tråden ligger i fel forum.

övriga meningar handlade om önskemål utan detaljer.

FAQ = sök i forumet

Vem som läser tråden känns rätt onödigt. Men kanske kan lägga till det senare.
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
gixxxerracing skrev:
2041058 Jag menar kammar, kolvar,sprut, tändning, m.m
Vad hände med john´s server ???

Är du på riktigt ?

Ok om Swedie säljer badlakan,kaffemuggar etc men vafan kammar, kolvar och sprut ?
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Swedie skrev:
2041135 den enda formulerade frågan du skrev var om inte den här tråden ligger i fel forum.

övriga meningar handlade om önskemål utan detaljer.

FAQ = sök i forumet

Vem som läser tråden känns rätt onödigt. Men kanske kan lägga till det senare.

Detaljerna får du stå för, jag är ute efter funktioner.
ag talat STRATEGI du talar taktik på gruppnivå.
Men vill du ha detaljstyrnigng kan jag visst utforma detaljerade önskemål:

Sökfunktionen är nummer ett, precis som dan-the.man sa, och det ä lite knepigt, för ibland tar den bra men långt ifrån alltid. Precis som Dan så har jag sökt efter kända trådar där jag i princip kan hela trådens rubrik innantill men ändå missar sökmotorn!
Ibland söker jag på innehåll, men får bara ett fåtal resultat, ofta UTAN det jag letar efter.


FAQ är ju inte att söka, FAQ är ju en avdelning med specificerade ämnesområden som avhandlas på ett pedagogiskt sätt så att läsaren kan lära sig det hela.
Visst, om man VET vad man ska söka på, ja då är man troligen redan kunnig, så därför är inte sök = faq. Iaf inte för en nybörjare, och det var väl dem jag tänkte på i första hand med ett faq.

Om vem som läser tråden är onödigt, hur motiveras då att man ser vilka som är i respektive forum?? Hur kan det vara nödvändigt? Där är ju upplösningen på läsarintresse ännu mindre.
För att inte tala om diskussionsforumets startsida.
Nice to know vilka som är online är det. Inget annat. Och nice to have/know-funktioner tycks ju inte vara din melodi, du förespråkar ju helka tiden själv praktiska grejer, så då ska väl dessa bort oxå?

Återigen har jag en fråga om kompislistan: Kan de som är online visas i nederkant av bilden/sidan? (som det är nu kommer ett litet + upp bredvid nicket och det är inte tydligt nog) Alternativt: Gör +:et rött :)

Och så en allmän fråga: Vissa av trådarna innehåller smygrasism och illa dolda politiska budskap, är sånt öht tillåtet här?
En god etisk regel är ju annars på en intressesida som denna att man inte diskuterar politik och ekonomi.
Nu görs inkomstpollar, rasitpollar, osv osv, trådar för allsköns bråte med för den delen. Svaret: Det är upp till dig att svara/rösta/inte rösta duger inte, utan jag är ute efter vilken policy som gäller, då vissa trådar stängs, andra inte.
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
Min tanke vara att kunna betygsätta medlemmar på SH, inte annonsörerna. Om jag tycker att någon var jävligt duktig på att förklara osv. så kan han få lite cred genom att han får en guldstjärna av mig.

Kan visserligen bli lite elitistiskt och man kan få en "créme de la créme" på sporthoj men det är väl bra att ha en grund att gå på om killen man frågar om något kan sina grejer.

Med konsument grejen menade jag inte heller att betygsätta annonsörerna utan mer som en hjälp sida där några av oss användare med lite juridik i bagaget kan hjälpa folk som det strular för med verkstäder, köp, transporter osv...

Är du med mig nu?
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top