Vad mer vill ni se på Sporthoj.com?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nypan83, kommer inte användas på rätt sätt tror jag inte. Tyvärr.

Dr.Bike. FAQ = Frequently Asked Questions... så vad för frågor? Frågor om hur man använder forumet eller hur man mekar osv?

Ge ett exempel på vad du letar efter på forumet som inte funkar som du önskar.

Rött + nu i stället för grått.

Last edited:

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Hoj
CRF250R
Nypan83 skrev:
2041160
Kan visserligen bli lite elitistiskt och man kan få en "créme de la créme" på sporthoj men det är väl bra att ha en grund att gå på om killen man frågar om något kan sina grejer.

Kräm dela kräm finns alltid på forumen, en del grundade på kunnande, en del på vältalighet och en rätt stor del som känner "rätt" personer.

Dr.Bike

Guest
Swedie skrev:
2041175 Nypan83, kommer inte användas på rätt sätt tror jag inte. Tyvärr.

Dr.Bike. FAQ = Frequently Asked Questions... så vad för frågor? Frågor om hur man använder forumet eller hur man mekar osv?

Ge ett exempel på vad du letar efter på forumet som inte funkar som du önskar.

Ok, återkommer senare om det :tummenupp

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Dr.Bike skrev:
Och så en allmän fråga: Vissa av trådarna innehåller smygrasism och illa dolda politiska budskap, är sånt öht tillåtet här?
En god etisk regel är ju annars på en intressesida som denna att man inte diskuterar politik och ekonomi.
Nu görs inkomstpollar, rasitpollar, osv osv, trådar för allsköns bråte med för den delen. Svaret: Det är upp till dig att svara/rösta/inte rösta duger inte, utan jag är ute efter vilken policy som gäller, då vissa trådar stängs, andra inte.

Ekonomi... ska man inte få prata om försäkringar heller? Hur man ska få lösa det ekonomiska för att ens kunna köra motorcykel är väll ändå gansa relevant och något som borde få skrivas om.

Inkomstpollar är ju upp till var och en att svara på.... varför skulle dom inte få finnas?

Rasism kan jag ju förstå.
-----------------------------------------

Bannad för att lägga upp en bild kan man ju bli men om man gör flera påhopp på en person händer inget mer än en varning möjligtvis. Det är något jag reagerar på.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
det folk måste göra mer är att rapportera påhopp. För det finns många "påhopp" som ärmellan kompisar som inte vill göras något åt, och sedan finns det dom som känner sig oskyldigt påhoppade. (på skoj eller inte). Svårt ibland att göra skillnad mellan dom.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Swedie skrev:
2041222 det folk måste göra mer är att rapportera påhopp. För det finns många "påhopp" som ärmellan kompisar som inte vill göras något åt, och sedan finns det dom som känner sig oskyldigt påhoppade. (på skoj eller inte). Svårt ibland att göra skillnad mellan dom.

Sen finns det dom som slipper undan pga att dom "känner" moderatorerna vilket också är fel!

Dr.Bike

Guest
Mr Helmut skrev:
2041209 Ekonomi... ska man inte få prata om försäkringar heller? Hur man ska få lösa det ekonomiska för att ens kunna köra motorcykel är väll ändå gansa relevant och något som borde få skrivas om.

Inkomstpollar är ju upp till var och en att svara på.... varför skulle dom inte få finnas?

Rasism kan jag ju förstå.
-----------------------------------------

Bannad för att lägga upp en bild kan man ju bli men om man gör flera påhopp på en person händer inget mer än en varning möjligtvis. Det är något jag reagerar på.

Självfallet ska hojrelaterad ekonomi som du nämner diskuteras. Jag var lite grovkornig i min formulering. Sorry.
Däremot ekonomi som leder till politiska ställningstaganden, blottande av privatekonomi, eller jämförande som kan leda till undermedvetna värderingar, bör i möjligaste mån undvikas.
Inkomstpollen är ett exempel på en sådan.

Swedie: Tack för röda +:et!

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Det har ju varit uppe lite på tal om en avd. för Körkort/övningskörning och liknande...tror det skulle va bra om man gjorde en sådan avd.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Slappa skrev:
2041229 Sen finns det dom som slipper undan pga att dom "känner" moderatorerna vilket också är fel!
Ja det är fel. Inte lätt och "banna"/varna en av sina vänner... bästa vore att inte ha några vänner alls och bara skit i känslor helt. Men det funkar inte.

Ett dilemma.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Swedie skrev:
2041233 Ja det är fel. Inte lätt och "banna"/varna en av sina vänner... bästa vore att inte ha några vänner alls och bara skit i känslor helt. Men det funkar inte.

Ett dilemma.

de är ju ett jobb... sitter man å larvar sig börjar skriva om helt orelevanta saker och kalla personen för saker kan det ju inte spela någon roll om man känner honom eller inte. Alla vet väll från vanliga livet att uppför man sig inte så blir det inte bra.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Rasorblade skrev:
2041232 Det har ju varit uppe lite på tal om en avd. för Körkort/övningskörning och liknande...tror det skulle va bra om man gjorde en sådan avd.
Byta namn på forumet:
Utrustning / Säkerhet / Nybörjarfrågor http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=8

så det även heter "Körkort" oxå... så kanske det placeras rätt.

Endast ett körkortsforum vet jag inte om det blir så bra.

Mr Helmut skrev:
2041240 de är ju ett jobb... sitter man å larvar sig börjar skriva om helt orelevanta saker och kalla personen för saker kan det ju inte spela någon roll om man känner honom eller inte. Alla vet väll från vanliga livet att uppför man sig inte så blir det inte bra.
nej, det är inte ett "jobb". Det är obetalt och helt på ideella grunder. Så därav att ingen kommer ta moderatorerjobbet som ett Jobb där de skiter blankt i allt och går enligt reglerna. Önsketänkande.

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
cbr -00
Dr.Bike skrev:
2041231 Självfallet ska hojrelaterad ekonomi som du nämner diskuteras. Jag var lite grovkornig i min formulering. Sorry.
Däremot ekonomi som leder till politiska ställningstaganden, blottande av privatekonomi, eller jämförande som kan leda till undermedvetna värderingar, bör i möjligaste mån undvikas.
Inkomstpollen är ett exempel på en sådan.

Swedie: Tack för röda +:et!
Är det inte rätt frivilligt att blanda sig i en poll? Har man inte lust så... betvivlar att jag skulle "värdera" en person för att han/hon tjänar 30000 i månaden eller är arbetslös.... Vi är väl inte på disneyworld.com?

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
En grej jag efterlyser är ett komplement till ikonerna i anslutning till trådarna.

Idag ser man ju tydligt vilka trådar man skrivit i, men det hade varit kalas med en funktion som talar om i vilka trådar någon citerat en i utan att behöva gå in i tråden för att se om man fått svar. :)

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Swedie skrev:
nej, det är inte ett "jobb". Det är obetalt och helt på ideella grunder. Så därav att ingen kommer ta moderatorerjobbet som ett Jobb där de skiter blankt i allt och går enligt reglerna. Önsketänkande.

Ja kan bli moderator!!! Har inga vänner!! :tungan :tummenupp

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Swedie skrev:
2041233 Ja det är fel. Inte lätt och "banna"/varna en av sina vänner... bästa vore att inte ha några vänner alls och bara skit i känslor helt. Men det funkar inte.

Ett dilemma.

Ser inte problemet. Om man inte har ryggrad nog att varna/banna en kompis så kan man informera en annan moderator alt. dig som kan agera. Plus att man kanske bör ta sig en funderare om man är lämpad att fortsätta med moderatorsysslan.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Magnus-Sthlm skrev:
2041270 Ser inte problemet. Om man inte har ryggrad nog att varna/banna en kompis så kan man informera en annan moderator alt. dig som kan agera. Plus att man kanske bör ta sig en funderare om man är lämpad att fortsätta med moderatorsysslan.
ja, jag brukar kunna säga det rakt på sak även till närmaste. brukas tas med respekt. Så är det något sådant som sker, får moderatorn eller personen i fråga hör av sig till mig.

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
3 saker:

1. Ta bort alla specifika märkestrådar, typ "R1-tråden" mm. Förbjud de eller skapa nytt forum för de (ett underforum till mc-relaterat på samma sätt som datorforumet till Överflödiga diskussioner)
  2. Bli bättre på att rensa upp i forumet, gäller alla moderatorer. Flytta trådar till rätt kategori och försök få folk att inte göra om samma misstag.
  3. Skapa standardkommentarer när moderatorer tar bort trådar. Om en användare bryter mot en av reglerna så bör inte kommentaren vara "gör inte om detta moppefucko, då åker du ut!" utan kanske nåt i stil med "Regelbrott, §1". Då kan andra som ser detta tänka "vad är regel §1 för nåt?" och så kollar de upp det och troligtvis gör de inte samma misstag som moppefuckot.
Detta är inga krav utan förslag, om de inte uppfylls är det ju inte hela världen men lite mer ordning och reda skadar aldrig.
För övrigt kan jag bara säga BRA JOBBAT! :tummenupp

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Jag tycker att man borde kunna söka på två bokstaver istället för tre som det är nu.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Majkel skrev:
2041301 Jag tycker att man borde kunna söka på två bokstaver istället för tre som det är nu.
för serverintensivt.

du kan söka på två genom att skriva t.ex: r1* då får du fram sökresultat på: "r1 " .. alltså ett mellanslag.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln