Vad mer vill ni se på Sporthoj.com?

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Sökfunktionen är lite si och så, men det verkar onödigt att påpeka. Möjligtvis att det skulle framgå tydligare vilka "avancerade" alternativ som finns. Wildcards är exvis olika i olika system...

Köp & Sälj:
Indelningen är lite lustig, kanske jobbigt att ändra på. Men visst är det så att reservdelar söks och säljs till ffa ett märke? Exvis Bluespot bromsok => Yamaha. Fritext sökning går, men i fallet med oken så kan det stå YZF, R1, R6, Thunderace, Yamma, Yamaha osv. Smidigare om annonsen vore kategoriserad som Yamaha.

Sen finns det andra saker som köps och säljs som inte är märkes/modellberoende, exvis shims, depå-stöd osv, dvs nån slask behövs troligen också

Om man exempelvis vill köpa/sälja en resa/bandag, vilken kategori lägger man något sån under? Saknas vad jag vet idag? Beror ju på hur långt du vill att privatmarknaden skall utvecklas, men man kan ju tänka sig att andra icke MC-relaterade grejor kan förmedlas här också? Då kanske det inte räcker med en "Övrigt" rubrik heller, fast det låter lite over-kill...

Dr.Bike

Guest
MDM skrev:
2041249 Är det inte rätt frivilligt att blanda sig i en poll? Har man inte lust så... betvivlar att jag skulle "värdera" en person för att han/hon tjänar 30000 i månaden eller är arbetslös.... Vi är väl inte på disneyworld.com?

Det sa jag inte heller. Men alla tänker inte som du dessvärre. Och visst kan man med en klok utformning fråga i princip vadsomhelst. Men då bör inte resultatet t.ex vara öppet, om man bara är ute efter ett statistiskt underlag.

Och att det är frivilligt att delta i en tokig poll är ingen ursäkt för att vissa ämnen finns öht på en MC-sajt iaf.
Vissa saker (som du säkert vet) leder bara till krig:

Politik, Religion och Ekonomi.

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Under köp o sälj går det inte att ha en liten sammanställning om köpare och säljare med betyg på dem. Har nämligen själv råkat ut för köpare som inte står för vad de lovat och såna vill man helst slippa själv och varna för andra. :mad:

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Skulle gärna se en sticky på Mekforumet där man har små filmer om hur man tex.
Kollar ventilspel, Luftar oljesystemet etc.
Tror många trådar om dessa frågorna kommer utebli då.
Samt lättare för folk att se hur det går till och mindre chans till missuppfattning.

Webbshop tycker jag låter utmäkt.
Skulle utan problem beställa plast till min motard samt däck etc, ifall priserna är ungefär som på dom andra ställena. :tummenupp

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
har jämt glömt bort o fråga men ibland när man kollat en annons o mailat på den..
man kan få svar men ha glömt vilken annons man svara på..
skulle va kul om man kunde ha nåt på ens sida som visar vilka annonser den personen har.
då är de ju oså enklare o ta bort ens egen annons om man sålt för man hittar den toksnabbt..

eller finns denna funktion redan o jag e helt dum :va

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
ozeo skrev:
2041453 har jämt glömt bort o fråga men ibland när man kollat en annons o mailat på den..
man kan få svar men ha glömt vilken annons man svara på..
skulle va kul om man kunde ha nåt på ens sida som visar vilka annonser den personen har.
då är de ju oså enklare o ta bort ens egen annons om man sålt för man hittar den toksnabbt..

eller finns denna funktion redan o jag e helt dum :va
du kan söka på personens medlemsnamn.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
En site som handlar om sporthojar måste ju ha med "babes" :tuttar, så besöksstatistiken ökar :banana
"chicks on bikes themes" etc. Yeaa!

FAQ: skulle funka för en del "smalare" avdelningar såsom t ex "banåkning för allmänheten" Skulle personligen gilla det. Detta format istället för "sticky" format, vilket gör det enklare för en ny läsare att sätta sig in i forumen.

Men för mekavdelningen, var ska avgränsningen vara? Typ, underhåll som man hitta i en Haynesbok, eller lite djupare med t ex ventiljustering? eller ännu djupare, tror här mer på sökfunktioner.

"Off topic" forumet ska vara lite "vilt", inte städat med någon censur.

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
SC50 SSMH
jag vill att det vanliga språket på sidan ändras från engelska till svenska.

varje gång jag ska skriva nåt i forumet måste jag ändra min dators tangentbordslayout till svenska.

tror att sidan på nåt sätt säger till min dator att den ska använda engelska tb-layout om jag har den installerad vilker jag har å då blir ä->', å->[ och ö->;
jättejobbigt.'

=)

mickelin

Guest
.

Det jag saknar rent personligen är en mer avancerad (och fungerande sökfunktion) t.ex på annonserna. Se gärna på autopower´s hemsida för referens.

Fler möjligheter att göra min profil lite mer personlig är väl ochså intressant.

Sedan kanske du på något sätt kan apa efter rejsa.nu´s hemsida där medlemmarna är tvingade att inte vara så anonyma (bild på sig själv, var man bor och helst ochså riktigt namn synligt), dessa åtgärder har skapat en riktigt trevlig stämning bland medlemmarna på det forumet då påhoppen och elaka inlägg i stort sett är obefintliga där. Folk är helt enkelt tvungna att ta ansvar för det man häver ur sig då dom inte är så anonyma.
Trevlig stämning är det ibland brist på när det gäller forumet på sporthoj, smutskastning eller att bli idiotförklarad är väl inte vad man söker på ett forum....

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Swedie skrev:
2041476 du kan söka på personens medlemsnamn.
ehh jag e dum, förklara
vart står de vad dom har för annonser då? efter att man sökt såklart

Mr Machooman

Fullspeed!!!
Gick med
9 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K8
Vet ej om ngn redan har tagit upp detta(har ej läst alla inlägg...)!?

Jag tycker att du borde förenkla hur man går till väga för att göra en snygg hemsida här på sporthoj. Ett förenklat system som gör det enkelt för den MINDRE datavana sporthojsåkaren att få upp bilder samt en schysst och lite mer personlig profil/webpage. Det nuvarande systemet är naturligtvis funktionabelt men skulle bli mer tillgängligt för "sporthojsanvändaren" med en modifiering till ett mer enkelt handhavnde av webpageprogramet. Jag tror att en förändring skulle bidra till en ökad lust hos medlemmarna här på sh.com att fixa till coola/roliga/fanatsifulla profiler. Tips på förändringar i gamla systemet har jag ej. Däremot är jag en förespråkare för ett helt nytt upplägg som är enkelt och lättbegripligt utan att vara för basic. "Homesite" kan vara en inspirationkälla till nya ideér. Lycka till!

// Mr Machooman

danjel

Real Men Ride Twins
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Mattsvart Ducce 750s -01
hehe tänkte föreslå "länk till citat" men såg att det uppstod mitt i tråden! :D fast jag ser gärna att länken bläddrar upp till det citerade inlägget i samma fönster, istället för att visa endast inlägget i nytt fönster..
sen vill jag gärna att man ska få välja vilka trådar man vill visa med "visa nya inlägg"

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
av fem möjliga till sidan i övrigt

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Jag är också inne på detta med "konsument recensioner" som var uppe tidigare. Snodde ett exempel från pricerunner.se på standardfrågor man då skulle kunna svara på (för att slippa långa diskussioner och onödiga utlägg).

Hur länge har du haft produkten? 3 år
Vilka liknande produkter har du använt? www.stcs.nu, www.cbrworld.net
Funktionalitet: 5 / 5
Kvalitet: 5 / 5
Prisvärdhet: (gratis) 5 / 5
Vad är positivt? Mycket rolig kontakt och bra utbyte med mc-folk.
Vad är negativt? Alla besserwissrar och ordmärkare.
Rekommenderar du den här produkten? Ja
Övergripande bedömning 5 / 5 [/QUOTE]

Last edited:

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Har inte läst tråden men sökfunktionen e kass, hittar nästan aldrig det man letar efter. Ibland går hela SH segt. Allt annat bra.

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Bodoe skrev:
2041299 3 saker:

1. Ta bort alla specifika märkestrådar, typ "R1-tråden" mm. Förbjud de eller skapa nytt forum för de (ett underforum till mc-relaterat på samma sätt som datorforumet till Överflödiga diskussioner)

1. Skojar du nu eller? :va

Märkestrådar, typ R1-tråden, 1000RR/600RR, 954-tråden, ZX-10-tråden m.m. är ju kanonbra trådar att ha. De följs av folk som har intresse i modellen och är därför bra trådar att göra inlägg i för att få svar av folk som äger samma motorcyklar och har erfarenhet av dom.

Dom trådarna är ju guldkornen här på SH.com... :Bugar

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
ozeo skrev:
2041518 ehh jag e dum, förklara
vart står de vad dom har för annonser då? efter att man sökt såklart

har är kort. Om du går in på köp&sälj och söker på tex Mr Helmut så får du upp mina annonser

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
cbr -00
Dr.Bike skrev:
2041330 Det sa jag inte heller. Men alla tänker inte som du dessvärre. Och visst kan man med en klok utformning fråga i princip vadsomhelst. Men då bör inte resultatet t.ex vara öppet, om man bara är ute efter ett statistiskt underlag.

Och att det är frivilligt att delta i en tokig poll är ingen ursäkt för att vissa ämnen finns öht på en MC-sajt iaf.

Du glömde kvinnor... :tungan

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Bodoe skrev:
2041299 3 saker:

1. Ta bort alla specifika märkestrådar, typ "R1-tråden" mm. Förbjud de eller skapa nytt forum för de (ett underforum till mc-relaterat på samma sätt som datorforumet till Överflödiga diskussioner)

Varför ta bort dom??? kan du förstå hur många onödiga trådar som skulle skapas istället?? det är dessutom grymt bra trådar!!

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Dr.Bike skrev:

Äh det är ju frivilligt att läsa och skriva i de trådarna. Tycker det är rätt kul när människor blir upprörda, spicy.

OT-delen skall överlag vara galen.

MCmodelltrådar är bra, vissa diskussioner är bara intressanta för ägare av samma modell.

Konsumentrecensioner kan nog bli bra om det läggs upp på rätt sätt.

Last edited:

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Kan du inte lägga "Datacentralen" som en egen forumsdel (inte ihop med OT) & göra så att sökfunktionen funkar oxå!

Det är ofta som det kommer upp frågor som det redan finns bra svar till i gamla trådar, så sökfunktionen är väldigt saknad...

Annars så tycker jag sidan funkar bra, :banana

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...