Vad mer vill ni se på Sporthoj.com?

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
Har en ide som kan va bra när idetorkan griper in men lusten att göra nåt finns kvar!!
Lägg upp en länk/tråd eller inforuta på startsidan med info typ: vad händer idag, eller vad händer i helgen. Varför inte båda två?
Där man kan lägga in kvällsturer, bankörningar, kurser, klubbkvällar, mässor, reor m.m... i förväg, men grejen är att dessa bara visas samma dag eller kanske dagen innan dom är aktuella. På så sätt är rutan alltid ny eller uppdaterad när man kommer in på sajten, och vill man då så är det bara att slänga sig på bågen och dra iväg på till ex: "kvällskörning kl 19 på stallbacken". Man ska också kunna slänga in en händelse samma dag om man känner sig inspirerad.
Man kanske kan lägga upp det på samma sätt som t.e.x. blocket kör sina nyheter i överkant på sidan ??!!

Annars är SH ett jäkligt bra forum, timmarna bara flyger iväg, man hittar alltid nåt sköj... :tummenupp

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Swedie

Bara en fundering: Hur är det med yttrandefriheten på ett internetforum?

Om ja skriver nånting som du sedan tar bort begränsar inte du då det som kallas för yttrandefrihet?

//Har alldeles för lite att göra och för mycket att fundera på :4skrika

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Ny Logga.
Nya färger.
Betygsättning av medlemmar.
Banåkningar i SH's regi.
Fester.
Tävlingar.

skert

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
GPZ 600R
Swedie, jag efterlyser fler Moderatorer i MC-relaterat samt Off Topic.

Det är över 22 500 medlemar här och det postas mest i just dom två forumen.

Kan ta tid innan du hittar en tråd som spårat ur,personangrepp, dubbelposter etc.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Mr Helmut skrev:
2041621 har är kort. Om du går in på köp&sälj och söker på tex Mr Helmut så får du upp mina annonser

ahh!! tackar MR

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Snabbtyck:
Ord som joinade, videos och poll m.fl. skulle jag försöka finna svenska ord för.
"Detaljer" i sammanhanget kan tyckas...

/H

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Tutorials

Hoppas jag inte dubbelpostar nu :)

Jag skulle tycka att det vore kul om det fanns tutorials i teknik och mek forumet på hur man utför service på sin hoj. Det kan vara allt ifrån enkla saker som oljebyten till ventiljustering och växellådsrenovering.

En tutorial skall såklart ha bilder där man visar hur de olika delmomenten i arbetet går till. Självklart så skall inte du (Swedie) göra alla dessa tutorials utan man kan istället ge något symboliskt (en tröja eller nåt :va) till den sporthojsmedlem som tar några bilder och skriver några rader om sitt senaste mek.

Jag tycker inte att en tutorial skall vara som en tråd där andra medlemmar kan posta frågor utan snarare mera ren html så den är enkel att skriva ut och plocka med sig till garaget. Vad man däremot kan ha till varje tutorial är en feedback-tråd där man kan ställa frågor.

I övrigt en kanonsida!

:tummenupp

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Swedie skrev:
Betygsättning av annonsörer finns redan. Klicka på en annons och finn att vid namnet så står det "Betygsätt annonsör" (både uppe och i underkant).

jag får det inte att fungera iaf

Betygsystemet är tillfälligt nere för service. Är snart uppe igen. Återkom senare.

så har jag fått varenda gång jag testat det

jag hoppas att man kan skriva lite om personen man handlat av, så det inte bara är en betygssättning.

Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Gumpa skrev:
2041707 Kan du inte lägga "Datacentralen" som en egen forumsdel (inte ihop med OT) & göra så att sökfunktionen funkar oxå!

Ja, tycker också att datacentralen skall vara egen.

Detta har tagits upp förr men jag har inte märkt att det blivit fixat, men nu när du har mer tid kanske :)
Kuvertblinket på PM sidan...kan du göra så att kuvertet inte blinkar medan man läser det PMet. Alltså om det är ETT PM så blinkar det fortfarande medans man läser det och ser ut som om man har fler PM än ett (är ju en annan sak om man har fler PM än ett). Did that make sense?

För övrigt så vill jag säga tack för allt du gör för oss som använder SH :pannkyss

Last edited by a moderator:

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
Swedie skrev:
2040896 då får du vänta på svar eller försöka TREVLIGT påminna mig. tack

Förövrigt svarade jag inte för att jag inte förstod din fråga.

Detta ska jag sätta prio på. Finns det redan ett script att ladda hem och bara installera så vore det bra. Annars får jag bygga ett eget, vilket kommer ta längre tid. Hjälp tas tacksamt emot (via PM så denna tråd slipper skräpas ner med "OT").

Jag hoppas verkligen att du inte såg mitt inlägg som något otrevligt….. tvärt om.
Jag hänger här på sidan hela dagarna så jag kan inte vara annat positiv till hela upplägget och till det otroliga jabb du lägger ner.
För mig är SH en ovärderlig kunskapskälla….
Min fråga/önskemål gällde sidan med nya inlägg. Många gånger upplever jag att ett inlägg flyttas av moderatorn innan det hunnit bli läst av tillräckligt många. Kan man inte lägga en undre respektive övre gräns för flyttningen?

P.S. Varför kan jag inte lägga in Smiles om jag flyttar texten från Word?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Nursey skrev:
Kuvertblinket på PM sidan...kan du göra så att kuvertet inte blinkar medan man läser det PMet. Alltså om det är ETT PM så blinkar det fortfarande medans man läser det och ser ut som om man har fler PM än ett (är ju en annan sak om man har fler PM än ett). Did that make sense?

Du kan ju alltid trycka på F5 så slutar den blinka..

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
KTM 640 sm
Mm, en bra webshop hade varit fint, med lite olika coola tröjjor , kepsar, dekaler med sporthoj.com på .
Då kanske jag hade köpt mig en tröja, om det varit bra och enkelt fixat så man bara "lägger i kundvagnen" det man vill ha sen betalar man via postförskott , - ist. för det jobbiga med att sätta in pengar på folks konton sen vänta några månader på att dem ska bli tryckta osv.... :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
wonderwizard skrev:
2042073 jag får det inte att fungera iaf

så har jag fått varenda gång jag testat det

jag hoppas att man kan skriva lite om personen man handlat av, så det inte bara är en betygssättning.

Jag fick det att funka.
http://www.sporthoj.com/forum/traderratings.php?u=12962

Gjorde du som jag sa?
Gå till en annons. Klicka på "Betygsätt annonsör". Sedan Där får du fylla i vad som behövs.

mp_87 skrev:
2042611 Mm, en bra webshop hade varit fint, med lite olika coola tröjjor , kepsar, dekaler med sporthoj.com på .
Då kanske jag hade köpt mig en tröja, om det varit bra och enkelt fixat så man bara "lägger i kundvagnen" det man vill ha sen betalar man via postförskott , - ist. för det jobbiga med att sätta in pengar på folks konton sen vänta några månader på att dem ska bli tryckta osv.... :)
Om du visste hur många falska orders jag får på tröjorna så borde du förstå att jag inte kan gå på postförskott.

Gumpa skrev:
2041707 Kan du inte lägga "Datacentralen" som en egen forumsdel (inte ihop med OT) & göra så att sökfunktionen funkar oxå!

Det är ofta som det kommer upp frågor som det redan finns bra svar till i gamla trådar, så sökfunktionen är väldigt saknad...

Annars så tycker jag sidan funkar bra, :banana
Datorcentralen är så OT det kan bli. Länkas till från Filmer och Bilder, samt inom OT-forumet. Det blir bra som det är.

Dr.Bike

Guest
RR_Jonas skrev:
2042057 Hoppas jag inte dubbelpostar nu :)

Jag skulle tycka att det vore kul om det fanns tutorials i teknik och mek forumet på hur man utför service på sin hoj. Det kan vara allt ifrån enkla saker som oljebyten till ventiljustering och växellådsrenovering.

En tutorial skall såklart ha bilder där man visar hur de olika delmomenten i arbetet går till. Självklart så skall inte du (Swedie) göra alla dessa tutorials utan man kan istället ge något symboliskt (en tröja eller nåt :va) till den sporthojsmedlem som tar några bilder och skriver några rader om sitt senaste mek.

Jag tycker inte att en tutorial skall vara som en tråd där andra medlemmar kan posta frågor utan snarare mera ren html så den är enkel att skriva ut och plocka med sig till garaget. Vad man däremot kan ha till varje tutorial är en feedback-tråd där man kan ställa frågor.

I övrigt en kanonsida!

Bra förslag (tycker jag ju eftersom jag oxå har lagt detta tidigare) Men jag vill först få en FAQ, och senare, i anslutning till den - en tutorialsida! Mkt bra!

I övrigt har XRV-Henning rätt: Använd svenska språket på denna hemsida.

AaaNaa

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Aprilia rs 125, Aprilia 250
Ibland som nu kan jag inte logga ut!

min flickvän har lyckats att logga ut och sen logga in på sin...

varför ?:S

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
AaaNaa skrev:
2043077 Ibland som nu kan jag inte logga ut!

min flickvän har lyckats att logga ut och sen logga in på sin...

varför ?:S
rensa internetcache, ställ om webläsaren att ladda sidan på nytt varje gång den besöks.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Tycker det måste till en moderator för film/bild-avdelningen!!
Det är rena kaoset ibland där inne!

Ställer gärna upp! :tummenupp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag tar alltid emot ansökningar via PM angående önskemål att bli moderator. Dock får ni inte bli arga för att jag inte väljer er. Jag vill höra meriter och hur eran moral. Lite det jag grundar det hela på.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA