Vad mer vill ni se på Sporthoj.com?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Swedie skrev:
2043140 Jag tar alltid emot ansökningar via PM angående önskemål att bli moderator. Dock får ni inte bli arga för att jag inte väljer er. Jag vill höra meriter och hur eran moral. Lite det jag grundar det hela på.
Du har PM! :tummenupp

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Hogtech
senaste forumtrådarna borde ha typ 30st trådar istället för 8st dom försvinner ju så fort

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
T.KORPE skrev:
2043244 senaste forumtrådarna borde ha typ 30st trådar istället för 8st dom försvinner ju så fort
en tråd kan inte ha trådar. vad menar du?

ett forum kan ha trådar. det visas 30 i varje forum. Dock visas mindre om det inom den senaste månaden inte skapats / skrivits i 30 trådar.

spectre skrev:
2043193 När man får ett PM så ser man vem som har skickat, när man sedan klickar på det så öppnas det i en ny ruta. Det tycker jag är lite jobbigt.
Har ändrat detta nu.

tate

Hybris
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
R6
Banna folk...

Tycker att det skall bannas lite fler folk, som tex snackar om könskjukdommar och aborter på ett sporthojs forum!! Allt för att få mer kvalité på läsningen annars kanon...

DrSwizz

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
-
Jag tycker att sporthoj borde ha en Wiki där vi kan skriva och ändra/uppdatera mektips, länklistor, listor med servicemanualer och liknande.
Dessa saker finns visserligen redan här på sporthoj, men det är inte alltid så lätt att hitta den information man är ute efter, sökfunktionen till trots. Dessutom skulle det vara en stor fördel att kunna ändra/uppdatera och bygga vidare på de saker andra har skrivit istället för att bara lägga till information (i from av ytterligare inlägg i trådarna).

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
tate skrev:
2043393 Tycker att det skall bannas lite fler folk, som tex snackar om könskjukdommar och aborter på ett sporthojs forum!! Allt för att få mer kvalité på läsningen annars kanon...

Fortf är det frivilligt att läsa trådarna. Skulle inte folk tycka det är intressant skulle de inte finnas.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
tate skrev:
2043393 Tycker att det skall bannas lite fler folk, som tex snackar om könskjukdommar och aborter på ett sporthojs forum!! Allt för att få mer kvalité på läsningen annars kanon...

Offtopic är ju iofs till för diskutioner som INTE gäller hojjar! sen kan ju trådars lämplighet diskuteras men tycker inte nån ska behöva bli banad för att du inte gillar en tråd! dock ska ju olämpliga trådar tas bort och trådskaparen ska ju få veta att ämnet va olämpligt..

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
jag vet inte om den här frågan har kommit upp tidigare, men varför är det så att i mitt "porfilskrivbord" så ser texten helt puckad ut, ja menar jag kan inte göra några blangrader, inga smilisar å jag kan inte ändra storleken på texten??? kan någon hjälpa mig... :Bugar

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Swedie skrev:
2040537 Jag har aningen mer tid på mina händer just nu för Sporthoj.com.
Därför vill jag försöka lägga tid på att förbättra Sporthoj.com. Jag vet att det finns en hel del att gå igenom i Förslagsforumet, men jag vill gärna att ni påminner här om de viktigare sakerna.

Förbättringar jag först och främst efterfrågar förslag om är:
  • Forumfunktioner
  • Profilfunktioner
Övrigt, bara och skriva här vad ni önskar.

Tacksam för seriösa svar.

Visserligen inget som du primärt frågar efter men en snabb tanke som slår mig är att kräva att vissa fält fylls i när man lägger upp en annons, tex cylindervolym. När man kan filtrera på märke, typ, pris tex så borde årsmodell och cylindervolym vara med. Hur ofta söker man tex inte efter en viss typ & storlek för att de vad de ligger i för prisklass så att man kan jämföra med andra.

Det har iaf jag saknat på alla siter jag har varit inne på där man har annonser. All sortering/filtrering verkar ske på allt (i varierande grad) utom cylindervolym (oftast inte heller årsmodell).

Edit: hittade denna också. ngt i stil med deras sökfunktion.
http://www.hojtorget.nu/

Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Swedie skrev:
2043259 en tråd kan inte ha trådar. vad menar du?

ett forum kan ha trådar. det visas 30 i varje forum. Dock visas mindre om det inom den senaste månaden inte skapats / skrivits i 30 trådar.

Misstänker att han syftar på listan "senaste forumtrådarna" på förstasidan. Tror dock att 30 blir lite för många att lista där... :va

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Ingen mer än mig som saknar möjligheten att välja från vilka trådar "Visa nya inlägg" ska visa?

Lt Jake

Sassa Brassa.....
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
XS500
Som någon redan har nämnt så vore det önskvärt att kunna välja vilka forum man vill ha med på "Visa Nya Inlägg", eller åtminstone att tex "lokala klubbar-forumen" inte var med.
Är för mig ganska ointressant att veta när motardåkare på västkusten skall ha garagekväll och vem som tar med sig potatissalladen..

mvh/J.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ska se över om det går att fixa så man själv kan välja vad som ska synas under "Visa nya inlägg". Det går inte i en handvändning direkt :)

Förövrigt, söker person(er) att moderera i OT-forumet.
www.sporthoj.com/regler.php ska följas!

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Förstår om det inte går att fixa i en handvändning, men det hade vart grymt bra!

TACK för en ÜBERGRYM sida! :Bugar

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Mer en fråga än en efterlysning:

Vad finns det för funktionalitet bakom "Gruppmedlemskap"?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
xyx skrev:
2044291 Mer en fråga än en efterlysning:

Vad finns det för funktionalitet bakom "Gruppmedlemskap"?
Ingen, bara kul grej. Nej, det är inte rasdelning eller gruppindelning av folkslag. (vissa kan överreagera så mycket, japp)... :)

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Vore jättebra om du kunde fixa så att annonsrubriker läggs till i titeln. Då blir det mycket enklare att navigera sig bakåt/framåt via dom små listmenyerna som finns på bakåt-/framåtknapparna.

Jonathan

Guest
Inte spec. viktigt..

Men det vore ganska bekvämligt om det fanns en "svara" knapp på GB-inlägg.

Alltså istället för att gå till den andres profil och svara där så kan man svara i sin egen profil med en liten ruta som ploppar upp när man nu trycker på "svara" knappen :tummenupp

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras