Vad mer vill ni se på Sporthoj.com?

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Slappa skrev:
2041950 Swedie

Bara en fundering: Hur är det med yttrandefriheten på ett internetforum?

Om ja skriver nånting som du sedan tar bort begränsar inte du då det som kallas för yttrandefrihet?

//Har alldeles för lite att göra och för mycket att fundera på :4skrika
Jag ser inte att Swedie svarat så då gör jag det istället. :)

Yttrandefrihetsgrundlagen gäller endast på forum ifall de har en anmäld ansvarig utgivare. Detta har i princip endast forum på dagstidningarnas hemsidor.

Om man inte har en ansvarig utgivare så reglerar BBS-lagen, Lag om ansvar för elektroniska anslagstavlor, vad som får skrivas. Denna innebär att ägaren till forumet ska hålla efter olagligheter.

Konsekvensen av detta är att yttrandefrihet inte är tillämpligt på de flesta forum, utan forumägaren har rätt att ta bort allt som han/hon anser vara icke önskvärt. Tur är väl det, annars skulle exempelvis en grupp intresserad av golf kunna invadera SH och snacka golf utan att Swedie skulle kunna stoppa det.

Yttrandefriheten för dig på forum består i att du kan starta ditt eget forum som handlar om precis det du vill.

/M. Oderator-på-annat-forum

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016

micke.r

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2004
Hoj
ZX10R
Bra sida och mycket bra arbete Johnny :tummenupp

Jag kör en del med Mozilla Firefox och saknar att funktionen med en "gul ruta" där man kan läsa vad som står i länken, enbart genom att peka med markören på länken, inte fungerar tillfredställande..

Lång mening - hängde du med, eller ska jag skriva det igen... :D

Det sägs att det beror på programeringen av "sidan", men jag vet inte så mycket om hur det funkar..

Hursomhelst - det är den funktionen jag upskattar mest, då jag kan peka på trådar och läsa vad den handlar om, innan jag eventyellt öppnar den

/ Micke

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
en petitess kanske men.. kan man lägga "inloggade medlemmar" listan längst ner på sidan istället för överst..

nu när det är ganska vanligt med ca1000 inloggade blir den lite väl stor.. :tomten

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Skulle gärna kunna sätta en annons i köp&sälj som favorit eftersom det är endel som annonserar tjänster etc.. tack för fin sida!

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
micke.r skrev:
2044881

Jag kör en del med Mozilla Firefox och saknar att funktionen med en "gul ruta" där man kan läsa vad som står i länken, enbart genom att peka med markören på länken, inte fungerar tillfredställande..
Har samma problem med firefox... med IE så blir texten mycket längre än vad den blir med FF... :va

danjel

Real Men Ride Twins
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Mattsvart Ducce 750s -01
danjel skrev:
2041529 hehe tänkte föreslå "länk till citat" men såg att det uppstod mitt i tråden! :D fast jag ser gärna att länken bläddrar upp till det citerade inlägget i samma fönster, istället för att visa endast inlägget i nytt fönster..
sen vill jag gärna att man ska få välja vilka trådar man vill visa med "visa nya inlägg"

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
av fem möjliga till sidan i övrigt
vad tror du om min version av "länk till citat" istället? (om du förstår vad jag menar..:tungan)
såg att du redan hade svarat på mitt andra förslag! :)

edit menade typ såhär fast i samma fönster om det går
(testar bara)

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
kurre3 skrev:
2045182 Skulle gärna kunna sätta en annons i köp&sälj som favorit eftersom det är endel som annonserar tjänster etc.. tack för fin sida!
förstår inte frågan eller önskemålet.

hordac

Guest
sven666 skrev:
2044969 en petitess kanske men.. kan man lägga "inloggade medlemmar" listan längst ner på sidan istället för överst..

nu när det är ganska vanligt med ca1000 inloggade blir den lite väl stor.. :tomten

Det här har jag också tänkt på.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
flyger skrev:
2045782 Går det att ändra så att alternativen i rutan som kommer upp när man skickat ett pm har alternativen JA/NEJ istället för Ok/Avbryt?

:va
Går inte faktiskt. Har jag för mig. Det har med hur Microsoft har programerat deras interna javascript.

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Swedie skrev:
2045338 förstår inte frågan eller önskemålet.

Citerar Wonderwizard då: "Han menar nog en typ av bevakning av annons, så han slipper leta efter annonsen om han vill se den när den inte syns på annonsdelens startsida." Kort o gott att man slipper söka den hela tiden...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
kurre3 skrev:
2046234 Citerar Wonderwizard då: "Han menar nog en typ av bevakning av annons, så han slipper leta efter annonsen om han vill se den när den inte syns på annonsdelens startsida." Kort o gott att man slipper söka den hela tiden...
syntax error

Speedstar

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
KTM 950 SM
Tackar också för en fin och underhållande sida. Jag använder den till att se gruppkörningar och för att få servicetips för hojjen.

Jag vill också ha en wiki eller liknande för service/mektips istället för ett forum för det. Gillar även iden om en recenstionssida för återförsäljare, märken, produkter, etc. Snöa inte in på forum-lösningen för dessa ändamål, det spammas och är svårt att hitta hjälp när det behövs. Iofs kan man starta en ny tråd o få hjälp på mindre än 5min av hjälpsamma användare.

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Honda AT -97
När man skriver medelande och ska infoga en smiley och har markerat ett ställe där man vill ha den så hoppar den till slutet iallf. så ska det inte va! :huvet

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
snorre2000 skrev:
2046710 När man skriver medelande och ska infoga en smiley och har markerat ett ställe där man vill ha den så hoppar den till slutet iallf. så ska det inte va! :huvet
Tror det funkar i explorer men inte i firefox.

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
snorre2000 skrev:
2046710 När man skriver medelande och ska infoga en smiley och har markerat ett ställe där man vill ha den så hoppar den till slutet iallf. så ska det inte va! :huvet
Har jag också tänkt på... :huvet

Bearing skrev:
2047016 Tror det funkar i explorer men inte i firefox.
Har man kört med firefox så byter man inte till IE :7peta

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...