Vad säger era mammor?

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Min morsa säger....haha den där lille skiten går väll knappt i 100 blås....sen brukar hon väll säga kör fösiktigt när jag pendlar mellan växjö och jkpg annars är de inte så farligt förutom att hon skrek efter att ja krashade första hojen att jag inte skulle få nån mer hoj nu....de tog 3-4 veckor innan jag hade en som var snäppet vassare....:D
farsan kör själv hoj men han kör glidare och fattar inte hur man kan skämma ut sig så fruktans värt som att köra en plast*host*raket*host*.....själv tycker jag de är han som skämmer ut sig....

Btw... morsan håller på att ta körkort själv nu.....
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Ja det hela började med ett jävla gnällande från mig till fassan när jag ville ha Moppe! Jag satt ju limmad varje gång det gick MOTPGP (500CC klassen då) Så det tog inte lång tid innan MT5:an stod i garaget :) efter den eran var slut så ville jag ta 125 kort men mossan vägrade och fassan tyckte det var bättre med B kort. Jag sa att jag vill ha 125 kort och var precis ner till körskolan för att skriva in mig när fassan hejdade mig och sa " Jag betalar B kortet om du inte gör detta" och då var 125 kortet R.I.P. Men Nu när jag äntligen fick tid i livet så bestämde jag mig för att ta det direkt! jag sa det till fassan o mossan och dom skade på huvet och tyckte det var en idiot grej och bara bort kastade pengar.... jag tror att jag log då :D när jag började leta hojar på nätet så suckade fassan och skadae på huvet. När jag nu hittat en och bestämde mig för en träff med säljaren så blev mossan skitlack och skällde ut mig! :4skrika fassan sa köp en bil i stället och tyckte jag var dum i huvet. Men sen tog jag upp den enkla och den omöjliga frågan för fassan - jeha och vad sa din pappa när du gjorde det? han tittade ner i marken och sa "Precis samma sak..." efter mitt köp ev min Bandit så sa jag, är den inte fin fassan? - jo den e faktiskt fin :)


END OF STORY
 

Gabor

Guest
Visst är föräldrar fantastiska.....kom ihåg hur ni gjorde och vad era parenteser sa om det där med mc när era egna ungar kommer å ber att få ta körkort.

min aungar är uppvyxna med hojar i alla möjliga å omöjliga storlekar å former.
Vill dom åka mede har dom fått gjort det, vill dom köra cross, då får dom testa det. 2 av min har kört en hel del......ont, mycket ont ibland. :näsblod

Botade från dom dumheterna numera, så nu är det bara att invänta när tl 1000 försvinner ut från gatan med en slyngel bakom rodret.... :brinnerup
 

Bushbabe

Ensamstående trehojs-mamma.
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Stockholm norra
Hoj
yamaha FZ-6N,Yamaha WRF 250, Hqa 258 -80, Yamaha Dragstar 1100
Min mamma var inte ett dugg förvånad när jag ville ta mckortet. Inte heller efter två vurpor :rolleyes:
Hon började tom ta med sig hjälmen på tåg o buss så jag kunde hämta henne senare så hon fick åka med.
När jag nu oxå börjat köra enduro/cross tycker hon att jag "hittat hem ". Är det något du (jag) alltid varit duktig på så är det att skita ner mig !! :tungan

Endurokörandet har dock fått mig på tankar om att byta customhojen till en sporthoj..... det är nog inte riktigt uppskattat "hemma" ??!! :fatta!
 

HerrSkåning

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Skåne
Hoj
kawasaki
Min mamma åkte tung mc med en kompis när de var 17 och krockade in i ett trä och slog upp skallen.. Låg i koma men vaknade och inga skador efter det förutom fobi för mc.. Så hon är inte överglad att jag ska ta kort och köpa zx-6r nästa vår.. Men vad ska man göra..??



Inte vurpa..
 

Aleksander

................
Gick med
6 Jun 2005
Ort
GÖTEBORG
Hoj
525 + pitpro 125cc
min farsa säger ju att jag e helt dum i huvudet som kör motorcykel, fast min farsa e redan dum i huvudet själv! så man kanske ska fråga morsan va hon tycker! o då låter d så här "jag stöttar dig med vad du än gör o vill göra" :tungan :tummenupp
 

saft

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR 600F -98 Husaberg 400 FE -02
När jag va 16 fick jag lätt-kortet betalt av föräldrarna :tungan

Visst vill dom att man ska köra försiktigt, men jag hör aldrig några moralkakor.
 

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
tror att mamsens exakta ord var : Sälj nu den skiten!!
när jag ringde henne imorse och råkade nämna min klotning igår
 

Bodin

Kakmonstret é med MIG!!
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GiXXer -02
Hmm..föräldrar har väl aldrig tyckt om alla fordon man införskaffat, Moppe från 11-års åldern, cross därefter å sen svalnade 2-hjuls intresset några år. Blev mest bilintresse då.
Efter många års "jag måste ta mc kort", gjorde man slag i saken.
Både föräldrar och storasyster var emot det men börjar inse att det dem säger blockeras innan det kommer in i huvudet å skadar hjärnan. Håller dem på 30 resp 60 mil så dem kan ju gärna inte ta nycklarna :blah

Storasyster här i stan har jag börjat konvertera om, börjar med att provsitta hojen..tog kort å visa hur fräck hon såg ut på den...nu kan hon tom tänka sig åka med, måste fixa extrakläder och hjälm först bara :tummenupp

Moralen om att ringa till familj eller kompisar när man kommer fram gör jag oftast ändå både med bil och mc, iaf om det e längre sträckor...det fick man inpräntat för länge sen, nu går det av automatik. :rolleyes:

Ha det GÖÖÖTT !!
 

AndersIvar

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
GSX-R 1000
"Det ligger ju så mycket skit på vägarna idag..."

*telefonring* "Ja, nu läste jag en ny olycka med MC idag..."
 

Belfrage

Prylbög
Gick med
13 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB..., Minimoto
2fast4hjo skrev:
Tja..morsan lever inte ....farsan säger att "tja du gör som du vill, det har du alltid gjort"...o sedan en blick till 2fast4some som skulle kunna :död :rolleyes: :hihi

Farsan kan absolut ingenting om motorcyklar...bara "den ser fin ut" :tummenupp och så är det ingenting mer med det.

Han har kört (läs suttit fem sek) på brosans hoj för en herrans massa år sedan och det resulterade i att motorcykeln stack i väg på bakhjulen och brakade rakt in i en stenmur 46 meter bort hos grannen...sedan har farsan aldrig suttit på en motorcykel

Förbereder mig mentalt för att släppa bomden att jag ska köpa motorcykel/ta kort det blir väl typ "har du råd med det såå....."

Låter precis som det är för mig, även med morsan tyvärr...
 

Sonichayabusa

Men snälla konstapeln............... ....
Gick med
4 Jun 2005
Ort
Landvetter
Hoj
Suzuki 1300 Hayabusa
Mina föräldrar har alltid bott utamlands..Indien, Italien Malaysia etc. i utlandsyjänst. Ändå var väll morsan lite avig :gnissla mot att jag köpte hoj.
Farsan gick och köpte 2st royal einfield dagen efter jag köpte min :hihi
Däremot när jag bytte från min Africa twin till Hayabusa började kommentarena hagla från alla inklusive släktingar jag knapt viste jag hade :kocko
 

Firewheel

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Nära brostugan
Hoj
Den drar din
Foss skrev:
Min mamma är väl inte störtnöjd direkt över att jag tog hojkort(påhejjad av far) och köpte hoj. Vad säger era päron? Är det ett attans tjatande om att "kör försiktigt", "ring när du kommer fram" osv...? Det roliga är att när man åkte omkring på en fulltrimmad mt5:a med hjälm som enda skyddsutrustning så sa hon inte särskilt mycket men nu är det ett evigt tjat. Det är tur för henne att jag kör som en kärring! :)


farsan: nu vill vi se på wheelisar

Morsan: AKTA DEJ SÅ DU INTE GJÖR DEJ ILLA! :död
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Motorintresset har alltid funnits där för pappa så han har nog inga direkta problem med att jag kör. Speciellt inte nu sen man började tävla, det tycker han är kul ! Jag ringer alltid när jag kommit fram.

Mamma är lite orolig. Speciellt när jag vurpade med gathojen för 2 år sen.
Jag vågade inte ringa henne då.

Farmor tycker verkligen inte om att jag kör motorcykel.

Men dom tycker iallafall att det är bättre att jag kör på bana än på gata.

Föräldrar, nära och kära vill ju bara ens bästa.
Det är trist med er som verkar skita i det och tycker att dom är jobbiga men hey, det är ju era liv.
 

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
Min morsa tyckte det var ok att jag började köra hoj, hon hade räknat ut att jag inte skulle kunna hålla mig borta från det "träsket" men i år, när hojen stått i småbitar, ja då ska hon börja snacka om att hon är lite så där med att jag kör hoj. :va Tror inte hon greppat vilket som är farligast, en hoj i bitar eller en hoj på vägen... :hihi Men sen är ju motorintresset lika med rutten keso både hos mor och far så vad hade man väntat sig. Här har man fått slita för att få klippa gräset som liten! :rofl


Bikerbitch skrev:
Föräldrar, nära och kära vill ju bara ens bästa.
Det är trist med er som verkar skita i det och tycker att dom är jobbiga men hey, det är ju era liv.

Nej precis, det är där det börjar tryta med argument för att man verkligen gillar
det man gör och att man tar riskerna... Man vill ju inte göra bort sig för dom man gillar. :pannkyss
 
Last edited:

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
Dom är en blanding!

mina säger inte så mycket! dom köpte ju en 125cc till mig då jag var 13! och sen så trimma dom moppen åt mig! men sen då jag köpte sport hojen för en månad sen! så sa dom att jag har köpt en ORGAn Givare ;Dhaha..och dom tykte att det var ett monster :Dhaha

men dom tycker att det är bra att jag tar mc kortet istället för att läga ut massa pengar på en skitig gammal 740! :)

men dom säger ju att man ska ta det lungt och försiktigt å sånt! men dom sa inte så mycket då jag sa att jag körde 220 med den :D dom vart mäst bara chockade ;Dhaha..dom trode väl inte att den skulle gå så fort!
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Min mamma

När jag berättade för min mamma att jag funderade på att köpa hoj igen var hennes kommentar.
"Det tycker jag du gör rätt i"
Tur man satt ner då annars hade jag trillat och slagit mig.

Pappa är bara positiv men det är nog mest för att han vill låna.

Mina ena bror har redan sporthoj sen solår tillbaka och var väl mest positiv av alla (tack för hjälpen förresten, om du läser här).

Undrar om jag är den som kört med äldst passagerare för min farfar hade fyllt 90 når han åkte bak på mig.

Brodern är värst för han har kört över 200 med mamma där bak utan att få stryk. :rofl

Nervösast var nog föräldrarna när vi tre syskon körde motorcykel tillsammans ner till Jugoslavien.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Mamma ringde mig härom dagen: "Jääääävla unge!! jag såg dig allt på blablabla vägen, du mötte mig på bakhjulet i väldigt hög hastighet!! jag har ju sagt till dig" osv osv

Man kan ju inte göra mer än att små le lite, kul att det finns folk som är rädda om en :)
 

Flexnes

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Enköping
Hoj
Suzuki DL650 V-Strom -08
Både min mor och far + nästan hela släkten åker båge, så dom tvingade mig att ta kort :)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top