Jobbar som lärare. Har 5-9 och mentorskap för en 6:e-klass.
Det jobbiga:
-Ungar är fan inte kloka på något vis. Eller som Farbror Barbro sa det: "Tänk att barn kan vara så elaka." Vissa dagar undrar man...
-Det är också jobbigare än jag trodde att försöka vara en bra förebild för ungarna. Att lära dem saker och lära dem att själva värdera saker och inte pracka på dem mina värderingar, sanna och korrekta som de må vara.
-Lönen är under all kritik.
Generellt är det dock riktigt trevligt.
+Ungar är fan inte kloka på något vis. Det finns få tillfällen i mitt vuxna liv där jag har haft så varierade dagar och haft så roligt på jobbet som nu.
+Man för en mental utmaning när man ska förklara saker (häromdagen försökte jag få ett gäng 9
r att förstå konceptet med hastighet - alltså rörelse per tidsenhet - och det är faktiskt svårare än man tror att försöka förklara...) och när man ska försöka lära ut saker på ett roligt och varierat sätt.
+Oftast, om man, som jag, jobbar på en schysst skola, så träffar man en uppsjö trevliga människor i alla möjliga åldrar.
+Man får jobba med människor och man får chansen att forma nästa generation.
Jag siktar på att jobba med högre "årskurser" (högskolan) när jag blir klar med min utbildning men som det ser ut nu skulle jag inte ha några problem med att jobba på grundskolan. Vi får se sen...