Vad skulle du göra om du höll på att bli rånad?

Vad skulle du göra om du höll på att bli rånad?

• Antal röstningar
    0

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Har vi också träffats förr? :va
När jag var 16 så var jag en av sveriges starkaste 16åringar, jag vägde som som mest 94kg bara muskler...
:rofl
Jag är inte direkt rädd för att åka på stryk om det skulle vara så inte spec rädd för att dö heller om det skulle visa sig att dom har vapen...
:rofl:rofl
Och skulle jag åka på stryk skulle jag försöka ta reda på vilka det var och vart dom bor sen åka hem till dom och misshandla dom rakt av utan att blinka! Sån är jag...
:rofl:rofl:rofl

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Ja, jag tänkte lite på det också. Det är nog en betydligt större andel av hojkollektivet som har tränat någonting själförsvarsrelaterat. Men troligen inte 2/3-delar. Inte ibland min bekantskapskrets av hojfolk åtminstone.

Nu blandar du dock ihop koncepten igen. Bara för att man tränar kampsport gör dig automatiskt inte bra på att slåss på gatan. Var får du det ifrån? Antingen kan man slåss eller inte. När jag tränade (för länge sen) var minst hälften helt talanglösa. Jag lovar att det finns svartbältare i tex karate som är totalt värdelösa i en fight.

Jag tror visserligen att en genomsnittlig sporthojsåkare är något mer svår att råna än random person men aldrig att så många här hade nitat rånarna, som enligt pollen.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Hur skulle man agera då? Det beror helt hur situationen ser ut naturligtvis. Jag är inte ovan att behöva försvara mig, (från förr i tiden när man var ute mycket, alltid fick de snyggaste babesen och hade en väldigt kort stubin :hihi) men jag kan inte lova att jag hade nitat dem. Knivar är inte så kul, och puckona är ju inte direkt blyga att använda dem nuförtiden heller. Beror också på vad man har på sig eller om man har tex frugan med sig.

Nu händer inte det, tror jag, att man hamnar i den situationen längre eftersom pundarna/turkarna skulle kunna misstänka att man är polis. En jävligt stilig, otöntig, smart och ödmjuk polis, men ändå. Har fått såna misstankar riktade mot mig några gånger. Bla på gymmet, från killen som blev krogmördad sen i ett uppmärksammat mord i Gbg i år. Vilken snutnoja han hade alltså.... I vissa andra länder är en annan femma, där får man vara försiktigare.

Men att tro att det inte finns folk som Mad Skillz är fel. Kolla bara när några skulle kniva killen i Linnéstan i somras. Slutade med att en av dem, tror de var 4st, blev dödad med sin egen kniv och de andra verkar ha sprungit då. Trots att killen(offret) hade 15 knivhugg i sig. Ett mirakel att han blev friad av tingsrätten, men helt rätt.

Last edited:

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Mest överraskande är att det finns folk som vågar begå brott, det verkar ju hur farligt som helst, risken att bli nedslagen är helt klart stor!

Word. Som dom där som lurar folk på blocket. Risken att den som blir lurad söker upp dom och spöar skiten ur dom måste ju vara 90-95%. Dom är helt klart skickliga som alltid lyckas hitta dom där 5-10%:en som inte kommer och dödar dom. Brottslingar kanske inte är så dumma ändå.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det anser jag inte heller.

Du slår in en öppne dörr och jag orkar inte fortsätta snacket med dig längre än så, skulle du läst hela tråden så skulle du nog inse att jag håller med dig på alla punkter.

De öppna dörrarna är lättast att slå in ju. :D

Nä okej, men det finns en sån uppfattning hos folk ibland. Att har man tränat kampsport är man livsfarlig, typ. Kändes som att du var en av dem, massuppfittade det.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
När jag är ute och rör mig i miljöer där rån är sannolikt (mörka parker och dyligt) har jag oftast 40kg skyddstränad schäfer med mig, så det borde inte vara något problem:tummenupp

Eftersom pung-krympning är en bieffekt av anabola, kan det bli svårt:D

Ja jäklar..

Då måste nog clownskor vara bra att ha :D

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Yamaha R1 -08
Tutlura banditerna och du är därifrån med pengarna i behåll innan dom ens fattat vad som hände. Fredligt och bra!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Last edited:

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj