Vad skulle du göra om du höll på att bli rånad?

Vad skulle du göra om du höll på att bli rånad?

• Antal röstningar
    0

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Det går rykten om att Mad Skillz är bas ruttens 20 kg tyngre kusin
[YOUTUBE-ID]cQBcBp3Rdpc[/YOUTUBE-ID]

Jag är nog ganska normal stor så det tror jag väl knappast....180cm 80-85kg inte direkt nån hulken men tack ändå! :tummenupp

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Med tanke på att dina armar är lika omfångsrika som en vuxen mans handleder så tror jag att ingen tar dig på allvar i detta sammanhang. :lol

Fett att kunna ha klocka runt biceps dock. :yoparty

Du har inte reflekterat över att han heter Mad_Skillz!? Jag skulle inte våga bråka med någon med det namnet, du kommer få stryk direckt!

Fy fan, jag har skrattat färdigt för idag :tummenupp

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Alltså lyteskomik blandat med buskis är inte riktigt min grej, men denna tråden fick även mig att ge upp. :rofl

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Du har inte reflekterat över att han heter Mad_Skillz!? Jag skulle inte våga bråka med någon med det namnet, du kommer få stryk direckt!

Fy fan, jag har skrattat färdigt för idag :tummenupp

Jag inte farligare än nån annan och det har jag aldrig påstått heller elller? Men det betyder fortfarande inte att jag skulle springa eller ge rånarna allt jag äger och har och det betyder heller inte att jag övertygad om att jag skulle klara av att slå skiten ur dom även om jag skulle försöka är dom 2st så har dom ju självklart större chans att slå ner mig än vad jag har att slå ner dom, men jag skulle likförbannat lacka ur och inte bara stå där som en idiot och ta emot stryk...

Eller hur skulle du själv reagare? Ge dom allt du har och gå vidare?
Dom flesta skulle säkert ge sina saker men jag har väldigt svårt att låta mig förnedras på det sättet...
Är dom påtända och viftar med kniv och man märker att dom faktiskt skulle kunna använda den.. Då skulle jag nog tyvär ge dom mina saker...
Men 2st obeväpnade rånare som det faktiskt var frågan om från början...
Nää då får dom nog kämpa lite om de ska ha mina saker..

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Eller hur skulle du själv reagare? Ge dom allt du har och gå vidare?
Dom flesta skulle säkert ge sina saker men jag har väldigt svårt att låta mig förnedras på det sättet...

Nu är inte frågan vänd till mig men jag svarar ändå om du inte misstycker.

Problemet med att göra motstånd är ju att man inte kan förutse hur utgången blir. Även om man tränat självförsvar i många år. Jag skulle då inte sätta min tilltro till sådana färdigheter där slumpen mest troligt fäller avgörandet. Om en kniv eller skjutvapen åker fram i tumultet kan allt vara över. För en plånbok med lite plastkort i och kanske en klocka för x tusenlappar är det knappast värt risken. Inte ens om klockan hade ett sentimentalt värde hade det varit värt livet. Det hade nog alla ens förfäder hållit med om utom möjligtvis de som levde på stenåldern eller medeltiden.

Sedan går det ju inte att sitta och säga att man skulle göra si eller så utan att ha hela situationen framför sig. I vissa situationer hade man slagits för sitt liv i andra hade man frivilligt lämnat ifrån sig allt man har på sig.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Är dom påtända och viftar med kniv... Då skulle jag nog tyvär ge dom mina saker...

Nu hittar jag inte ditt första inlägg men där stod det minsann att du skulle plocka dem oavsett om de var beväpnade eller inte :mattias
Det jag tror folk stör sig på är din lite smått kaxiga fjortisattityd, för det var på den tiden man betedde sig så har jag för mig, det var en halv livstid sedan så jag kommer inte riktigt ihåg.

Att ens fundera på att ta upp en fajt med en rånare är ju enfaldigt, att göra det med två är så hysteriskt korkat. Oavsett hur många fajter man har varit med om så hjälper det inte om man får en kniv i mjälten eller en kula i magen.
En kompis till mig råkade ut för liknande incident i Sthlm för flera år sedan. Han vägde ca 110kg kilo muskler vid denna tiden och har slagits allt för mycket i sin ungdom. Han fick en kula från en pennpistol i magen :näsblod
Nu gick det hyfsat bra ändå, inga bestående men förutom ett ärr på magen nu flera år senare.

Jag skulle som sagt troligtvis börja kuta som en galning då man ändå riskerar att åka på en omgång trots att man ger dem pengarna. Men då är jag å andra sidan bara 170cm kort och väger som en fjäder och brukar oftast åka i backen de gånger jag hamnar i bråk, så det känns meningslöst att ta upp en fajt med någon som antagligen behöver pengarna...

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Sedan går det ju inte att sitta och säga att man skulle göra si eller så utan att ha hela situationen framför sig. I vissa situationer hade man slagits för sitt liv i andra hade man frivilligt lämnat ifrån sig allt man har på sig.

It's a wrap.

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Som jag sa tidigare så är
"Mina prylar är mina prylar och de ska andra ge fan i"
och oavsett utgång så får inte en jävel nått av mig bara sådär.
Vill de ha nått får de vara beredd att begå mord.
(ps undantag väldigt söt/vacker/sexig brud som lurar både skjortan o byxorna av en ;) )

Till er som säger att det inte är värt det... kanske inte, men jag har inte så mycket att förlora nuförtiden.
Skulle ja ha flickvänn/sambo/fru/barn ... då är det ett helt annat läge.
Då är det inte "bara" jag som skulle bli drabbad om saker går åt fanders.
Då skulle jag alltid (och har faktiskt gjort så tidigare i livet) gått med dubbla plånböcker o mobiler. (en plånbok med 200kr,utgånget id & utgånget visakort och den riktiga plånboken) Varvid om man skulle bli rånad inte behöver bry sig om att man lämnar bort "slask" plånboken.

Men idagsläget är det "Jag ger inte ett öre till rånare" oavsett om det är en eller flera.
Är de fler, då kommer jag att försöka ta med mig så många som möjligt på vägen ner.
Allt annat är ointressant.

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Finns vissa tendenser som pekar mot att SH är mansdominerat...

Last edited:

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Alla gör som dom vill, vissa slåss för livet andra fryser helt. läs mitt tidigare inlägg #87
Ingen människa vet hur dom kommer att reagera om dom inte är vana vid situationen, därför låter det lnte så trovärdigt när man säger att man kommer att spöa skiten ur rånarna. De allra flesta människor klarar inte av det.

Sen så är väl livet värt ganska mycket även om du inte har fru och barn, det är väl inte värt att dö för några skitsaker, framför allt kan livet bli bra mycket värre än du har det nu. Jag har provat på att känna hur det är att vara förlamad och under lång tid haft smärtor som jag inte trodde fanns, Tro mig det är inte roligt. När du ligger på sjukhus och inte kan röra dig, då ser ditt vanliga inrutade/tråkiga liv ut som en omöjlig dröm.
Det är inte värt riskerna, hoppas du tänker om

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Det handlar inte om det, de handlar om att vissa människor är fighters och andra är pussies. Vilket du är kan vi ju gissa..

Något säger mig att rånare inte hamnar under katt genren.

De busar som jag känner här i stan tränar heltid på MMA och/eller Kickboxning så att plocka en fight mot 2 erfarna kampsportare kan man ju rätt lätt räkna ut hur det slutar.

Mina erfarenheter är att dessa killar oftast inte är den vanliga sortens drägg utan ofta har både hänglse och livrem när det gäller slagsmål.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Det handlar inte om det, de handlar om att vissa människor är fighters och andra är pussies. Vilket du är kan vi ju gissa..

Fast vi vet också från massor av forskning att de som slåss som grupp har sämre självkänsla, sämre sociala färdigheter, lägre intelligens, sämre utbildningsnivå o.s.v.
Sett mot det så är det ok att vara pussy!
Bettskena har rätt, du har fel!:mattias

För övrigt tycker jag att tikki imponerar i tråden. :krama

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Fast vi vet också från massor av forskning att de som slåss som grupp har sämre självkänsla, sämre sociala färdigheter, lägre intelligens, sämre utbildningsnivå o.s.v.
Sett mot det så är det ok att vara pussy!
Bettskena har rätt, du har fel!:mattias

För övrigt tycker jag att tikki imponerar i tråden. :krama

Forskning har visat att dom som försvarar sig har stake och stolthet :tummenupp

Du måste skilja på att gå runt och spöa upp folk på stan för att man tycker det är kul, dom är alla idioter. Men erat snack att man är en wannabe-matchosnubbe med en fiskpinne till hjärna bara för att man försvarar sig själv och inte låter andra trycka ner en i skiten är bara sorligt och fruktansvärt Svenskt.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Forskning har visat att dom som försvarar sig har stake och stolthet :tummenupp

Du måste skilja på att gå runt och spöa upp folk på stan för att man tycker det är kul, dom är alla idioter. Men erat snack att man är en wannabe-matchosnubbe med en fiskpinne till hjärna bara för att man försvarar sig själv och inte låter andra trycka ner en i skiten är bara sorligt och fruktansvärt Svenskt.

Precis.

Ju fler som viker sig ju lättare kommer patrasket tycka det är att rycka mobilen från folk på stan.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...