vad toppar er 660?

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
hehee, kanske skall du börja spela schack???
Inte så farligt och ioftast träfigurer.

Allvarligt, jag kan testa din hoj imorrn ute på rakan utanför Superbike ok?

Mvh

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Ravetrancer skrev:
hehee, kanske skall du börja spela schack???
Inte så farligt och ioftast träfigurer.

Allvarligt, jag kan testa din hoj imorrn ute på rakan utanför Superbike ok?

Mvh
Hehe, vad alla är snälla :D
Jag kan dyka upp på eftermiddagen. När kan du?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Låter ju helt sjukt!

Åk in till fastbike eller superbike eller vad den där affären heter i göteborg som alla talar så bra om. Det är uppenbarligen nåt fel på cykeln. Även om man är fegast av alla med gasen ska man ju inte tycka att en 660 "tar slut" vid ~130blås :mattias

Om det, mot förmodan, visar sig att det inte är fel på cykeln ska du nog testa schack eller nåt men det verkar för otroligt.

Som kuriosa bifogar jag en bild från senaste toppfartstestet med Mindrapers husa....

Bifogat

• 223.jpg
    223.jpg
    21.6 KB · Visningar: 207

Gurra

Jag rullar ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW M3 -03
Krigge skrev:
Den är garanterat inte strypt, felet är (ledsen om jag är hård) att du inte har en aning om hur man kör hoj tyvärr. I den ena tråden efter den andra har vi fått detta förklarat för oss på ett mer eller mindre tydligt sätt. Nu tycker du den är slö, för några veckor sen blev du livrädd och höll på att köra av vägen när du drog på lite. Sälj hojen, det är inte din grej....
BTW så toppar min 625:a 184km/h, låg exakt jämt med Tommy. Drar upp den på 3:an med koppling och slår runt fint på 1:an om man vill:)

Instämmer !

"Felkod 40" = Felet sitter antagligen ca 40 cm bakom styret :död

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
189 på Svistadsrakan, samtigigt som jag passerade Zeb_Macahan i knixen och gav honom en smäll på hjälmen, så lite över 190 borde min gå... (Helt orginal med borttagna strypningar)
Fast ute i trafik brukar jag inte köra över 170, blir mest jobbigt då.

Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Det jag blir mest fundersam över är hur du har lyckats köra 200 mil utan att märka att den inte gör över 130 :confused:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
M:et skrev:
Det jag blir mest fundersam över är hur du har lyckats köra 200 mil utan att märka att den inte gör över 130 :confused:

För att han har "kört in den".

Jag körde in min hårt och den går bra. Kanske hänger ihop, vad vet jag?

//jaG

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Zeb_Macahan skrev:

//jaG
Hit med schakspelet!!!!
Var på superbike en snabbis och deras mek testade den och han sa att det inte var några probs alls att få upp den i 160....så nu e det bevisat, jag kör som en kärring!!!!!!!!!!! :brinnerup
Han sa att han kunde slanga på 1-3an utan bekymmer oxå...så jag erkänner, jag e kass!!!!
Och ja, felkoden var satt, men den kunde han tyvärr inte ta bort :hihi

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Mingves skrev:
Hit med schakspelet!!!!
Var på superbike en snabbis och deras mek testade den och han sa att det inte var några probs alls att få upp den i 160....så nu e det bevisat, jag kör som en kärring!!!!!!!!!!! :brinnerup
Han sa att han kunde slanga på 1-3an utan bekymmer oxå...så jag erkänner, jag e kass!!!!

Schackspelet heter det det.

Jag hajar faktiskt inte vad du får ut av åkningen om du inte ens på bred 110-väg kan gasa fullt? Men det är du som betalar och du som kör, så fine. MEN! Kom till en bandag på kinnekulle eller något annat där man lär ut att köra hoj, jag tror faktiskt att du skulle må bra utav det. Om inte annat upptäcker du en annan dimension av åkandet!

//jaG

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Mingves skrev:
Hit med schakspelet!!!!

Du driver med oss, det kan inte vara sant! Om den inte gör mer än 130, testa att dra gasen i botten innan det gnälls då, konstant gas = jämn hastighet.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Menar du alltså att du misslyckas med att maxa en motorcykel? Trodde du att max var då man håller halvgas?? Funderade du aldrig på att vrida rullen mer om du nu tyckte det gick slött???? Jag förstår inte hur det här problemet kunde uppstå :va

Gurra

Jag rullar ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW M3 -03
Zeb_Macahan skrev:

//jaG

Samma här, körde "in den" ca 5 mil, sen fullt ös medvetslös o min går bra !!

SM-KRiPPA7

I feel orange
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
KTM 660 SMC -04
hahahah du får tjata på mathias på superbike att han firrar det, min gjorde över 140 strypt dock började den wobbla då men blåste rätt bra,gick upp på bakan lätt gjorde den också ...men nu är den avstrypt :yoparty

Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Mingves skrev:
Hit med schakspelet!!!!

mingves mingves mingves :brinnerup :gnissla :huvet

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte
Hahahahaha ... de e ju sådana här trådar som livar upp när man har trist :tummenupp

Mingves for President :Bugar

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Krigge skrev:
Vad var det jag sa.........
Jag vet.... :rolleyes:

Jag e kass.....

Och ja, jag vet schack stavas så...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...