Vafan är planka.nu för jävla lallare?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Var igår inne på planka.nu och läste om denna mystiska grupp och deras skeva idéer.

Kort sammanfattning: De tycker att kollektivtrafik ska finansieras helt genom skattsedeln alt arbetsgivaravgifter ("Arbetsgivarna är beroende av din möjlighet till transport, men trots detta är det du som betalar för den", citat från sidan).

Deras främsta argument att inte betala är att det är för dyrt. De låter alltså andra betala deras kamp, vilket ju känns otroligt ädelt. Deras kamp för att nå sitt mål med skattefinansiering har de aktivt valt att föra utomparlamentariskt.

Tänk vilken skön praktisk lösning i sann piratkopierar-anda: Grundorsaken är att vi (läs:snåla studentjävlar) hellre lägger våra stålar på en karatefylla än på busskort. Men det låter inte så bra, så vi kallar det för en politisk kamp, där vi inte arbetar via etablerade politiska kanaler utan ställer oss utanför. Detta leder till att vi som grupp aldrig tas på allvar, vi kan fortsätta planka under denna flagg och fortsätta låta andra betala.

Man blir för-jävla-bannad!

:mad::mad::mad:

Jeppe

Västra MK
Gick med
12 May 2005
Hoj
Kxf 250-08, Husaberg fx 470-01. FXDB -11
Om dom vill att folk ska åka kommunalt så får dom ta och sänka priset, funkade ju perfa när dom la priset på 20 kr för ett par år sen. nu kostar det väl ungefär lika mkt som att ta bilen

själv tycker man ju att alla skulle åka V8, så man slipper den här jävla snön nån gång!

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Kort sammanfattning: De tycker att kollektivtrafik ska finansieras helt genom skattsedeln alt arbetsgivaravgifter ("Arbetsgivarna är beroende av din möjlighet till transport, men trots detta är det du som betalar för den", citat från sidan).

Åhh faan. Dom måste ha missuppfattat något ganska kapitalt. Man har lön för den tid man lägger ner arbetsplatsen. Hur f-n en person tar dig dit är dennes problem - och kostnad, oavsett Helikopter, nöta skosulor eller SL.

Med den inställningen vill jag i så fall att arbetsgivaren ska betala min hyra, mina lån, min amortering på lägenheten, min mat och mina kläder. Vafaan, det behövs ju för att jag ska kunna leva - och lever jag inte, hur faan ska jag kunna jobba? :rolleyes:

inte 'man'; du blir förbannad.

Har skivan hakat upp sig ikväll? :D

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Last edited:

Snyggingen1988

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
Ingen än
Fast i dagsläget är ju SL mfl finansierade till ungefär 50% av skattemedel. Dessutom har någon lagt en miljard på ett biljettsystem som snart fungerar och någon avlönar en mängd spärrvakter och biljettkontrollanter. Hur stor del av biljettpriset går till att upprätthålla betalsystemet istället för att köra tåg/buss?....

Skattefinansiera skiten och plocka bort spärrarna med tillhörande vakter...

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Plankister=AFA-fuckon:fakta.
Självklart skall allt vara gratis. Vad fan är det för fel på de här stollarna...

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Jag tar inte ställning till skattefinansierat eller ej, jag försöker förstå deras logik i sitt ädla uppdrag.

Grävde lite via Google, och allting som har med deras verksamhet att göra verkar vara klätt i anorak och ägna sig åt någon form av studier. Ingen jag hittat på bild verkar ha passerat 25-strecket.

Kanske falnar engagemangets starka låga i samband med heltidsarbete?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
För oss som jobbar så man inte kan åka me skiten då, ska skattebetalarna betala min bil?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag tycker det är skitbra.

För oss som jobbar så man inte kan åka me skiten då, ska skattebetalarna betala min bil?

Vi betalar ju redan din bensin när du drar av på skatten så torka tårarna.

Edit: Fast nu tänkte jag nog fel. Men om det är så att du drar av på bensinen kan du ju ta åt dig. :tummenupp

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag tycker det är skitbra.

Vi betalar ju redan din bensin när du drar av på skatten så torka tårarna.

Jo tack det vet ja allt, men det är ju en piss i havet mot vad det egentligen kostar...

Dessutom kan man väl dra av på kollektivtrafik me..fast då ska man ju iof jobba också o inte bara va en parasit som vill åka gratis till fyllefester...

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...