2fast4Hjo
"Dude I almost hade U"
Jag har bara så svårt att se vad som är så fantastiskt med att tillbringa tid instängd i ett kollektivt transportmedel istället för på valfri plats i världen, jag trivs betydligt bättre hemma än på valfritt transportmedel, undantaget hojen möjligen.
Alla är vi olika.
Jag gillar att bo där jag bor nu (skövde) och jobba där jag jobbar (gtb). Får bättre lön och mindre boendekostnader. Jag tycker jag är lyckligt lottad som går min "egna" väg, att jag som 20 åring vågade ta steget och våga prova på saker, vem vet man kanske tycker om det, varför måla f*n på väggen innan man har provat?
När folk frågar mig om de inte är jobbigt att pendla brukar jag svara att det blir jobbigt om man gör det jobbigt.
Varför ändra något man trivs med bara för att det anses konstigt i andras ögon.
Hade jag inte pendlat hade jag missat oerhört mycket som har berikat mitt liv.
Skönt att vara i götet och känna på pulsen för att sedan komma hem till lugnet, det bästa av två världar i mina ögon.
Edit: Har man ett avbrott så saknar man "pendlarskvallret" (vi är många som har lärt känna varandra)..bättre än hårfrissanskvallret
Hade jag bott i Umeå där det inte (?)går ett tåg i halvtimmen så hade jag kanske tyckt annorlunda men man får ju anpassa sig till sina förutsättningar och att det finns fördelar och nackdelar med allt beroende på vart i livet man befinner sig.
Last edited: