Vafan är planka.nu för jävla lallare?

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
Bergatroll
Det bästa av allt är ju att biljetterna kanske hade blivit billigare om alla
betalat också? De verkar ju vilja betala högre skatt och se ett marxistiskt
samhälle, men att vara solidariska när det gäller att betala på bussen går ju icke.

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter
nej, jag betalar :tungan.

ja.

och jag vill ha skilsmässa.

jamenvafaen; alla menlösa jävlar som använder sig av uttrycket 'man' istället för 'jag', hur svårt kan det liksom vara? :confused:

en sån här också--->:)<--------för att visa att jag egentligen inte är arg.

Hur jävla svårt skall det vara att inleda varje ny mening med en versal? :mad:

:):):)

• Gilla
Reaktioner: ft

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag tar inte ställning till skattefinansierat eller ej, jag försöker förstå deras logik i sitt ädla uppdrag.

Grävde lite via Google, och allting som har med deras verksamhet att göra verkar vara klätt i anorak och ägna sig åt någon form av studier. Ingen jag hittat på bild verkar ha passerat 25-strecket.

Kanske falnar engagemangets starka låga i samband med heltidsarbete?
Oja, visst avtar engagemanget i takt med att inkomsterna ökar. Va inte dom flesta i högre positioner inom företag och stat i Sverige med i Clarté mfl på den tiden det begav sig? Dom hade väl målet att arbeta sig uppåt i samhället, och ta över det inifrån, men när inkomsterna började trilla in, och dom hade råd att flytta från kollektivet och slapp göra vinet själva för att bli fulla på helgerna så falnade lusten för den marxistiska kampen och andra intressen tog överhand.

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
KTM Superduke 08:a
Om man drar "Plankornas" tes till sin spets, så borde ALLT vara skattefinansierat.

Det borde finnas en myndighet som bedömde var och ens behov gällande boende, transport, mat, kläder, nöjen osv osv, och så blev man tilldelad detta.

Inga pengar byter ägare!

Detta förutsätter givetvis att alla även blir tilldelade ett JOBB de är lämpade för.

Damn! Där sprack min kommunistiska idé om utopia, för "Plankorna" vill givetvis inte jobba bara få allt severat på ett fat...

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Om man drar "Plankornas" tes till sin spets, så borde ALLT vara skattefinansierat.

Det borde finnas en myndighet som bedömde var och ens behov gällande boende, transport, mat, kläder, nöjen osv osv, och så blev man tilldelad detta.

Inga pengar byter ägare!

Detta förutsätter givetvis att alla även blir tilldelade ett JOBB de är lämpade för.

Damn! Där sprack min kommunistiska idé om utopia, för "Plankorna" vill givetvis inte jobba bara få allt severat på ett fat...
Och i ärlighetens namn, hur bra gick det för Ryssland/Sovjet, egentligen? Inte fan skulle jag anstränga mig om jag inte kunde tjäna nånting på det! :fakta Och jag är nog knappast ensam om det :D

Såja Markus, komsikomsi :D

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag tycker det är tråkigt att planka.nu har en sån kommunistmentalitet. För en vettig debatt om sänkta biljettkostnader på lokaltrafiken skulle behövas, nu kan vi ju avfärda skitungarna som just skitungar.
Höjd avdragsgräns på resor och ett lägre biljettpris skulle nog locka ett par till att frakta arslet med lokaltrafik eller flytta närmare arbetet.

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag tycker det är tråkigt att planka.nu har en sån kommunistmentalitet. För en vettig debatt om sänkta biljettkostnader på lokaltrafiken skulle behövas, nu kan vi ju avfärda skitungarna som just skitungar.
Höjd avdragsgräns på resor och ett lägre biljettpris skulle nog locka ett par till att frakta arslet med lokaltrafik eller flytta närmare arbetet.
Håller med fullständigt! :tummenupp
Förutom avdragsgränsen då, jag vet många som bor mitt emellan hans å hennes jobb, då är det svårt att flytta närmare :(

Det är väl samma sak att planka som att ladda ner eller?:rolleyes:
Japp! Nej! :D

På tunnelbanan tar du någon annans plats, använder något som kostar pengar att driva. Laddar jag ner musik så är det ingen som drabbas, det försvinner inte skivor/filmer i affären och det kostar inget för artisten. Mycket av den musik jag lyssnar på finns dessutom inte att köpa längre, gammal rock oftast. Dessutom har det hänt att jag har köpt skivor som jag har hittat på nätet. Det är nog få som plankar på tunnelbanan för att provåka, och går till Pressbyrån och köper ett månadskort :D

Sen har ju kollektvtrafik andra sidor också, det pratas ju mycket om miljö, och säga vad man vill, men tunnelbanan är mycket miljövänligare än att ta bilen! Och det borde ligga i allas intresse. Laddar jag ner en skiva så är det ju faktiskt miljövänligare än att göra en cd, åka till affären osv :hihi

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag tror jag ska bli medlem i planka när jag kommer tillbaks till Göteborg efter jul. Jag tycker nämligen att det är för dyrt nu när jag måste betala vuxenpris helt plötsligt.

Jag förstår inte varför alla är så negativa till gratis kollektivtrafik?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tror jag ska bli medlem i planka när jag kommer tillbaks till Göteborg efter jul. Jag tycker nämligen att det är för dyrt nu när jag måste betala vuxenpris helt plötsligt.

Jag förstår inte varför alla är så negativa till gratis kollektivtrafik?

För att vi har ingen fungerande kollektivtrafik här uppe?

Åtminstone om man valt att bosätta sig utanför studentghettona, för där går minsann bussarna med 15min mellanrum.
Det är klart att det är lätt att vara miljöpartist så länge man bor i studentrum.

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Om jag kan så plankar jag faktist alltid jag pröjsar inte deras höga priser för att åka med en buss eller ett tåg som nästan alltid är försenat..

När det kostar precis lika mycke att åka komunalt till jobbet som det gör med bil men tar 2timmar längre (om inget är försenat) då tycker jag att det är lite väl dyrt...

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
För att vi har ingen fungerande kollektivtrafik här uppe?

Åtminstone om man valt att bosätta sig utanför studentghettona, för där går minsann bussarna med 15min mellanrum.
Det är klart att det är lätt att vara miljöpartist så länge man bor i studentrum.

Ja jag tyckte busstrafiken fungerade utmärkt när jag bodde i Umeå, fast då bodde jag ju bara på ersboda och på ålidhem. Men om vi nu pratar om de stora städerna där det är så förbannat dålig luft och mycket trafik så tycker jag det vore fantastiskt bra. Det är väl bara det att ingen här vill åka kollektivt och det är en väldigt hård "det jag inte använder ska jag fan inte betala för"-attityd på sporthoj. Tycker i alla fall att det vore en av de vettigare användningarna av skattepengar.

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Om man skall vara ironisk såhär på julafton så finns det ju likheter med planka.nu och den filosofiska idén bakom att försäkra hojen på morsan/farsan.

Just på sporthoj.com är moralen ibland mycket hög vad gäller andra gruppers beteenden i samhället, men sällan eller aldrig är man intresserad om självutveckling eller mognad annat än om det i slutändan ger lägre tider på favoritsträckan...

:näsblod:D:)

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Om man skall vara ironisk såhär på julafton så finns det ju likheter med planka.nu och den filosofiska idén bakom att försäkra hojen på morsan/farsan.

Just på sporthoj.com är moralen ibland mycket hög vad gäller andra gruppers beteenden i samhället, men sällan eller aldrig är man intresserad om självutveckling eller mognad annat än om det i slutändan ger lägre tider på favoritsträckan...

:näsblod:D:)

Skenförsäkring brukar väl fördömas ganska kraftigt här på SH. Det är väl bara hojtjuvar som är mer hatade.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy