Vafan är planka.nu för jävla lallare?

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Skenförsäkring brukar väl fördömas ganska kraftigt här på SH. Det är väl bara hojtjuvar som är mer hatade.

Nja, både och. Läser man trådarna ordentligt så är ju kontentan att det är rätt att fiffla med försäkringen för att de är så dyra. Sällan går ju tankarna åt det hållet att man ska köpa en hojmodell man har råd med. :)

Sedan är företeelsen rätt så utbredd, syn ju om inte annat i ägarstatistiken på sporthojar. Jag säger inget annat än att jag ibland blir förvånad över alla hårda fördömanden åt höger vänster emellanåt.

Tror den gamla kulturen inom hojvärlden att man i första hand ska leva sitt eget liv och inte fördöma andras val är på nedåtgång. :)

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Kollektivtrafiken är ett jävla skämt. Dyra, kass service o kommer aldrig i tid.
Hade det varit betalat via skattemedel så man bara betalar en symbolisk summa när man gå på skulle jag kunna köpa denna värdelösa "samhällstjänst" men när det kostar nästan lika mycket som att ta bil o färdtiden blir 3-4ggr längre så kan tycker jag att folk kan planka bäst det vill.

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Hade det varit betalat via skattemedel så man bara betalar en symbolisk summa när man gå på skulle jag kunna köpa denna värdelösa "samhällstjänst" men när det kostar nästan lika mycket som att ta bil o färdtiden blir 3-4ggr längre så kan tycker jag att folk kan planka bäst det vill.

Det tar mig nästan en timma mer per dag att åka kollektivt och för mitt sätt att resa blir det dyrare med kollektivt än att ta bilen. Kollektiva priser för buss/tåg borde vara billigare. Om man menar allvar med miljöpolitiken med avseende på utsläpp av gaser som påverkar växthuseffekten.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
nej, jag betalar :tungan.

ja.

och jag vill ha skilsmässa.

jamenvafaen; alla menlösa jävlar som använder sig av uttrycket 'man' istället för 'jag', hur svårt kan det liksom vara? :confused:

en sån här också--->:)<--------för att visa att jag egentligen inte är arg.

Kom och tänka på nollorna i debatt på SVT som argumenterade för att förbjuda SMS-lån.

"Man har ju liksom inget annat val än att ta SMS-lån"
"Man har ju lizxom ingen koll juee"
"Man tycker det är så lätt att ta lån så gööör man juee deee"

Så har vi "man orkar ju inte betala för sig"

Man blir förbannad :d

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Personer som åker med kollektivtrafik mindre än 10ggr veckan behöver inte uttala sig i frågan då de inte har en aning om hur skitet fungerar.

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki

Håller med. Skånetrafiken bara höjer och höjer priserna, bara på 5 år har priset gått upp ~50% på stadsbussen här i Lund och rätt saftigt på regionaltrafiken - SAMTIDIGT som politikerna snackar sig varma om miljön.
Jag är kanske grönast på SH men visst f*n tar jag hojen till Malmö när det går på 1/4 av tiden och dessutom till ~70% av priset. Bussen tar man ju bara om man är full, hade nog åkt mycket mer buss om det var gratis/klart billigare. Vill staten att folk ska ta det miljövänligaste alternativet får de se till att det har en komparativ fördel gentemot alternativen. Det går inte an att vara dyrast OCH långsammast, så är det bara.

Samtidigt orsakar privatbilismen i storstadsregionerna olyckor, folkhälsoproblem till följd av föroreningar och lokala miljöskador som sammantaget borde ha en inte alltför föraktlig prislapp. Kanske rentav jämförlig med vad kollektivtrafiken kostar att driva?

Vi som bor där det bara går 8 turer i veckan då?

Du är inne på min enda invändning mot planka.nu vilket är att man indirekt har en centraliserad regionalpolitik som tar noll hänsyn till alla som inte bor i tätorter med hyfsat användbar kollektivtrafik. Folk som bor i storstadsregioner ska ha gratis kollektivtrafik till och från jobb/div medan folk som bor på ställen som är så glesbyggda att kollektivtrafik aldrig kan bli en vettig idé vackert får betala för sina transporter...

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Du är inne på min enda invändning mot planka.nu vilket är att man indirekt har en centraliserad regionalpolitik som tar noll hänsyn till alla som inte bor i tätorter med hyfsat användbar kollektivtrafik. Folk som bor i storstadsregioner ska ha gratis kollektivtrafik till och från jobb/div medan folk som bor på ställen som är så glesbyggda att kollektivtrafik aldrig kan bli en vettig idé vackert får betala för sina transporter...

Ähh, det har vi råd med vi som bränner hemma och tjuvjagar älg, dessutom behöver vi inte pendla för att få A-kassa.

God jul på dig Marstjejen!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Planka.se talas det ganska mycket om i Göteborg, har inte använt deras "tjänster" dock då min nuvarande arbetsgivaren betalar alla mina resor med tåg/buss/spårvagn

Försenade tåg och spårvagn mer än 20 minuter ges ersättning ut för. Fungerar betydligt bättre nu än vad det gjorde förut..men sj/västtrafik börjar väl äntligen skärpa sig nu när de ska få konkurrens.

Det har alltid varit billigare att åka längre kollektivt än småsträckor.
1400 för 30 dagar i hela västra götalandsregionen med buss/tåg/spårvagn som jag betalade förut tycker jag är en helt okej summa, dessutom gjorde jag då avdrag för resorna.

/resande 16 mil tur och retur fem dagar i veckan.

Last edited:

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Håller med. Skånetrafiken bara höjer och höjer priserna, bara på 5 år har priset gått upp ~50% på stadsbussen här i Lund och rätt saftigt på regionaltrafiken - SAMTIDIGT som politikerna snackar sig varma om miljön.
Jag är kanske grönast på SH men visst f*n tar jag hojen till Malmö när det går på 1/4 av tiden och dessutom till ~70% av priset. Bussen tar man ju bara om man är full, hade nog åkt mycket mer buss om det var gratis/klart billigare. Vill staten att folk ska ta det miljövänligaste alternativet får de se till att det har en komparativ fördel gentemot alternativen. Det går inte an att vara dyrast OCH långsammast, så är det bara.

Samtidigt orsakar privatbilismen i storstadsregionerna olyckor, folkhälsoproblem till följd av föroreningar och lokala miljöskador som sammantaget borde ha en inte alltför föraktlig prislapp. Kanske rentav jämförlig med vad kollektivtrafiken kostar att driva?

äntligen någon som förstår sig på mig! Mejlard du också skånetrafikens kundtjäns så fort bussen är mer än 5 minuter sen kan du få bli min bästa kompis!

Vet någon hur man får reda på vem som är högsta hönset där?
Skulle jag få tag i dennas nummer skulle jag ringt denna var gång bussfanskapen eller tågen va sena o slösa på dennas tid också.

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
äntligen någon som förstår sig på mig! Mejlard du också skånetrafikens kundtjäns så fort bussen är mer än 5 minuter sen kan du få bli min bästa kompis!

Vet någon hur man får reda på vem som är högsta hönset där?
Skulle jag få tag i dennas nummer skulle jag ringt denna var gång bussfanskapen eller tågen va sena o slösa på dennas tid också.

Will do men som sagt, tar mest skånetrafiken när jag är dragen och då vet jag knappt vad klockan e själv. Vad gäller stadstrafiken blir det diss även då om jag har sällskap, kostar ju ~ lika mycket om man e 3 pers, plus hyfsat värdelös turtäthet.

Däremot har jag plågat en stackars telefonist på SJ hårt efter att turen Lund-Sthlm tog 2 timmar mer än väntat, där snackar vi etablissemang med svag respekt för att deras passagerare eventuellt har tider att passa eller andra färdmedel att hinna till. Tar aldrig SJ om jag ska vidare eller om jag har något viktig tid att passa.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Allmänna tips!

Däremot har jag plågat en stackars telefonist på SJ hårt efter att turen Lund-Sthlm tog 2 timmar mer än väntat, där snackar vi etablissemang med svag respekt för att deras passagerare eventuellt har tider att passa eller andra färdmedel att hinna till. Tar aldrig SJ om jag ska vidare eller om jag har något viktig tid att passa.

Ring INTE kundtjänst (de vill bara sälja biljetter) utan be att bli kopplad till SJ kundombudsman!

Har fått otaliga antal biobiljetter pga dålig service och förseningar genom åren. De kan i sin tur ta synpunkterna direkt till rätt instans och påverka.

Skicka in din biljett så får du ersättning efter deras resegaranti. https://www.sj.se/support/contactrtg.form?l=sv&d=8754&a=112285

Det största felet med SJ och banverket etc är i mina ögon fullständig brist på information och inte själva förseningen i fråga.

Av oss långfärdspendlare har SJ fått namnet Sena Järnvägar och när det är som värst Satans Järnvägar men oftast är det inte SJ man ska va arg på utan banverket...om det nu inte är så att SJ kör ner signalkablar med X2000 som de är jävligt duktiga på här omkring Göteborg/skövde vilket medför enkelspår:huvet

SJ kundombudsman kan man även e-maila https://www.sj.se/support/contactko.form?l=sv men jag föredrar att ta "tjuren vid hornen", det brukar bli smidigast så. :näsblod

*ska det va så va va va *:7peta

Edit: jag och en pedlarkompis som gillade statistik började ett år med att göra streck för varje gång tågen var försenade, det slutade med att vi gjorde streck varje gång tågen var i tid istället, det blev mindre streck i boken då.
Det året (runt 2003-2004) var endast 43%! av tågen i rätt tid (förseningar under 25 minuter räknades inte in).

Jag räknar alltid med att bli försenad så blir jag glad om de är i tid
:fyllisar

Edit 2: Detta är ett måste när man åker tåg!
http://www3.banverket.se/trafikinfowap/(jvdesyagjkv4tj453v3h24qj)/Default.aspx

Last edited:

Mr.M

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
none
Ring INTE kundtjänst (de vill bara sälja biljetter) utan be att bli kopplad till SJ kundombudsman!

Har fått otaliga antal biobiljetter pga dålig service och förseningar genom åren. De kan i sin tur ta synpunkterna direkt till rätt instans och påverka.

Skicka in din biljett så får du ersättning efter deras resegaranti. https://www.sj.se/support/contactrtg.form?l=sv&d=8754&a=112285

Det största felet med SJ och banverket etc är i mina ögon fullständig brist på information och inte själva förseningen i fråga.

Av oss långfärdspendlare har SJ fått namnet Sena Järnvägar och när det är som värst Satans Järnvägar men oftast är det inte SJ man ska va arg på utan banverket...om det nu inte är så att SJ kör ner signalkablar med X2000 som de är jävligt duktiga på här omkring Göteborg/skövde vilket medför enkelspår:huvet

SJ kundombudsman kan man även e-maila https://www.sj.se/support/contactko.form?l=sv men jag föredrar att ta "tjuren vid hornen", det brukar bli smidigast så. :näsblod

*ska det va så va va va *:7peta

Edit: jag och en pedlarkompis som gillade statistik började ett år med att göra streck för varje gång tågen var försenade, det slutade med att vi gjorde streck varje gång tågen var i tid istället, det blev mindre streck i boken då.
Det året (runt 2003-2004) var endast 43%! av tågen i rätt tid (förseningar under 25 minuter räknades inte in).

Jag räknar alltid med att bli försenad så blir jag glad om de är i tid
:fyllisar

Edit 2: Detta är ett måste när man åker tåg!
http://www3.banverket.se/trafikinfowap/(jvdesyagjkv4tj453v3h24qj)/Default.aspx

Går det att få ut något om tåget är 40 minuter försenat? Jag såg att de ändrat tids intervallet till minst 60 minuter! Då jag reste regelbundet var det 20 antar att de inte hade råd med det.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
De finns cykel. Smidigt som fan ju... Men visst, vid 4 mil går gränsen om man ska till o från jobbet varje dag.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...