Ring INTE kundtjänst (de vill bara sälja biljetter) utan be att bli kopplad till SJ
kundombudsman!
Har fått otaliga antal biobiljetter pga dålig service och förseningar genom åren. De kan i sin tur ta synpunkterna direkt till rätt instans och påverka.
Skicka in din biljett så får du ersättning efter deras resegaranti.
https://www.sj.se/support/contactrtg.form?l=sv&d=8754&a=112285
Det största felet med SJ och banverket etc är i mina ögon fullständig brist på information och inte själva förseningen i fråga.
Av oss långfärdspendlare har SJ fått namnet Sena Järnvägar och när det är som värst
Satans Järnvägar men oftast är det inte SJ man ska va arg på utan banverket...om det nu inte är så att SJ kör ner signalkablar med X2000 som de är jävligt duktiga på här omkring Göteborg/skövde vilket medför enkelspår
SJ kundombudsman kan man även e-maila
https://www.sj.se/support/contactko.form?l=sv men jag föredrar att ta "tjuren vid hornen", det brukar bli smidigast så.
*ska det va så va va va *
Edit: jag och en pedlarkompis som gillade statistik började ett år med att göra streck för varje gång tågen var försenade, det slutade med att vi gjorde streck varje gång tågen var i tid istället, det blev mindre streck i boken då.
Det året (runt 2003-2004) var endast 43%! av tågen i rätt tid (förseningar under 25 minuter räknades inte in).
Jag räknar alltid med att bli försenad så blir jag glad om de är i tid
Edit 2: Detta är ett måste när man åker tåg!
http://www3.banverket.se/trafikinfowap/(jvdesyagjkv4tj453v3h24qj)/Default.aspx