Vafann.. :@ hjälp.. rs..

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
vafan äre för fel nu da.. rsen vägrar starta! :S 06:a, kan berätta va som hänt.. starta den för första ggn igår, d funka men den la av av sig sj om den bara stod, om man inte gav gas asså.. ingen tomgång me andra ord :S ja fixade me reglaget så d blev lite högre varv på tomgången, d blev bättre men den la av ibland iaf :argpådato sen igår när ja starta den så gick d bra, sen la den av, sen när ja skulle starta igen så funkade d inte :S prövade springa igång, d gick inte, tog ur tändstiftet o kolla, ja hade antagligen gasat för mkt så ja brände bort bensin som va på stiftet o satte i, d gick inte.. startmotorn går igång men inte mc'n.. prövat me startgas oxå o d gick inte heller.. hjälp?!?

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Kollat så du har gnista en gång? Min kan vara lite tjurig den med, jag brukar ha ganska mycket choke och ingen gas, då går den igång. Sen kan man få passa den lite tills den blir varm. SÄkert ingen större problem. bara du som inte lärt dej maskinen riktigt än.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
DjFlow skrev:
2372668 vafan äre för fel nu da.. rsen vägrar starta! :S 06:a, kan berätta va som hänt.. starta den för första ggn igår, d funka men den la av av sig sj om den bara stod, om man inte gav gas asså.. ingen tomgång me andra ord :S ja fixade me reglaget så d blev lite högre varv på tomgången, d blev bättre men den la av ibland iaf :argpådato sen igår när ja starta den så gick d bra, sen la den av, sen när ja skulle starta igen så funkade d inte :S prövade springa igång, d gick inte, tog ur tändstiftet o kolla, ja hade antagligen gasat för mkt så ja brände bort bensin som va på stiftet o satte i, d gick inte.. startmotorn går igång men inte mc'n.. prövat me startgas oxå o d gick inte heller.. hjälp?!?

Menar du att du lät den stå på tomgång? Inte så konstigt att den stannar dp kanske.

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Saabmosare skrev:
2372693 Kollat så du har gnista en gång? Min kan vara lite tjurig den med, jag brukar ha ganska mycket choke och ingen gas, då går den igång. Sen kan man få passa den lite tills den blir varm. SÄkert ingen större problem. bara du som inte lärt dej maskinen riktigt än.
jag kollade nyss, d kom ingen gnista :confused: va kan vara fel/vad kan jag göra? vill bara tillägga att ja e jävligt amatör, har inte haft nåt me motor(inte ens moppe) men kan lite grann.. välidgt lite känns d nu..

Loy skrev:
2372704 Menar du att du lät den stå på tomgång? Inte så konstigt att den stannar dp kanske.
så d e så me rs? den kan inte stå på tomgång?? då lägger den av? :S

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
DjFlow skrev:
2372724 jag kollade nyss, d kom ingen gnista :confused: va kan vara fel/vad kan jag göra? vill bara tillägga att ja e jävligt amatör, har inte haft nåt me motor(inte ens moppe) men kan lite grann.. välidgt lite känns d nu..

så d e så me rs? den kan inte stå på tomgång?? då lägger den av? :S

Testa med ett nytt stift och se om där är gnista. Tillräckligt med ström i batteriet?

Hhaha, nädå. Men som jag uppfattade det hade du låtit den stå på tomgång väldigt länge och då är det inte så konstigt om den stannar eller blir sur.

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Loy skrev:
2372732 Testa med ett nytt stift och se om där är gnista. Tillräckligt med ström i batteriet?

Hhaha, nädå. Men som jag uppfattade det hade du låtit den stå på tomgång väldigt länge och då är det inte så konstigt om den stannar eller blir sur.
tändstiftet är helt nytt, ja fick den igår, batteriet står d att d e 11 ungefär, d blir typ 9-10 när man startar asså trycker på startmotorn, håller på ladda den.. för igår höll ja på skitlänge utan resultat o då tog d slut..

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Loy skrev:
2372732 Testa med ett nytt stift och se om där är gnista. Tillräckligt med ström i batteriet?

tändstiftet är helt nytt, ja fick den igår, batteriet står d att d e 11 ungefär, d blir typ 9-10 när man startar asså trycker på startmotorn, håller på ladda den.. för igår höll ja på skitlänge utan resultat o då tog d slut..

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
DjFlow skrev:
2372736 tändstiftet är helt nytt, ja fick den igår, batteriet står d att d e 11 ungefär, d blir typ 9-10 när man startar asså trycker på startmotorn, håller på ladda den.. för igår höll ja på skitlänge utan resultat o då tog d slut..

Spelar ingen roll om tändstiftet är helt nytt, kommer det ingen gnista så får du köpa ett nytt.

Masa dig iväg och köp ett nytt tändstift och testa sen igen. :tummenupp

Som saabmosare sa så måste man ha full choke och ingen gas när den är sur/kall för att den ska starta. Kom jag också underfund med när jag nyss fått min RS. :tummenupp

Solid snake

Guest
Du kan ju inte bara stå med den på tomgång, du måste köra med den också annars dör ditt stift.

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
stoooffe skrev:
2372772 Spelar ingen roll om tändstiftet är helt nytt, kommer det ingen gnista så får du köpa ett nytt.

Masa dig iväg och köp ett nytt tändstift och testa sen igen. :tummenupp

Som saabmosare sa så måste man ha full choke och ingen gas när den är sur/kall för att den ska starta. Kom jag också underfund med när jag nyss fått min RS. :tummenupp
kan d inte va så att d e nå fel me strömmen, att tändstiftet inte får ström..??

Solid snake

Guest
DjFlow skrev:
2373083 kan d inte va så att d e nå fel me strömmen, att tändstiftet inte får ström..??
Ditt stift är dött, köp nytt.

Du måste fortfarande köra med din cykel om stiftet inte ska dö, det kommer aldrig upp i självreningstemperatur på tomgång, det kleggar igen och slutar fungera.

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Solid snake skrev:
2373091 Ditt stift är dött, köp nytt.

Du måste fortfarande köra med din cykel om stiftet inte ska dö, det kommer aldrig upp i självreningstemperatur på tomgång, det kleggar igen och slutar fungera.
jag hade ju inte på tomgång i timamr? vf tror alla d för :S d stod ju på tomgång i kanske nån minut högst, den lägger av iaf :S o hur fan kan stiftet va dött..?? ja hämtade rsen igår, helt ny. ja körde en stund o parkerade den..sen nån timma efter när ja skulle köra iväg starta den o la av när den hade stått på tomgång i typ 1 min, under 1 min va d.. sen när ja skulle starta igen vägra den..

Niick

Smirnoff <3
Gick med
8 May 2006
Hoj
Aprilia -06
Exakt samma sak hände med min 06a, helt ny, lät den stå på tomgång, och den dog och sen funka inte, köpte nytt tändstift, funkar hur bra som helst nu, om inte bättre:D:D

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Niick skrev:
2373113 Exakt samma sak hände med min 06a, helt ny, lät den stå på tomgång, och den dog och sen funka inte, köpte nytt tändstift, funkar hur bra som helst nu, om inte bättre:D:D
wtf :S va sjukt.. så d e bara o köpa nytt tändstift?? :S fan äre för konstigt, en ny mc me gammalt/ej fungerande tändstift..??

Niick

Smirnoff <3
Gick med
8 May 2006
Hoj
Aprilia -06
Det är ett racing stift, när det är nytt så suras det lätt tydligen...så nästa gång låt inte den stå på tomgång för länge, varva !!!

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Niick skrev:
2373137 Det är ett racing stift, när det är nytt så suras det lätt tydligen...så nästa gång låt inte den stå på tomgång för länge, varva !!!
ajjaa.. thx ja får se hur d går.. :/

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
DjFlow skrev:
2373175 ajjaa.. thx ja får se hur d går.. :/

Testa och ta ut stiftet och gör det torrt. Jag surade också ner mitt stift när jag fick min RS men klarade mig genom att göra rent det. Det är ju värt ett försök.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Bärgren skrev:
2373493 Testa och ta ut stiftet och gör det torrt. Jag surade också ner mitt stift när jag fick min RS men klarade mig genom att göra rent det. Det är ju värt ett försök.
Gör rent och elda på det med tändare.

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska