Vafann.. :@ hjälp.. rs..

Madrock

Road slickers
Gick med
18 Jul 2006
Hoj
Yamaha MT-09 2016
DjFlow skrev:
2374116 nääe men sry.. min dag har varit lite jobbig.. jävligt irriterad över mc'n bara.. o inga affärer e öppna på söndagar heller så ja har inte fått köra nåe idag.. bara stå o kolla på den som en dum idiot o inte kunnat få igång den.. :mad:

Jo Jag vet hur det e Min står oxå för tillfället hittar inga delar till den.. jag vill ut och kunna åka ifrån mina polare på sina vråltrimmade mopedr nån gång... Finns det inte ens en mack jävel öppen? Illa

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
DjFlow skrev:
2374116 nääe men sry.. min dag har varit lite jobbig.. jävligt irriterad över mc'n bara.. o inga affärer e öppna på söndagar heller så ja har inte fått köra nåe idag.. bara stå o kolla på den som en dum idiot o inte kunnat få igång den.. :mad:
Mackar är öppna på söndagar, mackar säljer dom flesta stift..

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
prulle skrev:
2374128 Mackar är öppna på söndagar, mackar säljer dom flesta stift..
Men för helvete.. vf lyssnar ja på farsan för.. :mad: ja sa till honom att dom har öppet men nej sa han.. o då fick jag stanna hemma... :mad:

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
Mackar har i stort sett alltid öppet. Köp ett nytt stift som sagt, se till att du köper samma stift som sitter i nu, och sen ger du fan i att låta hojen stå på tomgång. Den mår inte bra av det, och det finns ingen poäng med att göra det heller.

Madrock

Road slickers
Gick med
18 Jul 2006
Hoj
Yamaha MT-09 2016
Trashcan skrev:
2374166 Mackar har i stort sett alltid öppet. Köp ett nytt stift som sagt, se till att du köper samma stift som sitter i nu, och sen ger du fan i att låta hojen stå på tomgång. Den mår inte bra av det, och det finns ingen poäng med att göra det heller.

E det inget om att man ska köra in mc:n oxå? Inte köra in tändstiftet för det vet jag att man inte behöver men eftersom mc:n e sprillans ny så ska den väl körast in på låga varv eller har jag åt helvete fel?

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Madrock skrev:
2374177 E det inget om att man ska köra in mc:n oxå? Inte köra in tändstiftet för det vet jag att man inte behöver men eftersom mc:n e sprillans ny så ska den väl körast in på låga varv eller har jag åt helvete fel?
joo d e sant, den ska köras in till 80 mil under 6k varv, sen 160 mil till 9k varv, efter 160 så äre bara köra på ^^

Madrock

Road slickers
Gick med
18 Jul 2006
Hoj
Yamaha MT-09 2016
DjFlow skrev:
2374187 joo d e sant, den ska köras in till 80 mil under 6k varv, sen 160 mil till 9k varv, efter 160 så äre bara köra på ^^

Gäller det även om den stått i 5 år? Asså en gammal som körts in och så som sedan ställts i ett garage...

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Madrock skrev:
2374196 Gäller det även om den stått i 5 år? Asså en gammal som körts in och så som sedan ställts i ett garage...
så mkt vet inte jag :p nån annan som vet?? ;D

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
DjFlow skrev:
2374187 joo d e sant, den ska köras in till 80 mil under 6k varv, sen 160 mil till 9k varv, efter 160 så äre bara köra på ^^

Jag hade verkligen inte kört in sådär..

Den ska köras in som den ska köras sen.

Finns många trådar om hur man ska köra in 2taktare....

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
flexbert skrev:
2374224 Jag hade verkligen inte kört in sådär..

Men det är lite annorlunda om den är helt ny. Växellåda med mera ska slitas in då med. Det är vad jag lärt mig iaf.

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
Loy skrev:
2374226 Men det är lite annorlunda om den är helt ny. Växellåda med mera ska slitas in då med. Det är vad jag lärt mig iaf.

Jo visst man ger ju inte fullt skaft direkt men 160 mil eller va det stog var väl att ta i lite? :tomten

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Madrock skrev:
2374196 Gäller det även om den stått i 5 år? Asså en gammal som körts in och så som sedan ställts i ett garage...

En hoj kör man in för att delarna ska slitas i förhållande till varandra.
Om den står i ett garage så blir inte delarna mindre slitna direkt... möjligtvis att man tar det lugnt innan den fått vakna till (ut till postlådan ungefär ;))

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
DjFlow skrev:

Du kan alltid puttsa på den.:tummenupp

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
flexbert skrev:
2374249 Jo visst man ger ju inte fullt skaft direkt men 160 mil eller va det stog var väl att ta i lite? :tomten
Nja det är väll inte så farligt? Är väll tre dagar, (lite onödigt tror jag med.. Växla många gånger å kör snällt så räcker nog 60 mil)

Madrock

Road slickers
Gick med
18 Jul 2006
Hoj
Yamaha MT-09 2016
Mordecaien skrev:
2374267 En hoj kör man in för att delarna ska slitas i förhållande till varandra.
Om den står i ett garage så blir inte delarna mindre slitna direkt... möjligtvis att man tar det lugnt innan den fått vakna till (ut till postlådan ungefär ;))
Haha Okej Ska komma ihåg det;) hmm om lammellfjädrarna måste inte köras in va;P^^:tungan

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Bärgren skrev:
2374315 Du kan alltid puttsa på den.:tummenupp
joo putsa på en splitterny.. haha ;D då kmr man långt :p

flexbert skrev:
2374224 Jag hade verkligen inte kört in sådär..

nääe ja håller me om att det låter lite extremt men det är så det står i handboken lr vad den heter.. :va

Last edited:

Jeppe^

Ny medlem
Gick med
8 May 2006
Hoj
såld, tyvärr
Varför säger vissa att det inte är bra för den att stå på tomgång?
Har ni hört talas om varmkörning? något som är väldigt bra för 2 taktare, speciellt rs innan man börjar köra ordentligt, jag brukar alltid varmköra min upp till 60-70 grader för att den går så mycket bättre om man gör det.

Last edited:

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Jeppe^ skrev:
2374974 Varför säger vissa att det inte är bra för den att stå på tomgång?
Har ni hört talas om varmkörning? något som är väldigt bra för 2 taktare, speciellt rs innan man börjar köra ordentligt, jag brukar alltid varmköra min upp till 60-70 grader för att den går så mycket bättre om man gör det.
aa d trodde ja oxå? :S för pappas mc varmkörde vi ju, fast iofs var ju den 4 takt, men asså det borde ju vara bra o låta den stå på tomgång tills den blir varm..? o asså min la av under den tiden som det skulle ta för ett rödljus o slå om till grönt

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
DjFlow skrev:
2375029 aa d trodde ja oxå? :S för pappas mc varmkörde vi ju, fast iofs var ju den 4 takt, men asså det borde ju vara bra o låta den stå på tomgång tills den blir varm..? o asså min la av under den tiden som det skulle ta för ett rödljus o slå om till grönt

kanske har någe med att du inte varvar över 6k rpm, att stiftet inte mår bra av det, om det nu är ett "racing" stift?

inte vet jag, en vild chansning bara :p..

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska