Vafann.. :@ hjälp.. rs..

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
DjFlow skrev:
2375422 Jassåå? ajaa ok :p då ligger ja väl på typ 5k.. ja har ingen aning :p ingen tidigare erfarenhet (= Förresten, thx alla för hjälpen :)

Vad är ett forum till för :)

Hoppas allt kommer lösa sig för dig och ta väl hand om din mc nu, annars. :mad:

:rolleyes:

Niick

Smirnoff <3
Gick med
8 May 2006
Hoj
Aprilia -06
Har själv en rs125 06a helt ny, och jag ligger mellan 5k-8k varv..(ibland lite mer:tummenupp )

PEPPO!

Soon to be a man
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Aprilia RS125 Tuono -04
Orkar inte läsa alla sidor, kanske du redan har löst det inte vet jag. För mig var det i alla fall så när jag köpte min -04:a... då var det bara att köpa ett nytt tändstift (det som ska sitta i en strypt hoj) så startade den hur lätt som helst. I satt det stiftet man ska ha på en fp-hoj. Även fast min nu är helt avstrypt så kör jag fortfarande på det stiftet.

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
AntiAntonAnt skrev:
2376914 Han jobbar nog på det :)
Ok.. för att enligt boken så sk man inte hålla mer än 6k varv om man kört mindre än 80 mil.. o asså ja e ganska rädd om min hehe så ja håller mig där nere hur frestande d än är o köra över...

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
DjFlow skrev:
2376916 Ok.. för att enligt boken så sk man inte hålla mer än 6k varv om man kört mindre än 80 mil.. o asså ja e ganska rädd om min hehe så ja håller mig där nere hur frestande d än är o köra över...

80 mil under 6k. :crash Fy fan vad segt.

Hehe när jag köpte min cross så körde jag den väldigt väldigt lungt den första timmen, andra började jag gasa lite mer, tredje började jag flyga på hopp osv och sen efter det körde jag fullt.

Och den har inte krånglat... än :rolleyes:

Men gör som det står i boken, det är säkrast. :tummenupp

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
AntiAntonAnt skrev:
2376934 80 mil under 6k. :crash Fy fan vad segt.

Hehe när jag köpte min cross så körde jag den väldigt väldigt lungt den första timmen, andra började jag gasa lite mer, tredje började jag flyga på hopp osv och sen efter det körde jag fullt.

Och den har inte krånglat... än :rolleyes:

Men gör som det står i boken, det är säkrast. :tummenupp
Okeej.. aa ska göra d..

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
egentligen är väl alla instruktionsböcker gällande "inkörning" under all kritik. jag vet inte hur många ggr det bevisats att man skall göra blandade varv, inte max och inte heller puttra runt på vridet.

om din hoj var min hoj och jag var så rädd om den. så hade jag inte kört runt under 6000k i 80 mil. utan jag hade kanske kört det de första 5 milen. sen lite mer gas. osv..

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Förresten, är det nån som vet hur mkt en rs toppar?? 06:a strypt.. :p vore kul o veta för jag har inte möjlighet o testa min.. körkortet e inte klart än.. uppkörning kvar.. :p nå tips inför uppkörningen ? ;D

Niick

Smirnoff <3
Gick med
8 May 2006
Hoj
Aprilia -06
DjFlow skrev:
2381903 Förresten, är det nån som vet hur mkt en rs toppar?? 06:a strypt.. :p vore kul o veta för jag har inte möjlighet o testa min.. körkortet e inte klart än.. uppkörning kvar.. :p nå tips inför uppkörningen ? ;D

ca 130 har jag fått upp min i, men går säkert lite mer om man pressar:)

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska