Ok, jag blandade ihop dig med en annan här på SH som är knegare.
Okej. Du tycker med andra ord att en sjuksyrra en polis en lärare har för hög lön. Inte ens från yttersta högern har jag hört den varianten innan. Du är nog ganska ensam om den åsikten och att vara så naiv i resten Du skriver tyder på att din världsbild är något avvikande.
Det där skrev jag väl ändå inte? (Yttersta högern )
Nåja, trots dina, låt oss kalla det, problem så får jag väl bemöda mig att svara.
En sjuksköterska eller lärare är väl knappast lågutbildade? De är ju snarare exempel som stödjer min tes. Dvs att utbildning inte lönar sig lika bra i Sverige som i andra länder. Sen är det ju om du frågar mig minst lika viktigt med rätt personlighet hos den anställde och att den är driven, villig och duktig som med utbildningen denne har. Ska du använda det gamla politiska slagträet sjuksköterskor ska du nog försöka göra det på rätt sätt i alla fall. Typ mot patriarkatet eller nåt
Vad gäller lärarutbildning kan ju det knappast ses som en merit vad gäller intelligens men dock har de "offrat" några år till studier och det ska väl visa sig på lönen antar jag. Men en dålig lärare bör inte ens ha halva lönen som en bra lärare och lärare inom olika ämnen bör definitivt ha olika satta löner eftersom vem som helst kan bli lärare i flumämnen medan tex NO-ämnen kräver lite mer.