Valåret 2014

Vilket parti kommer du rösta på i 2014 års val?

• Antal röstningar
    0

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Ok, jag blandade ihop dig med en annan här på SH som är knegare.

Okej. Du tycker med andra ord att en sjuksyrra en polis en lärare har för hög lön. Inte ens från yttersta högern har jag hört den varianten innan. Du är nog ganska ensam om den åsikten och att vara så naiv i resten Du skriver tyder på att din världsbild är något avvikande.

Det där skrev jag väl ändå inte? (Yttersta högern :hihi)

Nåja, trots dina, låt oss kalla det, problem så får jag väl bemöda mig att svara.

En sjuksköterska eller lärare är väl knappast lågutbildade? De är ju snarare exempel som stödjer min tes. Dvs att utbildning inte lönar sig lika bra i Sverige som i andra länder. Sen är det ju om du frågar mig minst lika viktigt med rätt personlighet hos den anställde och att den är driven, villig och duktig som med utbildningen denne har. Ska du använda det gamla politiska slagträet sjuksköterskor ska du nog försöka göra det på rätt sätt i alla fall. Typ mot patriarkatet eller nåt ;)

Vad gäller lärarutbildning kan ju det knappast ses som en merit vad gäller intelligens men dock har de "offrat" några år till studier och det ska väl visa sig på lönen antar jag. Men en dålig lärare bör inte ens ha halva lönen som en bra lärare och lärare inom olika ämnen bör definitivt ha olika satta löner eftersom vem som helst kan bli lärare i flumämnen medan tex NO-ämnen kräver lite mer.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Bara jag som tycker det är märkligt hur rösterna fördelas?

Många är unga här, det märks. Unga brukar dras till kanterna (vp) och (sd). (sd) regerar på nätet, det finns nog inte ett diskussionsforum där det inte framförs åsikter från (sd).

(m) över 30% och (s) under 10%? Man måste ha kosing för att köra hoj? Kan det vara så enkelt?

Siffrorna påminner lite om ett skolval. :hihi

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Inte ett dugg :)

Apropå skolval, kommer bli helt underbart att se etablissemanget sätta i vrångstrupen, skrika på demokratiutredningar och anordna (des)"informationsmöten". :lol

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det där skrev jag väl ändå inte? (Yttersta högern :hihi)

Nåja, trots dina, låt oss kalla det, problem så får jag väl bemöda mig att svara.

En sjuksköterska eller lärare är väl knappast lågutbildade? De är ju snarare exempel som stödjer min tes. Dvs att utbildning inte lönar sig lika bra i Sverige som i andra länder. Sen är det ju om du frågar mig minst lika viktigt med rätt personlighet hos den anställde och att den är driven, villig och duktig som med utbildningen denne har. Ska du använda det gamla politiska slagträet sjuksköterskor ska du nog försöka göra det på rätt sätt i alla fall. Typ mot patriarkatet eller nåt ;)

Vad gäller lärarutbildning kan ju det knappast ses som en merit vad gäller intelligens men dock har de "offrat" några år till studier och det ska väl visa sig på lönen antar jag. Men en dålig lärare bör inte ens ha halva lönen som en bra lärare och lärare inom olika ämnen bör definitivt ha olika satta löner eftersom vem som helst kan bli lärare i flumämnen medan tex NO-ämnen kräver lite mer.

Flum är just vad din text beskriver.

"en dålig lärare bör inte ens ha halva lönen som en bra lärare och lärare inom olika ämnen bör definitivt ha olika satta löner eftersom vem som helst kan bli lärare i flumämnen medan tex NO-ämnen kräver lite mer"

Utifrån vad och när är en lärare dålig ? Vem ska granska det och sätta den lönen ? Eleverna ?

Jag ska uttrycka mig milt med att vem som helst inser snabbt att ditt resonemang knappast skulle gå att genomföra i praktiken.

"flumämne" Vilka ämnen är det? Lär man enligt dig ut onödig kunskap?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Många är unga här, det märks. Unga brukar dras till kanterna (vp) och (sd). (sd) regerar på nätet, det finns nog inte ett diskussionsforum där det inte framförs åsikter från (sd).

(m) över 30% och (s) under 10%? Man måste ha kosing för att köra hoj? Kan det vara så enkelt?

Nja, jag har för mig att medelåldern här ligger runt 40.

Enchantment

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
cbr1100xx gasgas 300

Märkligt är det ju knappast med tanke på att sporthoj inte är ett tvärsnitt av Sveriges befolkning. Få kvinnor som hänger här tex. Skulle gissa att resultatet påvisar typiskt manligt tänkande.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Flum är just vad din text beskriver.

"en dålig lärare bör inte ens ha halva lönen som en bra lärare och lärare inom olika ämnen bör definitivt ha olika satta löner eftersom vem som helst kan bli lärare i flumämnen medan tex NO-ämnen kräver lite mer"

Utifrån vad och när är en lärare dålig ? Vem ska granska det och sätta den lönen ? Eleverna ?

Jag ska uttrycka mig milt med att vem som helst inser snabbt att ditt resonemang knappast skulle gå att genomföra i praktiken.

"flumämne" Vilka ämnen är det? Lär man enligt dig ut onödig kunskap?

Nej, det är en bra fråga.

Ett sätt skulle ju vara att ha någon typ av prov för att kontrollera kunskapen hos eleverna......

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Märkligt är det ju knappast med tanke på att sporthoj inte är ett tvärsnitt av Sveriges befolkning. Få kvinnor som hänger här tex. Skulle gissa att resultatet påvisar typiskt manligt tänkande.

Kvinnfolk tenderar att dras åt vänster, ligger i generna.:glömdet

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det intressanta och relevanta för alla inblandade är ju ändå att Björklund lyckats att köra skolan i botten. Han har haft gott om tid att göra något bra, och det enda han har lyckats med är att irritera kamraterna i lärarkollektivet och förvirra eleverna. Det enda goda som kommer ut av Björklunds fadäser är ett rungande rop på ett förstatligande av skolan :fakta

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det intressanta och relevanta för alla inblandade är ju ändå att Björklund lyckats att köra skolan i botten. Han har haft gott om tid att göra något bra, och det enda han har lyckats med är att irritera kamraterna i lärarkollektivet och förvirra eleverna. Det enda goda som kommer ut av Björklunds fadäser är ett rungande rop på ett förstatligande av skolan :fakta

På vilket sätt har han kört skolan i botten?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Märkligt flum. Alla individer har inte nytta av estetisk verksamhet. Idrott däremot.

Idrott anser jag skall vara obligatoriskt.
Dock inte särskilt seriöst.
Jag är övertygad om att studenter på teoretiska linjer skulle prestera bättre med obligatorisk, fysisk aktivitet mitt på skoldagen.
Om det sedan är rundpingis eller dart är helt egalt.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Idrott anser jag skall vara obligatoriskt.
Dock inte särskilt seriöst.
Jag är övertygad om att studenter på teoretiska linjer skulle prestera bättre med obligatorisk, fysisk aktivitet mitt på skoldagen.
Om det sedan är rundpingis eller dart är helt egalt.

Marschera runt på skolgården till marschmusik?

:hihi

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Måste tillstå att han Björklund besitter ett visst mått av humor när han i början av sina intervjuer börjar med att säga:

"Detta handlar inte om att peka ut ansvariga."

Men i nästa andetag skyller han på sossarna,rektorerna,föräldrarna,eleverna och kommunerna ..

:hihi

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...