Valåret 2014

Vilket parti kommer du rösta på i 2014 års val?

• Antal röstningar
    0

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Borde inte vara lång kö på Max då många med integritet sedan länge valt bort slavkontrakt och snabbmatskultur.

Mjo, brukar ju mest vara skjortor och kavajer i kön på McD/Max/BK, medans det de med hög integritet betalar 300kr måltiden :hihi

Förövrigt har både Max & McD bra löner och utvecklingsmöjligheter i Sverige, däremot i USA har väl McD $5 som minimilön.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Den kränkta klassförrädaren Max Chefen med en sköt dig själv och skit i andra mentalitet har ju missat det uppenbara samhällsekonomiska 25%:iga moms pluset. Ju högre, ju större andel av den privata konsumtionen övergår till gemensamhetssektorn och en traditionell skönt röd solidarisk konsumtion. Alltså ett mycket högt värde för samhället.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Den kränkta klassförrädaren Max Chefen med en sköt dig själv och skit i andra mentalitet har ju missat det uppenbara samhällsekonomiska 25%:iga moms pluset. Ju högre, ju större andel av den privata konsumtionen övergår till gemensamhetssektorn och en traditionell skönt röd solidarisk konsumtion. Alltså ett mycket högt värde för samhället.

Är inte Max en hamburgekedja?

Sen begriper jag inte riktigt vad du far efter.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Ja, bäst vore ju 100% på mat, det vore ju skönt solidarisk :banana

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Är du en representant för den (ut)bildade vänstern?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Är nog stor skillnad på hamburgerställena beroende på vem som driver den
Visst är det det.
Men olika kedjor attraherar olika franchisetagare.
I närheten av min bostadsort ligger "Hamburger hill" med såväl McD och BK, som Max.
Max har några kronor högre lön och högre status bland de anställda.
Sämst är BK.
Det skiljer säkerligen från plats till plats, men i allmänhet så tror jag att Max är lite bättre.

Det jag finner underligt är att många verkar se ner på de anställda på dessa ställen.
Det är absolut inget fel i att jobba på ett snabbmatställe.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Det jag finner underligt är att många verkar se ner på de anställda på dessa ställen.
Det är absolut inget fel i att jobba på ett snabbmatställe.

När jag läser CVn ser jag det som en merit att som ung ha jobbat inom snabbmatsindustrin. Ofta en bra fingervisning om stresstålighet, arbetsmoral & vanligt jefla vett i skallen. Lumpen är lite samma sak.
5p i ryskt traditionell matlagning eller "en spännande & mångfacetterad rundresa i Asien" är ju knappast en merit vid jobbsökande, även om oroväckande många 20-åringar verkar tro det.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Hur stora är MAX jämfört med konkurrenterna?
Max kan inte styra hur de anställda röstar men jag undrar om de anställda har något emot att deras företag stärker sina positioner på marknaden. Om de lyckas med det torde produkten bli att fler får jobb. Vad har du emot det? Vill de skapa goodwill i kundled ser de till att deras anställda har det åtminstone liite bättre än konkurrentens och att det syns och hörs på de anställda. Det hade smällt högre hos mig och förhoppningsvis knockat hatarna på vänsterkanten.

I min begreppsvärld är det bästa vapnet mot propagandavänstern en arbetsgivare som månar om sina anställda. Klart de måste ha rätt att tala om hur de anser att en viss politik försämrar deras möjligheter att bli ett starkt och livskraftigt företag eller är det bara vänstern som får propagera på arbetsplatsen? Det här är ändå ljusår ifrån att avtvinga folk pengar till partiet via fackavgiften.

Lite långt till MAX men det får bli stödköp där en och annan gång framöver.

Du måste förstå att i en vänsterskev världsbild måste arbetsgivare och arbetstagare per automatik vara antagonister. Företag är alltid onda och anställda är utnyttjade slavar. :fakta

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
5p i ryskt traditionell matlagning eller "en spännande & mångfacetterad rundresa i Asien" är ju knappast en merit vid jobbsökande, även om oroväckande många 20-åringar verkar tro det.

Det är meriterande på Facebook i alla fall....

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Idag är jag extra glad för Malmö stads nya riktlinjer. Det innebär att barn till utsatta papperslösa i Malmö från den 1 januari i år har rätt till fullt försörjningsstöd enligt riksnorm samt bistånd till bostadskostnader, enligt principen om barnets bästa som kommer till uttryck både i Barnkonventionen och i socialtjänstlagen. Alltså bara för resten av landets kommuner och socialkontor att ta efter Malmö stad. Vilket nu i valårstider förhoppningsvis kan föra upp de utsatta papperslösa på dagordningen i hela landet och skapa en positiv diskussion.

Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Idag är jag extra glad för Malmö stads nya riktlinjer. Det innebär att barn till illegala invandrare i Malmö från den 1 januari i år har rätt till fullt försörjningsstöd enligt riksnorm samt bistånd till bostadskostnader, enligt principen om barnets bästa som kommer till uttryck både i Barnkonventionen och i socialtjänstlagen. Alltså bara för resten av landets kommuner och socialkontor att ta efter Malmö stad. Vilket nu i valårstider förhoppningsvis kan föra upp de illegala invandrarna på dagordningen i hela landet och skapa en positiv diskussion.

Sådär.
Varför hymla?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället

Varför fokusera på enbart/just de ordvalen?... (och ignorera resten av inlägget...)

Du tror inte det är bättre för samtliga inblandade och samhället i stort om barnen kan få en så bra och smidig start i livet som möjligt? Skita i att lägga resurser på dem i början kanske sparar in några tiotusen eller hundratusen kronor men kan i slutändan kosta samhället flera miljoner.

Varför tycker du man inte bör följa barnkonventionen eller socialtjänstlagen?

Så jävla barnslig och trångsynt fokusering... suck...

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Varför fokusera på enbart/just de ordvalen?... (och ignorera resten av inlägget...)

Du tror inte det är bättre för samtliga inblandade och samhället i stort om barnen kan få en så bra och smidig start i livet som möjligt? Skita i att lägga resurser på dem i början kanske sparar in några tiotusen eller hundratusen kronor men kan i slutändan kosta samhället flera miljoner.
Själva orden har ju en poäng.
Men visst, öppna gränser och försörjningsstöd till alla som lyckas ta sej hit är ju en human ideé, den ekonomiska biten blir ju dock ett litet problem...

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin