Valåret 2014

Vilket parti kommer du rösta på i 2014 års val?

• Antal röstningar
    0

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad är det för tjafs om Max, får inte arbetsgivare meddela vad politiska beslut får för effekt, och tycker gaphalsarna att det skall gälla även arbetstagarnas fackförbund...?

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Max chefen satt ju onekligen i Tv:s morgonsoffa och tyckte själv att: "Inte var det så smart gjort". Det är möjligen Du och Blondinbella som fortfarande tycker att det var bra och vettigt gjort.

;)

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Max chefen satt ju onekligen i Tv:s morgonsoffa och tyckte själv att: "Inte var det så smart gjort". Det är möjligen Du och Blondinbella som fortfarande tycker att det var bra och vettigt gjort.

;)

Det kan ha varit dåligt för affärerna. Därför gör han en pudel.

Frågan är ju om det var dåligt för demokratin? Är det han säger osant då menar du?

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Konstaterar bara att hamburgerjätten pudlar o chefen ville/vågade inte ( Han sa tydligen till intervjuarna Jenny o Steffo innan) gå i polemik med SSU ordföranden.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Konstaterar bara att hamburgerjätten pudlar o chefen ville/vågade inte ( Han sa tydligen till intervjuarna Jenny o Steffo innan) gå i polemik med SSU ordföranden.

Hur stora är MAX jämfört med konkurrenterna?
Max kan inte styra hur de anställda röstar men jag undrar om de anställda har något emot att deras företag stärker sina positioner på marknaden. Om de lyckas med det torde produkten bli att fler får jobb. Vad har du emot det? Vill de skapa goodwill i kundled ser de till att deras anställda har det åtminstone liite bättre än konkurrentens och att det syns och hörs på de anställda. Det hade smällt högre hos mig och förhoppningsvis knockat hatarna på vänsterkanten.

I min begreppsvärld är det bästa vapnet mot propagandavänstern en arbetsgivare som månar om sina anställda. Klart de måste ha rätt att tala om hur de anser att en viss politik försämrar deras möjligheter att bli ett starkt och livskraftigt företag eller är det bara vänstern som får propagera på arbetsplatsen? Det här är ändå ljusår ifrån att avtvinga folk pengar till partiet via fackavgiften.

Lite långt till MAX men det får bli stödköp där en och annan gång framöver.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

En anledning att bojkotta MAX är ju just deras pudel.

Sååå trött på att alla ska pudla istället för att stå rakryggade för vad de säger och menar.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Borde inte vara lång kö på Max då många med integritet sedan länge valt bort slavkontrakt och snabbmatskultur.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Borde inte vara lång kö på Max då många med integritet sedan länge valt bort slavkontrakt och snabbmatskultur.

Fast har dom slavkontrakt?

En bekant jobbade hos dom när han pluggade och var helnöjd, det är några år sedan, men har det verkligen förändrats så mycket?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Synd att MAX har så goda burgare, annars hade jag bojkottat dom.

Potatismjöl blandat med lite kryddor=gott:rofl

Tvvå år sedan max öppnade i min stad, har inte satt min fot där ännu och planerar ej att göra det!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Fast har dom slavkontrakt?

En bekant jobbade hos dom när han pluggade och var helnöjd, det är några år sedan, men har det verkligen förändrats så mycket?

Njo ribban på schysta arbetsförhållanden har onekligen sänkts. Steka hamburgare på hamburgerkedjor är ju inget framtidsjobb direkt men många unga tar väl skiten som kraven om övertid utan ersättning etc för att komma ut överhuvud taget på arbetsmarknaden. Det är franchisetagarens marknad från början till slut. Trakasserier blir snabbt en vardag om Du inte "ställer upp".

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Njo ribban på schysta arbetsförhållanden har onekligen sänkts. Steka hamburgare på hamburgerkedjor är ju inget framtidsjobb direkt men många unga tar väl skiten som kraven om övertid utan ersättning etc för att komma ut överhuvud taget på arbetsmarknaden. Det är franchisetagarens marknad från början till slut. Trakasserier blir snabbt en vardag om Du inte "ställer upp".

Fast det är inte bilden jag har fått, oavsett kedja, har en bekant vars dotter jobba på donken och skall fråga vid nästa tillfälle.

Men jag har hört från många att det skall var värdelöst, och det ju som du skrivet inget framtidjobb, dock är det i regel hörsägen som rapas upp.

Sen att det är stressigt och ställs krav är nog ett ganska genomgående fenomen i restaurangbranschen, en skitbransch oavsett var det är.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Är nog stor skillnad på hamburgerställena beroende på vem som driver den

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Nån som flippat burgare på nån av kedjorna, helst MAX?

Bara undrar om det är så dåligt, speciellt om man kan ha det som extraknäck under studietid t ex. Vad tjänar man? Ob? Restaurang verkar ju ha stannat av i löneutveckling runt -92 men för en hemmaboende studerande ger det ändå klirr.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år