Valåret 2014

Vilket parti kommer du rösta på i 2014 års val?

• Antal röstningar
    0

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Måste tillstå att han Björklund besitter ett visst mått av humor när han i början av sina intervjuer börjar med att säga:

"Detta handlar inte om att peka ut ansvariga."

Men i nästa andetag skyller han på sossarna,rektorerna,föräldrarna,eleverna och kommunerna ..

:hihi

Fortfarande inget svar.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ett av Björklunds problem är att han tydligt verkar tycka att skolan är främst till för att vinna politiska poäng. Jag tror ungdomarna uppriktigt skiter i hans varje gång lika patetiska eko då han står där och skyller på tidigare regeringar. De vill heller inte längre bli beskyllda och misstrodda som när han sällan tar undersökningar om ungdomarnas skolupplevelser på allvar. Det är ett misslyckande att ungdomarna inte känner att de blir lyssnade på och tagna på allvar. Björklund lyckas med konststycket att slå två flugor i en smäll då han kört skolan i botten och tagit det lilla politikerförtroende som om möjligt fanns hos unga med sig ner ..

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Någon har ju iaf gjort det dom senaste åren om man lyssnar på lärare.

Och lärarna i sin tur har gjort vad?

Med tanke på hur dagens skolelever kan bete sig så undrar jag ju om inte dagens lärare spelar lite för mycket blockflöjt. När de flöjltspelande lärarna sedan får kritik så blir de kränkta och polisanmäler.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/pappa-anmald-for-natpublicering/

Men det är väl politikernas fel att lärarna inte kan hålla ordning i sina klassrum? Borde ju finnas många överflödiga militärer som kan hjälpa till med lite ledarskapsutbildning på lärarhögskolorna?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ett av Björklunds problem är att han tydligt verkar tycka att skolan är främst till för att vinna politiska poäng. Jag tror ungdomarna uppriktigt skiter i hans varje gång lika patetiska eko då han står där och skyller på tidigare regeringar. De vill heller inte längre bli beskyllda och misstrodda som när han sällan tar undersökningar om ungdomarnas skolupplevelser på allvar. Det är ett misslyckande att ungdomarna inte känner att de blir lyssnade på och tagna på allvar. Björklund lyckas med konststycket att slå två flugor i en smäll då han kört skolan i botten och tagit det lilla politikerförtroende som om möjligt fanns hos unga med sig ner ..

Du är väl personligen ett typexempel på att skolan knappast var bättre förr? :va

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men det är väl politikernas fel att lärarna inte kan hålla ordning i sina klassrum? B

Visst är det det, de får inte ens ta elevernas mobiltelefoner. :lol

Only in Sweden :fakta

Så går det med ett århundrade av socialdemokrati och fri invandring från regioner där de inte ens har skolor.

Go figure liksom. :gnissla

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Och lärarna i sin tur har gjort vad?

Med tanke på hur dagens skolelever kan bete sig så undrar jag ju om inte dagens lärare spelar lite för mycket blockflöjt. När de flöjltspelande lärarna sedan får kritik så blir de kränkta och polisanmäler.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/pappa-anmald-for-natpublicering/

Men det är väl politikernas fel att lärarna inte kan hålla ordning i sina klassrum? Borde ju finnas många överflödiga militärer som kan hjälpa till med lite ledarskapsutbildning på lärarhögskolorna?

Vet inte vems fel det är, men lärarna är ju samma skrot och korn som dom alltid varit.

Men något har gått snett de senaste åren, på låg och mellanstadierna har sjukskrivningarna bland lärarna blivit vanligare, läs utmattningssyndrom, på högstadierna finns ingen tid till fördjupningar i ämnen.

Bland högskolelärarna klagas det på bristande läsförståelse, sämre analytisk förmåga osv. När en mattelärare år efter år sänker kraven bland ingenjörsstudenter och uttrycker oro över föryngringen blir iaf jag fundersam om det inte ligger något i det hela. Har dock inte pratat med någon på gymnasienivå under ganska lång tid så där har jag ingen koll.

Men i ärlighetens namn har jag inte pratat med någon som utbildar eventkoordinatorer eller upplevelsefixare, där kan det mycket väl finnas ett stort underlag av potentiella elever.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Dom får väl fortfarande skicka ut eleverna ur klassrummet?

Ja, och vad händer då? De står utanför och förstör lektionen, eller driver runt och sabbar för alla andra.

Det är länge sedan det var som när vi gick i skolan, tyvärr. Och det är fan inte Björklunds fel.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ja, och vad händer då? De står utanför och förstör lektionen, eller driver runt och sabbar för alla andra.

Det är länge sedan det var som när vi gick i skolan, tyvärr. Och det är fan inte Björklunds fel.

Du skulle varit med i min skola hör jag.

Då kunde du klagat på riktigt, jävlar vilket röj och det blev konstigt nog folk av nästan alla....

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Hur ska dom sabba lektionen när de står utanför? Är det allt för illa utanför klassrummet så får man väl ringa föräldrarna så får de hämta hem sin unge? Men vilken lärare skulle våga göra nåt sånt?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Dom får väl fortfarande skicka ut eleverna ur klassrummet?

Nja..

http://svea.org/material/elevraadstips-och-mallar/ERae min raettighetPU.pdf

Får en lärare slänga ut mig ur klassrummet?
Svar:
Ja, om en elev stör undervisningen har läraren rätt att skicka ut eleven från klassrummet.
Men läraren har då skyldighet att ta kontakt med eleven och se till så eleven får kompensation för undervisningen den missat.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin