Valåret 2014

Vilket parti kommer du rösta på i 2014 års val?

• Antal röstningar
    0

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Men där självgodheten går in går tydligen vettet ut.

Jo, jag har märkt det, därför svär jag alltid lite åt mig själv när jag kommer på mig själv med att besvara dina inlägg. Men jag antar att det är min naiva tro att det finns gott i alla som gör att jag hoppas att din självgodhet någon gång skall läggas åt sidan tillförmån för ens en smula självdistans...
....jag börjar ge upp hoppet men som de brukar säga: "-Den som väntar på något gott..." och "Hoppet är det sista som överger människan".... Och sist men inte minst:
- "När fan bli gammal blir han religiös!" och då jag börjar komma upp i åren kanske jag med ser din sanning till slut och blir lika frälst och övertygad som du.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
haha det där är såklart inte ett dugg sant. Inget är hugget i sten innan det kommer till en ny regeringsbildning. Skattepolitiken, skola, jobben o miljön är bara ett axplock där Du så väl vet att alliansen har misslyckats. Vid en ny regeringsbildning är det som alltid ge och ta och då har jag stort förtroende för att Jonas Sjöstedt är en av de som driver på för att riva upp alliansens arbetarfientliga reformer.

Så du tror Löfvén sviker sina vallöften? Ja, kanske.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jo, jag har märkt det, därför svär jag alltid lite åt mig själv när jag kommer på mig själv med att besvara dina inlägg. Men jag antar att det är min naiva tro att det finns gott i alla som gör att jag hoppas att din självgodhet någon gång skall läggas åt sidan tillförmån för ens en smula självdistans...
....jag börjar ge upp hoppet men som de brukar säga: "-Den som väntar på något gott..." och "Hoppet är det sista som överger människan".... Och sist men inte minst:
- "När fan bli gammal blir han religiös!" och då jag börjar komma upp i åren kanske jag med ser din sanning till slut och blir lika frälst och övertygad som du.

Så i varje fall KANSKE är jag OND!? Fett! :yoparty

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du menar att Fredrik Reinfeldt de senaste sju åren har drivit en ren moderat regeringspolitik? Ok, då är jag med

:hihi

Öh, nej det menar jag inte alls. Jag menar att Socialdemokraterna med sina polare varit motståndare till samtliga av Alliansens skattesänkningar, och samtidigt lovat att inte riva upp dem om de vinner valet 2014.

Jag tänker inte recensera huruvida jag tycker skattesänkningarna var bra, jag konstaterar bara att populism (kallas "realpolitik" när etablerade partier bedriver det) verkar gå före ideal för att få tillbaka den åtråvärda makten. Om de däremot kommer höja skatterna så bryter de sitt vallöfte.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Öh, nej det menar jag inte alls. Jag menar att Socialdemokraterna med sina polare varit motståndare till samtliga av Alliansens skattesänkningar, och samtidigt lovat att inte riva upp dem om de vinner valet 2014.

Det där stämmer ju inte. Vart någonstans ser Du att MP och V säger sig inte vilja riva upp några Alliansen reformer?

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Det där stämmer ju inte. Vart någonstans ser Du att MP och V säger sig inte vilja riva upp några Alliansen reformer?

Det är kanske inte så att (v) kommer med i en regering. Det är väldans tveksamt faktiskt även om det på ett sätt hade varit kul. (v) tvingas lämna sin ankdamm.

Jag tror på en minoritetsregering utan (v). Som det alltid varit. Det är ju trots allt högersossarna som håller i taktpinnen. Som vanligt.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nja kanske inte helt lätt det där.. Fast är det så troligt att Löfven skulle vilja bilda en svag minoritetsregering? Möjligen S+MP om inte S finner något över blockgränsen. nja, det enda som e säkert e att den som lever får se.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det kan ha varit dåligt för affärerna. Därför gör han en pudel.

Frågan är ju om det var dåligt för demokratin? Är det han säger osant då menar du?

Demokratifrågan hos kedjan Max är full berättigad. Nu efter chefens utskick vittnar flera o fler anställda om märkliga anställningsformer som hot om "kom hit och jobba om en kvart eller få sparken" och betydligt lägre löner än de 19 500 kronor som företaget säger att kassapersonalen har! Fortsättning följer ..

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Demokratifrågan hos kedjan Max är full berättigad. Nu efter chefens utskick vittnar flera o fler anställda om märkliga anställningsformer som hot om "kom hit och jobba om en kvart eller få sparken" och betydligt lägre löner än de 19 500 kronor som företaget säger att kassapersonalen har! Fortsättning följer ..
Nu blev jag nyfiket, var hittar du uppgifterna?

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
M alla dagar i veckan, skulle vilja se något annat parti (s) leda Sverige under kristiden och göra det bättre..

Och va fan är det för stolpskott som röstar på SD, som bara har "en" fråga.. När skall de andra partierna inse att den frågan "kanske" är mer aktuell än vad som tros..:Bugar

Vad är den stora skillnaden mellan S och M? Båda förespråkar ideologier som är extremt fientlig för den som värnar om individens frihet och resultatet blir detsamma oavsett ideologi, en totalitär dystopi.

Den 14 september blir det soffläge och popcorn för hela slanten.

Men jag antar att det är min naiva tro att det finns gott i alla som gör att jag hoppas att din självgodhet någon gång skall läggas åt sidan tillförmån för ens en smula självdistans...

Det du säger är säkerligen sant, att i grund och botten är vi människor goda varelser.

Tyvärr är det väldigt få människor som uppvisar någon form av godhet i dagens läge.

Sen finns det många som tror att godhet innebär att man var fjärde år lägger en röstsedel på det för närvarande mest altruistiska partiet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Godhet

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Vad är den stora skillnaden mellan S och M? Båda förespråkar ideologier som är extremt fientlig för den som värnar om individens frihet och resultatet blir detsamma oavsett ideologi, en totalitär dystopi.

Den 14 september blir det soffläge och popcorn för hela slanten.

Det du säger är säkerligen sant, att i grund och botten är vi människor goda varelser.

Tyvärr är det väldigt få människor som uppvisar någon form av godhet i dagens läge.

Sen finns det många som tror att godhet innebär att man var fjärde år lägger en röstsedel på det för närvarande mest altruistiska partiet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Godhet

Varför så dyster?

alfred-e-newman.gif

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R

Vad är det som är objektivt provocerande med hans utskick?

"If you don't believe in freedom of expression for people you despise, you don't believe in it at all."
- Noam Chomsky

Han uttryckte en åsikt, vilken han får uttrycka offentligt. Vi bor inte i Sovjet.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Demokrati innefattar även yttrandefrihet samtidigt som vänsterpacket vill sätta munkavle på en chef. Jag tror mig ganska säkert veta att MAX-chefen låter sin personal rösta hur de vill så vem är det som pissar på demokratin egentligen?

Och vidare, även om det där påståendet skulle vara sant så ser jag inte hur det skulle inkräkta på demokratin? Visst, det är ett övertramp på andra sätt men det är inte en demokratifråga och än mindre en valfråga utan snarare en fråga för facket.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jösses, så hemskt. En chef uttrycker sin åsikt. Fyfan. Avsätt honom, stäng verksamheten och ge alla anställda medborgarlön. The V way. Godnatt jord.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj

Allvarligt. hade vänstern och LO varit intresserade av folks arbetsmiljö borde man kika på andra arbetsgivare. Kruxet är att familjeföretag inte behöver skriva kollektivavtal. Familj definieras väldigt olika i olika kulturer, men ta för tusan kampen dit den hör hemma!!!

Det är löjligt att ge sig på Max, Donken och Salladsbarer.

Ta kampen där den behövs istället. Jävla hyckleri!

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin