Valåret 2014

Vilket parti kommer du rösta på i 2014 års val?

• Antal röstningar
    0

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vad är det för fel i att arbetsgivaren kör med schysta kort så folk vill vara kvar då ?

Nej, det är ju så det ska vara. Vad är det som säger att det INTE är så på just MAX? Ja, förutom du då?

Och kommer Åsa Romson in i regeringen så är vi verkligen på hal is. Med Jonas Sjöstedt på en avgörande position så är vi totalt rövknullade, en sån människa hör inte hemma någon annanstans än på en Samhall-avdelning.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det där stämmer ju inte. Vart någonstans ser Du att MP och V säger sig inte vilja riva upp några Alliansen reformer?

Jo det stämmer, vad gäller SAP. Vad gäller VPK får de förstås föga inflytande av SAP, då de annars blir SAP's död.
Att MP skulle vilja driva frågan att reta upp bildade medel- och låginkomsttagare på Södermalm, finner jag sannolikt null.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nej, det är ju så det ska vara. Vad är det som säger att det INTE är så på just MAX? Ja, förutom du då?

Och kommer Åsa Romson in i regeringen så är vi verkligen på hal is. Med Jonas Sjöstedt på en avgörande position så är vi totalt rövknullade, en sån människa hör inte hemma någon annanstans än på en Samhall-avdelning.

Efter Max chefens utspel har många anställda och nyligen anställda börjat dela med sig av sina erfarenheter. Många är arga eftersom de anser att den bild av arbetsvillkoren som företaget förmedlar inte stämmer.

Sedan kan jag tycka mycket om de som inte gillar min politiska uppfattning. Fast ändå respektera dem. Men Du verkar ha en annan utgångspunkt. Känner Du inte själv när Du närmar dig gränsen för vad som e osmakligt?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
haha ja Du. Det e verkligen synd om alla privata företagare. Skägget verkar inte tänkt tanken (som borde infunnit sig redan i hans första mening) att alla inte är lämpade till företagare. Pallar man inte att driva skiten kanske man ska lägga av innan man förstör andra människor :fakta

Du utgår naivt ifrån att det bara gäller egna....

Men varifrån har du fått din erfarenhet om arbetslivet och som arbetsgivare?

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Efter Max chefens utspel har många anställda och nyligen anställda börjat dela med sig av sina erfarenheter. Många är arga eftersom de anser att den bild av arbetsvillkoren som företaget förmedlar inte stämmer.

Fast det säger inte så mycket. Jag har jobbat med många personer som konstant sitter och klagar över kalasjobb. Nu är förvisso Max inget kalasjobb, men det är långtifrån ett riktigt pissjobb.

Vidare har jag många i bekantskapskretsen som oavsett jobb alltid har en korkad chef, pissiga arbetsvillkor och idiotiska medarbetare.
När man frågar om de själva kanske är en del av problemet eftersom det blir likadant precis överallt blir de fly förbannade.

Jag har även jobbat med personer som jag inte gillar alls privat, men där vi båda haft vett nog att uppträda proffessionellt. Vi var där för att jobba, inte skaffa vänner.
Vi gjorde båda vad som förväntades av oss utan en massa trams. Även om vi käkade lunch under total tystnad.

Visserligen är det mycket möjligt att det på vissa Max-hak på vissa skift kan finnas problem, men jag tror absolut inte det är så överlag.
Hur många personer som gör sitt jobb utan att klaga och kanske t.om. trivs tror du det går på varje person som vräker ur sig kommentarer på internet?
Den som skriker högst hör man mest av.

Många skulle helt enkelt behöva växa upp och inse att man inte bara kan prata rättigheter utan att man faktiskt har lite skyldigheter även som anställd.

På nästan varenda arbetsplats jag varit på har det funnits en person som sitter och lusläser avtal och lagar och konstant sitter och pratar om alla rättigheter man har.
Konstigt nog är det nästan uteslutande samma person som drar ut längst på kafferaster, gärna låter arbetsuppgifterna ta lite extra tid och går hem 15min tidigare än alla andra.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Om du visste hade du också framfört en hel del kritik :hihi

Du behöver ju naturligtvis inte specificera dig, men en fingervisning vad du baserar din uppfattning på skulle kunna förklara en del.

Eller så jobbar du som lärare, möjligtvis i bild eller musik.:glömdet

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Du behöver ju naturligtvis inte specificera dig, men en fingervisning vad du baserar din uppfattning på skulle kunna förklara en del.

Eller så jobbar du som lärare, möjligtvis i bild eller musik.:glömdet

Jag gissar att #space är ung.

Av anledningen att alla inlägg avslutas med :hihi

Är man över 25 tror jag inte man gör så, man inser arrogansen. :hihi

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Apropå MAX och tuffa arbetsvillkor. Nån som varit på MAX Löddeköpinge? Nu går i och för sig det mesta i slowmotion i Skåne men på MAX jobbar de fan inte ihjäl sig. Tar en kvart att få en hamburgare fast restaurangen är tom.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Apropå MAX och tuffa arbetsvillkor. Nån som varit på MAX Löddeköpinge? Nu går i och för sig det mesta i slowmotion i Skåne men på MAX jobbar de fan inte ihjäl sig. Tar en kvart att få en hamburgare fast restaurangen är tom.

Det tycker jag är roligt.
Emellanåt råkar man på anställda som oavbrutet skyltar med sitt missnöje.
Men om de nu är så missnöjda, varför byter de inte jobb?
När de jobbar inom snabbmatsbranschen så möter de massor av potentiella arbetsgivare varje dag.
Kanske skulle vara idé att sköta sitt jobb då.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det där var ju typ det mest nedvärderande jag läst, om Samhall.

Förlåt :gråta Fast de verkar ha en avdelning för de med kraftigt nedsatta funktioner, de kanske kan ta hand om honom där?

Sedan kan jag tycka mycket om de som inte gillar min politiska uppfattning. Fast ändå respektera dem. Men Du verkar ha en annan utgångspunkt. Känner Du inte själv när Du närmar dig gränsen för vad som e osmakligt?

Jodå, jag vet vart gränsen går. Jag var inte ens i närheten av att svänga av på den vägen som leder mot det osmakliga.

För övrigt, snabbmatsrestauranger har hög omsättning på anställda, många som pluggar, avstamp mot bättre jobb osv. Och merparten är ungdomar eller vad man ska kalla dem. På en stressig arbetsplats.
Dagens ungdomar är gnälliga merparten av dem och att de lyckas få så många av samma sort att trivas i den miljön som de arbetar i är så in i helvetes jävla stort att jag är förvånad över att inte fler gnäller och härjar, säkerligen utan anledning, på dem arbetsgivaren.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja de vill inte bli störda på sina arbetsplatser så visst de bryr sig och så åker de till skolan för att skälla ut läraren som inte gör sitt jobb med deras ouppfostrade curlade telningar. Och den konflikten är de flesta lärare för mesiga för att ta.

I Stockholm uppger nästan en av tio lärare att de hotats och utsatts våld i skolan i hög grad under det senaste året. När läraren Paul fick näsan knäckt av en elev fick han inget stöd av ledningen och fick själv polisanmäla händelsen.

Det är inte 80-tal längre som sagt.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/larare-utsatts-for-hot-och-vald-i-skolan_8946122.svd

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Förlåt :gråta Fast de verkar ha en avdelning för de med kraftigt nedsatta funktioner, de kanske kan ta hand om honom där?

Jodå, jag vet vart gränsen går. Jag var inte ens i närheten av att svänga av på den vägen som leder mot det osmakliga.

För övrigt, snabbmatsrestauranger har hög omsättning på anställda, många som pluggar, avstamp mot bättre jobb osv. Och merparten är ungdomar eller vad man ska kalla dem. På en stressig arbetsplats.
Dagens ungdomar är gnälliga merparten av dem och att de lyckas få så många av samma sort att trivas i den miljön som de arbetar i är så in i helvetes jävla stort att jag är förvånad över att inte fler gnäller och härjar, säkerligen utan anledning, på dem arbetsgivaren.

Vet faktiskt inte vart du fått denna uppfattning ifrån om våra svenska ungdomar:va

Jag kan bara tala för egen del, på min arbetsplats anställer vi i hög utsträckning ungdomar (18-21 år typ). Jag måste säga att dessa ungdomar jobbar jävlar i mig, dom har insett att jobb inte växer på träd och man får vara tacksam och uppskatta det man har. Aldrig har jag hört ngn av dem sitta och gnälla på rasterna, aldrig, trots att arbetet inte är det minsta spännande eller speciellt kul. Problemet är att väldigt många fastnar och blir kvar hos oss istället för att följa den ursprungliga planen dvs jobba några månader för att sedan fortsätta utbilda sig, lönen tror jag är en bidragande faktor för dessa ungdomar, tänk själv att komma hem och inse att man tjänar mer som 20-åring på ett lager än en förälder som har t ex en akademik utbildning med 25-årig yrkeskarriär bakom sig plus att dom bor hemma och har minimala utgifter!

Men återigen, jag känner inte alls igen mig att våra ungdomar är gnälliga men det kanske kan bero på att min arbetsgivare har schyssta villkor och behandlar dem väl.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vet faktiskt inte vart du fått denna uppfattning ifrån om våra svenska ungdomar:va

Jag kan bara tala för egen del, på min arbetsplats anställer vi i hög utsträckning ungdomar (18-21 år typ). Jag måste säga att dessa ungdomar jobbar jävlar i mig, dom har insett att jobb inte växer på träd och man får vara tacksam och uppskatta det man har. Aldrig har jag hört ngn av dem sitta och gnälla på rasterna, aldrig, trots att arbetet inte är det minsta spännande eller speciellt kul. Problemet är att väldigt många fastnar och blir kvar hos oss istället för att följa den ursprungliga planen dvs jobba några månader för att sedan fortsätta utbilda sig, lönen tror jag är en bidragande faktor för dessa ungdomar, tänk själv att komma hem och inse att man tjänar mer som 20-åring på ett lager än en förälder som har t ex en akademik utbildning med 25-årig yrkeskarriär bakom sig plus att dom bor hemma och har minimala utgifter!

Men återigen, jag känner inte alls igen mig att våra ungdomar är gnälliga men det kanske kan bero på att min arbetsgivare har schyssta villkor och behandlar dem väl.

Det är glädjande att höra och jag har samma erfarenhet själv. Jag tror Du slår hammaren rätt på spiken i din sista mening :tummenupp

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin