Valåret 2014

Vilket parti kommer du rösta på i 2014 års val?

• Antal röstningar
    0

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
En ung kille på nätet beskriver Max prylen på ett bra sätt:

" Budskapet är att de anställda förväntas visa laganda, men aldrig tjänar på det själva. De tvingas in i "teamwork" för att dryga ut sina ägares profiter. Det är inte teamwork alls, I ett team ska alla ta hand om varandra. Chefen ska inte stå och prata om lagarbete när det enda han erbjuder är bestraffningar. Hade chefen tagit hand om sitt lag på samma sätt som laget tar hand om honom, hade dessa problem hos Max inte funnits." :fakta

Vad är det han objektivt beskriver som du anser bidra till en objektiv bild av situationen?

Låt oss analysera;
"Budskapet är att de anställda förväntas visa laganda, men aldrig tjänar på det själva."
- Är budskapet att de anställda förväntas visa laganda, eller att de inte tjänar på det, eller båda?

"De tvingas in i "teamwork" för att dryga ut sina ägares profiter."
- Så man menar alltså att det är dåligt att företaget går med vinst p.g.a. teamwork?

"Det är inte teamwork alls, I ett team ska alla ta hand om varandra."
- Så han tar alltså inte hand om sina medanställda? Han är inte med i teamworket? Osolodariskt lirare det här.

"Chefen ska inte stå och prata om lagarbete när det enda han erbjuder är bestraffningar."
- Här måste han objektivt förklara vilka bestraffningar som delats ut och vid hur många tillfällen. Annars är det en subjektiv syntetiskt åsikt.

"Hade chefen tagit hand om sitt lag på samma sätt som laget tar hand om honom, hade dessa problem hos Max inte funnits"
- På vilket sätt tar laget hand om honom, förklara objektivt. Vilka problem har beskrivits?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Apropå MAX och tuffa arbetsvillkor. Nån som varit på MAX Löddeköpinge? Nu går i och för sig det mesta i slowmotion i Skåne men på MAX jobbar de fan inte ihjäl sig. Tar en kvart att få en hamburgare fast restaurangen är tom.

Är det inte så att det tar en viss tid? Om allt ska ligga färdigt hela tiden borde det bli antingen mycket svinn eller får man äta sunkiga burgare som legat för länge på varmhållning. När det är ruljans är det förstås skillnad. Jämnt inflöde av matgäster = fräschare mat snabbt. Kan man anta att det går lite i vågor därute och att det är orsaken? Funkar bra på MAX Stortorget i Malmö iaf.

Kan det alltså vara så att det tog en kvart p g a att restaurangen var tom?
En kvart låter rätt mycket i o f s.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Uppkast:
Centern fortsätter sin vana trogen att sprida pengar på trams.
Noun, Mauds vindraftsprojekt i Norrland (som hennes son är vd för....)
Och nu detta. Härliga typer. 2miljarder, häpp-häpp! Politikerföraktet bygga på..
http://www.di.se/artiklar/2014/1/31/annie-loof-ku-hotas-efter-dis-avslojande/

helt plötsligt framstår SD:s lilla ogiltiga tillförskansning av 1,4 mille till ett påhittat kvinnorföbund som en liten bagatell i jämförelse typ!

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Är det inte så att det tar en viss tid? Om allt ska ligga färdigt hela tiden borde det bli antingen mycket svinn eller får man äta sunkiga burgare som legat för länge på varmhållning. När det är ruljans är det förstås skillnad. Jämnt inflöde av matgäster = fräschare mat snabbt. Kan man anta att det går lite i vågor därute och att det är orsaken? Funkar bra på MAX Stortorget i Malmö iaf.

Kan det alltså vara så att det tog en kvart p g a att restaurangen var tom?
En kvart låter rätt mycket i o f s.

Jovisst, och man tar ju hellre en nygjord och får vänta än en gammal sunkig direkt. Men det slog oss varje gång hur lång tid det tog. Vi åkte rätt mycket till Köpenhamn på jobbresor ett par år och brukade stanna till där. Fanns inget MAX här då.

Ibland var det ju folk där också. Lika långsamt då. Nu överlevde vi ju ändå och de var säkert trevliga och snälla de som jobbade där men kom bara att tänka på det när MAX och tuffa arbetsvillkor nämndes i samma sammanhang. :D

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag blir bara mer förvirrad? :va Hur skulle du ha skrivit samma motivering med en snällare ton?

Jag menar att han hade lite av skrämselton. För fjunisar (som väl mest jobbar på max:va) är det väl rätt tryggt att säga att de inte är så pålästa och därför ser hotet från rött.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag menar att han hade lite av skrämselton. För fjunisar (som väl mest jobbar på max:va) är det väl rätt tryggt att säga att de inte är så pålästa och därför ser hotet från rött.

Han la upp ett par relevanta punkter som motiverade hans åsikt. Tycker man sanningen om verkligheten är allt för skrämmande så kanske man ska stänga in sig i en skrubb hos mamma.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det tycker jag är roligt.
Emellanåt råkar man på anställda som oavbrutet skyltar med sitt missnöje.
Men om de nu är så missnöjda, varför byter de inte jobb?
När de jobbar inom snabbmatsbranschen så möter de massor av potentiella arbetsgivare varje dag.
Kanske skulle vara idé att sköta sitt jobb då.

Jag vet att det här kanske är sjukt töntigt men kan det vara så att det både finns dåliga arbetsgivare och arbetstagare precis som det finns bra arbetsgivare och arbetstagare? Alltså, jag vet att det är tar emot men space OCH du kan ju faktiskt ha rätt. :gnissla

Personligen tror jag att jobb på McDonalds, Max eller var det nu är är ganska tråkigt. Tror också att det finns sämre jobb på jorden, men inte otroligt många sämre jobb i Sverige kanske?
Ibland lackar man på de där ställena men i regel är det trevligt folk som får äta bajs av gäster natt som dag och säkert har tråkiga chefer.
Jag jobbade förresten på McDonalds 1994, två eller tre dagar på prao. Tråkigt var det minsann.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag vet att det här kanske är sjukt töntigt men kan det vara så att det både finns dåliga arbetsgivare och arbetstagare precis som det finns bra arbetsgivare och arbetstagare? Alltså, jag vet att det är tar emot men space OCH du kan ju faktiskt ha rätt. :gnissla

Personligen tror jag att jobb på McDonalds, Max eller var det nu är är ganska tråkigt. Tror också att det finns sämre jobb på jorden, men inte otroligt många sämre jobb i Sverige kanske?
Ibland lackar man på de där ställena men i regel är det trevligt folk som får äta bajs av gäster natt som dag och säkert har tråkiga chefer.
Jag jobbade förresten på McDonalds 1994, två eller tre dagar på prao. Tråkigt var det minsann.

Du bytte.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Det där är jävligt sant. Det är faktiskt förvånande hur de i tex driven kan stå och vara så otroligt goa och glada. Inte alltid förstås men det har ändå slagit mig emellanåt och, oavsett arbetssyssla, så har jag alltid stor respekt för de som utför sitt jobb på ett bra sätt och med stolthet.

Ärligt talat så fick jag nog en idé om headhunting där nu. Det var ju Skrotnisse inne på nyss. Om man kan vara så duktig och driven på McD så kan man garanterat sköta okvalificerade arbetssysslor(och förmodligen även mycket mer kvalificerade) var som helst. Det har mer med personlighet och inställning att göra. Vill man lära sig så kan man lära sig. Och är det något som är svårt så är det att hitta bra folk att anställa. Gå på rekommendation är tyvärr också väldigt lurigt har jag upptäckt.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Om alla byter utan att påverka så blir alla arbetsplatser skit.

Som sökande har man ju även ett visst ansvar.

Personligen skulle jag aldrig söka mig någonstans där personalbytet håller ovanligt hög frekvens.

Eller ja, beror ju på bonus.....

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Haha ..

I valtider är det kanske extra nyttigt att rannsaka sig själv innan man anklagar andra :fakta

1609984_633761716685641_1856634300_n.jpg

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Haha ..

I valtider är det kanske extra nyttigt att rannsaka sig själv innan man anklagar andra :fakta

View attachment 398728

Även om jag ogillar SD så måste man ju säga att det är en piss i havet mot vad centern lyckats med.
http://www.di.se/artiklar/2014/1/27/centerman-slussar-pengar-till-narstaende-bolag/

EDIT: Följdfråga, kommer detta slå ut centern under riksdagsspärren kommande val? De är även ku-anmälda av sossarna nu.
http://www.expressen.se/nyheter/socialdemokraterna-anmaler-annie-loof/

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Även om jag ogillar SD så måste man ju säga att det är en piss i havet mot vad centern lyckats med.
http://www.di.se/artiklar/2014/1/27/centerman-slussar-pengar-till-narstaende-bolag/

EDIT: Följdfråga, kommer detta slå ut centern under riksdagsspärren kommande val? De är även ku-anmälda av sossarna nu.
http://www.expressen.se/nyheter/socialdemokraterna-anmaler-annie-loof/
Jag är visserligen centerpartist, men detta befarade jag tidigt.
Annie var en helt OK lokalpolitiker.
Men jag drog öronen åt mig när hon läste juridik.
Dessvärre kommer jag att fortsätta rösta på centern, eftersom deras partiprogram är det jag stödjer mest.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Vad var det jag sa?..

Centern går sin vana trogen. Maud har fostrat dem väl..(för er som inte minns, hon vart ju själv ku snmäld innn förra valt.. även den gången av sossarna)

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...