Valåret 2014

Vilket parti kommer du rösta på i 2014 års val?

• Antal röstningar
    0

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Tänk om den där f.d fackbasen trots allt vinner, hur ser regeringen ut? Kan inte påstå att jag kan deras olika intressen speciellt bra.

- Stefan Löven som statsminister.
- Magdalena Andersson / Mikael Damberg som finansminister.
- Morgan Johansson som justitieminister.
- Ibrahim Baylan som skolminister.
- Ylva Thörn som arbetsmarknadsminister.
- Åsa Romson som "koldioxidminister".
- Jonas Sjöstedt som nån form av rättviseminister?!
- Gustav Fridolin som kopieringsansvarig?

Kan det verkligen bli bättre?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tänk om den där f.d fackbasen trots allt vinner, hur ser regeringen ut? Kan inte påstå att jag kan deras olika intressen speciellt bra.

Urk. Jag tar första bananbåt härifrån.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Bättre än alliansen? Eller bättre än Göran Perssons regering? Eller bättre än vad Mona skulle ha varit? Eller Ljughult?

Vill bara säga att det har funnits värre alternativ.

Med det track recordet borde S fundera på att genomföra en format C: GP är egentligen skuld till det stora haveriet då ha effektivt avsatte personer med uns av egen tankeförmåga och ersatte med ja-sägande kappvändare som blint följde den store landsfaderns påhitt. Jag är inte imponerad...

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

Jag ser mer än gärna Jonas Sjöstedt som skolminister :tummenupp

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Allvarligt. hade vänstern och LO varit intresserade av folks arbetsmiljö borde man kika på andra arbetsgivare. Kruxet är att familjeföretag inte behöver skriva kollektivavtal. Familj definieras väldigt olika i olika kulturer, men ta för tusan kampen dit den hör hemma!!!

Det är löjligt att ge sig på Max, Donken och Salladsbarer.

Ta kampen där den behövs istället. Jävla hyckleri!

Kampen ska föras på bredaste front. Varför ska unga på tex hamburgerrestauranger stå ut med trakasserier från halvfigurer till 25 öres chefer.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vad är det som är objektivt provocerande med hans utskick?

"If you don't believe in freedom of expression for people you despise, you don't believe in it at all."
- Noam Chomsky

Han uttryckte en åsikt, vilken han får uttrycka offentligt. Vi bor inte i Sovjet.

Uppenbarligen finns det anställda som blir provocerande och inte känner igen hans beskrivning av deras arbetsmiljö/avtal.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
En ung kille på nätet beskriver Max prylen på ett bra sätt:

" Budskapet är att de anställda förväntas visa laganda, men aldrig tjänar på det själva. De tvingas in i "teamwork" för att dryga ut sina ägares profiter. Det är inte teamwork alls, I ett team ska alla ta hand om varandra. Chefen ska inte stå och prata om lagarbete när det enda han erbjuder är bestraffningar. Hade chefen tagit hand om sitt lag på samma sätt som laget tar hand om honom, hade dessa problem hos Max inte funnits." :fakta

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Kampen ska föras på bredaste front. Varför ska unga på tex hamburgerrestauranger stå ut med trakasserier från halvfigurer till 25 öres chefer.

Det borde krävas mer än en 25öres chef för att skapa ett bolag som försörjer över 3000pers och omsätter närmre två miljarder....

Du är vd för vad?

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C

Men den förs inte på bred front... det är fegt. Varför skall "kusinen" stå ut med klan-patriarkens slavlön och obetald övertid? Fattar du hur mycket bättre avtal de donken-anställda har? De har ju kollektivavtal medlagstadgad semester och allt. Hur tror du det ser ut på familjeföretaget "Kebab"?

Olika världar, jag lovar. Just därför blev den där kampanjen mot Salladsbaren i Göteborg så otroligt löjlig.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
En ung kille på nätet beskriver Max prylen på ett bra sätt:

" Budskapet är att de anställda förväntas visa laganda, men aldrig tjänar på det själva. De tvingas in i "teamwork" för att dryga ut sina ägares profiter. Det är inte teamwork alls, I ett team ska alla ta hand om varandra. Chefen ska inte stå och prata om lagarbete när det enda han erbjuder är bestraffningar. Hade chefen tagit hand om sitt lag på samma sätt som laget tar hand om honom, hade dessa problem hos Max inte funnits." :fakta

På nätet. Då vet vi åtminstone att det är sant.

halvfigurer till 25 öres chefer

Vad ska det betyda?

25 öreschefer
25-öreschefer
25-öres chefer
25 öres chef(er)

Går bet.

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det borde krävas mer än en 25öres chef för att skapa ett bolag som försörjer över 3000pers...

Du är vd för vad?

Jag syftar på de "25 öres chefer" som de olika franchisetagarna tillsätter på sina ställen runt om i landet. De som uppenbarligen ringer runt och hotar anställda om avsked om de inte kan komma in på ett extra pass inom en kvart.

Vad jag e VD för haha

Gillar Du att penn-fightas med nya vänner oxå eller varför ska jag besvara dig om mitt privata haha

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Problemet med att driva någon form av företag, eller vara styrande över det, är att man hoppas på samma engagemang och uppoffring man själv lägger på det, och nej, allt ger inte pengar i fickan.

När det visar sig att det naturligtvis är omöjligt och ouppnåeligt, sänker man kraven, sen sänker man dom igen, och tillslut är man nöjd om någon behagar dyka upp som planerat en lördag eller söndagsförmiddag.

Men oavsett är man en skurk som tror att man kan styra och ställa över andras liv, man är alltid förloraren och kommer alltid av vissa att anses som ett utnyttjande svin.

Har man sen att göra med ungdomar är det ett under om inte någon gnäller, men det skulle vara kul att se någon länk eller något till dom meningar som beskrivs, och jag har googlat utan vidare lycka.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Problemet med att driva någon form av företag, eller vara styrande över det, är att man hoppas på samma engagemang och uppoffring man själv lägger på det, och nej, allt ger inte pengar i fickan.

När det visar sig att det naturligtvis är omöjligt och ouppnåeligt, sänker man kraven, sen sänker man dom igen, och tillslut är man nöjd om någon behagar dyka upp som planerat en lördag eller söndagsförmiddag.

Men oavsett är man en skurk som tror att man kan styra och ställa över andras liv, man är alltid förloraren och kommer alltid av vissa att anses som ett utnyttjande svin.

Har man sen att göra med ungdomar är det ett under om inte någon gnäller, men det skulle vara kul att se någon länk eller något till dom meningar som beskrivs, och jag har googlat utan vidare lycka.

haha ja Du. Det e verkligen synd om alla privata företagare. Skägget verkar inte tänkt tanken (som borde infunnit sig redan i hans första mening) att alla inte är lämpade till företagare. Pallar man inte att driva skiten kanske man ska lägga av innan man förstör andra människor :fakta

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
haha ja Du. Det e verkligen synd om alla privata företagare. Skägget verkar inte tänkt tanken (som borde infunnit sig redan i hans första mening) att alla inte är lämpade till företagare. Pallar man inte att driva skiten kanske man ska lägga av innan man förstör andra människor :fakta

Eller.. pallar man inte jobba, kan man alltid sluta. The V way. Medborgarlön galore.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vad är det för fel på folk som skiter i sitt jobb.? Dethär kan pågå i evigheter.
LAS för timanställda/visstid bör man titta på om man känner sig osäker.

Ja, Du. Om det har gått så långt att någon skiter i sitt arbete så finns det säkert problem hos den enskilde arbetstagaren eller problem hos/med arbetsgivaren. Det finns en uppsjö av förklaringar till varför en sådan situation kan uppstå. Jag kräver inte att Du ska förstå det, men det är så landet ligger.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin