Valåret 2014

Vilket parti kommer du rösta på i 2014 års val?

• Antal röstningar
    0

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Skitsnack att sossar (är dock inte sosse själv) skulle vara värre än andra.

Att stjäla från sitt egna förbund, vilken liga lirar man i då?.
http://www.swedenconfidential.info/2012/02/10/tva-moderater-stal-partipengar-i-egen-ficka/

Ellar att "slarva" för femsiffrigt belopp ..
http://www.news100.se/news/moderat-politiker-stal-klader-for-femsiffrigt-belopp-erkanner-slarv-36389

Men har du missat att Moderaterna kopierar allt Sossarna gör? :lol

Snart går man även med i Sossarna, inför Moderat Sossepolitik och får därmed egen majoritet!:D

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag tror minsann ni snackar politikerkultur. Visst, de som suttit längst har utforskat hur mycket man kan krana ur systemet och vips så är det praxis. I ett klimat där ingen känner att de behöver vara "bättre" än någon annan och "alla gör så" blir det snabbt den gällande ordningen.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Tänkte om Du kanske skulle föredra ett annat statsskick!

Vi måste först och främst decentralisera maktapparaten. Om vi sedan har representativ eller direktdemokrati har mindre betydelse. Det som ska finansieras gemensamt kan jag tycka är militär, polis och rättsväsende (men inget jag skrivit i sten).

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Man kan också leka med tanken att röstandelar bygger på vad du bidragit med i skatt.. då blir det kanske värt nåt mer..

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Man kan också leka med tanken att röstandelar bygger på vad du bidragit med i skatt.. då blir det kanske värt nåt mer..

Kan ju tyckas som en vettig ide tills man börjar studera det djupare.

Eftersom 2% äger mer än 50% av tillgångarna i landet så vore det kanske inte något att önska sig då det i praktiken skulle betyda att några få procent av invånarna därmed även skulle ha röstmajoritet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kan ju tyckas som en vettig ide tills man börjar studera det djupare.

Eftersom 2% äger mer än 50% av tillgångarna i landet så vore det kanske inte något att önska sig då det i praktiken skulle betyda att några få procent av invånarna därmed även skulle ha röstmajoritet.

Man kan väl i och för sig vikta det hur man vill? En tydlig fingervisning om vad de betalar kalaset faktiskt tycker är väl intressant för alla?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Man kan väl i och för sig vikta det hur man vill? En tydlig fingervisning om vad de betalar kalaset faktiskt tycker är väl intressant för alla?

Att inneha stora tillgångar betyder inte per automatik att man erlägger höga skatter.

Så nej, de betalar inte för kalaset.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Att inneha stora tillgångar betyder inte per automatik att man erlägger höga skatter.

Så nej, de betalar inte för kalaset.

Ursprungsfrågan löd:

Så att "tillgångar" kom in i bilden är inte direkt relevant.

Oavsett semantiken så är mer demokrati bra, och mindre demokrati dåligt, och även de som betalar mindre i skatt som undertecknad kan förstås ha en åsikt.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ursprungsfrågan löd:

Så att "tillgångar" kom in i bilden är inte direkt relevant.

Oavsett semantiken så är mer demokrati bra, och mindre demokrati dåligt, och även de som betalar mindre i skatt som undertecknad kan förstås ha en åsikt.

Visst, listorna skiljer sig nog lite beroende på om man studerar vilka som sitter på tillgångarna resp vilka som bidrar med mest i skatt. Dock tror jag att även i fallet skatt att det räcker med några få procent personer för att få röstmajoritet.(utan annan viktning).

Notera även Fettsnkekns ordval "bidragit med mest skatt". Vi snackar kanske inte bara personlig skatt då utan även skatter via ägda bolag?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin