Valåret 2014

Vilket parti kommer du rösta på i 2014 års val?

• Antal röstningar
    0

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Det har ju varit en slakt av etablerade partier på många håll och rösterna har gått brunt eller på olika varianter av tokvänster.

20 nyanser av brunt som det stod i expressbladet.

Som jag fattat det är konservativ/kristdemokratiska partigruppen fortsatt den största i parlamentet.

Själv röstade jag denna gången på folkpartiet... :yoparty:yoparty:yoparty

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Någon som hörde EU-karriäristen tillika f.d. ordförande för högerextrema MUF Christoffer Fjellner gråta ut efter valvaken?

:rofl

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Någon som hörde EU-karriäristen tillika f.d. ordförande för högerextrema MUF Christoffer Fjellner gråta ut efter valvaken?

:rofl

Men är du nöjd med svenska valet verkligen? Tycker det var väldigt vänstervridet. Jag vet inte vad 9,7% för SD säger om kommande riksdagsval men förmodligen blir siffrorna lägre då eftersom de är uttalat mot EU. Om det blir så så är det ju rätt låga siffror. Och jag hoppas av hela mitt hjärta att kukknipsarna inte får 5,3% i riksdagsvalet. Hur jävla puckade är folk egentligen?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men är du nöjd med svenska valet verkligen? Tycker det var väldigt vänstervridet. Jag vet inte vad 9,7% för SD säger om kommande riksdagsval men förmodligen blir siffrorna lägre då eftersom de är uttalat mot EU. Om det blir så så är det ju rätt låga siffror. Och jag hoppas av hela mitt hjärta att kukknipsarna inte får 5,3% i riksdagsvalet. Hur jävla puckade är folk egentligen?

Jag är tämligen nöjd, men framför allt är jag nöjd med EU-valet i sin helhet, signalen till etablissemanget är glasklar nu och EU-fiaskot kommer börja rätas upp, med och/utan EU-kritiska partier.

UK har ju redan idag börjat agera:
Premiärminister David Cameron menade att resultatet visar att väljarna är desillusionerade med EU och utlovade att regeringen framöver ska visa att den är på rätt väg och kommer att se till att Storbritannien får ett nytt avtal med EU som ger det nationella parlamentet mer makt.

– Budskapet är mottaget och förstått, sade premiärministern.

Likaså Frankrike med Hollandaise :)3freak) löfte om sänkta skatter:

Franskt löfte om sänkt skatt efter EU-valet
Svenska Dagbladet-1 timme sedan

Att Sverige är Europas bakgård och behöver mer tid att rätta upp sig får vi leva med, men förändringen är på väg.

SD skiter jag i denna glädjens dag. :banana

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Dom måste ha kastat om orden. "Vi vill ha det som i Sovjet" ska det vara såklart... :va

Det är i och för sig allvarligt att VPK's jugend är så historielösa att de inte vet vilka strategiska och opatriotiska samarbeten de hade bara för några år sedan. De hade en ledare fram till här om året som sörjde Berlinmurens fall. Vet inte AFA/VPK det? :va

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Själv röstade jag inte i EU valet. Orkade inte sitta och lyssna på alla kandidaterna. EU-valet är ju mer eller mindre ett personval. Föga konstigt att resultatet blir som det blir. Det ska bli intressant att se hur riksdagsvalets resultat blir till hösten.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Själv röstade jag inte i EU valet. Orkade inte sitta och lyssna på alla kandidaterna. EU-valet är ju mer eller mindre ett personval. Föga konstigt att resultatet blir som det blir. Det ska bli intressant att se hur riksdagsvalets resultat blir till hösten.

Och resultatet av det ser vi med all tydlighet.

Hokmark-300x225.jpg

Ulvskog.jpg

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag fattar inte grejen, etablissemanget gråter nu krokodiltårar över det "högerextrema" Europa.
Vissa av dessa uttalanden verkar ju mycket riktigt helt sinnessjuka, men varför nagelfar de inte de etablerade partiernas representanter som många, många, många gånger sagt motsvarande korkade saker?

Om de hade haft ett bildspel med pedofila miljöpartister, kvinnomisshandlande moderata islamister, rasistiska KD:are, våldtäktande fransmän osv osv osv så hade man kanske kunnat ta deras indignerade rapporter på allvar.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/uttalandena-som-chockar-europa_3602490.svd?sidan=1

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin