Åfan, då har jag antagligen finare "vänner" än du för ren SD-propaganda har jag sett ytterst sällan och då är det från nån friend of a friend. Att helt ogenerat slänga ur sig Fi-floskler på FB däremot är tydligen helt okej. Jag tar för det mesta debatten. Nu är det ju i och för sig de ingifta "vännerna" som håller på. Självfallet inga kompisar.
Inför förra valet körde jag några roliga nidbilder av såssar som fick typ några likes. Slänger man upp en menlös bild på en unge får man 5000. Jag tycker faktiskt det är konstigt. Personligen ser jag hellre politik eller andra samhällsdiskussioner/länkar än alla dessa ungar hela tiden. Dock från alla sidor. Rådande normen, iaf på min FB, är tyvärr i princip enbart PK och att de andra därför inte vågar göra annat än att hålla käften.
Min uppfattning är förövrigt att de som postar mycket och gärna vill framstå som lyckliga på FB är de olyckligaste irl. Kanske inte alltid stämmer men ofta har det ett samband.
Som Peter1980 skriver så beror det nog mycket på var man bor. De flesta av mina FB-bekantskaper bor i Gbg eller Sthlm. En annan sak till varför många väljer att inte diskutera politik på FB tror jag är att de har jobbkontakter och affärsbekanta som vänner där. Jag ignorerar nästan alltid förfrågningar från arbetsrelaterade personer delvis av den anledningen. En politisk diskussion har även en tendens att bli större än den är och onödigt otrevlig med text istället för öga mot öga. Kan ju förklara varför det går så hett till här på SH ibland
Nyanser, ironi etc går ju helt förlorade.