Valåret 2014

Vilket parti kommer du rösta på i 2014 års val?

• Antal röstningar
    0

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Mer invandring, mer skatt? Trodde att invandringen genererade pengar?:va
Det beror på vad sanningsministeriet bestämt sig för från dag till dag.

Billström säger att det är för stora volymer, Ullenhag säger att det inget kostar, Reinfeldt säger att det kostar men det gör inget, Borg rycker ut och säger att det kostar senare, men det gör ändå inget. Wallström beklagar sig att någon insinuerar att det kostar, och SD är de enda som säger hur det är.

Allt är precis som vanligt alltså.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Konstigt, alla har ju alltid sagt att invandringen är en så bra affär. Så visar det sig att de har haft fel hela tiden. :D

Även en del här på sporthoj faktiskt höhö men tänker inte namnge dom.
Även i Syrienkriget sa en del för mycket. Nu visar deras sida är hundra värre än diktatorn hihi

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
En sak som jag tycker är obegriplig är hur folk flyttar sig mellan blocken, hur tänker man om man velar mellan VPK och KDS under fyra år.
Eller beror det uteslutande på det importerade stödet för kravlös politik?

Intelligens eller att ha lite balans mellan höger och vänster hjärnhalva verkar vara allt för ovanligt i dagsläget.

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Tycker alla ska se presskonferensen och skapa sin egen uppfattning.

[video]http://www.regeringen.se/sb/d/18775/a/244963[/video]

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Det var väl en bra idé, att flytta över mer av kostnaden för trafikskador på de som orsakar dem, som med tobaksskatt ungefär. Eller har jag missat något?

Du läste inte artikeln va? :va

Bortsett från grundprincipen att medborgarna ska dela på varandras kostnader vilket jag tycker är ganska bra, oavsett om de orsakas av fallskärmshoppning, rökning eller försumlighet så blev det aldrig något av ändamålet med trafikförsäkringsskatten.

Pengarna de får in för den skapade trafikförsäkringsskatten går nu ändå inte till trafikskadade som var den ursprungliga tanken, utan rakt in i statskassan, vilket varken hade godkänts med det upplägget, eller var den ursprungliga tanken. I praktiken blev det en hittepåskatt.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Många har en fråga de tycker är viktig och är helt styrda av den.
Andra är helt styrda av sin omgivning eller den stora massan.

Skulle inte förvåna mig om många röstar som de flesta av deras FB-vänner gör.
Nu går det ju inte att tänka på att logga in där utan att få allas politiska värderingar nertryckta i halsen.

Får du verkligen ALLAS politiska värderingar nedtryckta i halsen? Själv är det ta mig fan nästan enbart vänster/pk-åsikter, hån mot SD och sån trams. Det finns några få tappra som tar striden men de flesta vet att man gör säkrast i att hålla käften.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Får du verkligen ALLAS politiska värderingar nedtryckta i halsen? Själv är det ta mig fan nästan enbart vänster/pk-åsikter, hån mot SD och sån trams. Det finns några få tappra som tar striden men de flesta vet att man gör säkrast i att hålla käften.

Nej, inte alla. Listan är som följer:

*Moderater
*SD
*Fi

Hån mot SD är det inte så mycket av.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Ja, jag har folk som röstar på SD, folk som är väldigt starkt anti SD, och väldigt vänster som kommer dragandes med sitt dravel hela tiden, annars är det rätt lugnt på FB. Ja, förutom min mor som är aktiv i Centerpartiet, men att en politiker lägger upp lite bilder och artiklar får man nog leva med. :hihi

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Fan, det är aldrig någon av mina bekanta som vräker ut något på facebook, än mindre tar politisk diskussion med mig.:gråta

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Fan, det är aldrig någon av mina bekanta som vräker ut något på facebook, än mindre tar politisk diskussion med mig.:gråta

Fast de politiska diskussionerna med de som sprider 10 år gammal dynga eller bara smutskastar varandra på FB är inte så givande.

Du behöver inte var ledsen :hihi

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Fast de politiska diskussionerna med de som sprider 10 år gammal dynga eller bara smutskastar varandra på FB är inte så givande.

Du behöver inte var ledsen :hihi

Jo, lite ledsen är jag, folk behöver lyftas upp ur soffan och skakas om lite så de omvärderar iaf lite av sin ideologiska världsbild.

Sen så har jag rätt tråkigt också.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Jo, lite ledsen är jag, folk behöver lyftas upp ur soffan och skakas om lite så de omvärderar iaf lite av sin ideologiska världsbild.

Sen så har jag rätt tråkigt också.

Du kan få låna min FB-bekantskaper :brynad

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06

*Moderater
*SD
*Fi

Det där är lite intressant.. Undrar om det har att göra med var man bor eller något?

I mitt flöde är det nog 90% Stockholmare, och nästan enbart SD-"hån" faktiskt.. ibland när jag loggar in på FB så undrar jag om jag hamnat i ett vänsterextremt stormöte trots att jag har folk från både vänster och högerkanten som FB-vänner (och vänner i verkligheten också för den delen).

Jag brukar dock försöka posta något drygt om de värsta extremisterna, dvs Fi, V och delvis MP med jämna mellanrum för att jämna ut lite. :hihi

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Det där är lite intressant.. Undrar om det har att göra med var man bor eller något?

I mitt flöde är det nog 90% Stockholmare, och nästan enbart SD-"hån" faktiskt.. ibland när jag loggar in på FB så undrar jag om jag hamnat i ett vänsterextremt stormöte trots att jag har folk från både vänster och högerkanten som FB-vänner (och vänner i verkligheten också för den delen).

Jag brukar dock försöka posta något drygt om de värsta extremisterna, dvs Fi, V och delvis MP med jämna mellanrum för att jämna ut lite. :hihi

Jag tror det är högst relevant. SD är som en skänk från ovan för Karlshamnsborna ;)
Fi-anhängarna är inte så många, men det är ett satans tjat.
Moderater har jag många bland mina vänner och det är ett evigt tuggande om deras herre och mästare.

Jag vet inte. Jag är väl bara trött på de som upprepar sånt andra säger :(

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

*Moderater
*SD
*Fi

Åfan, då har jag antagligen finare "vänner" än du för ren SD-propaganda har jag sett ytterst sällan och då är det från nån friend of a friend. Att helt ogenerat slänga ur sig Fi-floskler på FB däremot är tydligen helt okej. Jag tar för det mesta debatten. Nu är det ju i och för sig de ingifta "vännerna" som håller på. Självfallet inga kompisar.

Inför förra valet körde jag några roliga nidbilder av såssar som fick typ några likes. Slänger man upp en menlös bild på en unge får man 5000. Jag tycker faktiskt det är konstigt. Personligen ser jag hellre politik eller andra samhällsdiskussioner/länkar än alla dessa ungar hela tiden. Dock från alla sidor. Rådande normen, iaf på min FB, är tyvärr i princip enbart PK och att de andra därför inte vågar göra annat än att hålla käften.

Min uppfattning är förövrigt att de som postar mycket och gärna vill framstå som lyckliga på FB är de olyckligaste irl. Kanske inte alltid stämmer men ofta har det ett samband.

Som Peter1980 skriver så beror det nog mycket på var man bor. De flesta av mina FB-bekantskaper bor i Gbg eller Sthlm. En annan sak till varför många väljer att inte diskutera politik på FB tror jag är att de har jobbkontakter och affärsbekanta som vänner där. Jag ignorerar nästan alltid förfrågningar från arbetsrelaterade personer delvis av den anledningen. En politisk diskussion har även en tendens att bli större än den är och onödigt otrevlig med text istället för öga mot öga. Kan ju förklara varför det går så hett till här på SH ibland :D Nyanser, ironi etc går ju helt förlorade.

Last edited:

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Åfan, då har jag antagligen finare "vänner" än du för ren SD-propaganda har jag sett ytterst sällan och då är det från nån friend of a friend. Att helt ogenerat slänga ur sig Fi-floskler på FB däremot är tydligen helt okej. Jag tar för det mesta debatten. Nu är det ju i och för sig de ingifta "vännerna" som håller på. Självfallet inga kompisar.

Inför förra valet körde jag några roliga nidbilder av såssar som fick typ några likes. Slänger man upp en menlös bild på en unge får man 5000. Jag tycker faktiskt det är konstigt. Personligen ser jag hellre politik eller andra samhällsdiskussioner/länkar än alla dessa ungar hela tiden. Dock från alla sidor. Rådande normen, iaf på min FB, är tyvärr i princip enbart PK och att de andra därför inte vågar göra annat än att hålla käften.

Min uppfattning är förövrigt att de som postar mycket och gärna vill framstå som lyckliga på FB är de olyckligaste irl. Kanske inte alltid stämmer men ofta har det ett samband.

Som Peter1980 skriver så beror det nog mycket på var man bor. De flesta av mina FB-bekantskaper bor i Gbg eller Sthlm. En annan sak till varför många väljer att inte diskutera politik på FB tror jag är att de har jobbkontakter och affärsbekanta som vänner där. Jag ignorerar nästan alltid förfrågningar från arbetsrelaterade personer delvis av den anledningen. En politisk diskussion har även en tendens att bli större än den är och onödigt otrevlig med text istället för öga mot öga. Kan ju förklara varför det går så hett till här på SH ibland :D Nyanser, ironi etc går ju helt förlorade.

Finns inga som blir lika sura och uppretade över mothugg som ni i SD. SD tål absolut noll. Emotsäger man sig er religion är man genast satan. (PK)

Ni är så totalitära så det är läskigt.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...