Valåret 2014

Vilket parti kommer du rösta på i 2014 års val?

• Antal röstningar
    0

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Jag fattar inte grejen, etablissemanget gråter nu krokodiltårar över det "högerextrema" Europa.
Vissa av dessa uttalanden verkar ju mycket riktigt helt sinnessjuka, men varför nagelfar de inte de etablerade partiernas representanter som många, många, många gånger sagt motsvarande korkade saker?

Om de hade haft ett bildspel med pedofila miljöpartister, kvinnomisshandlande moderata islamister, rasistiska KD:are, våldtäktande fransmän osv osv osv så hade man kanske kunnat ta deras indignerade rapporter på allvar.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/uttalandena-som-chockar-europa_3602490.svd?sidan=1

Man kunde gråta över det vänsterextrema också. Men några av partierna som kommit in är ju i klass med svenskarnas parti. Här är det inget snack att de är fascister eller nazister. Tänker på Tyskland, Grekland och kanske Ungern.

Så kanske man även kikar på Ukraina där olika ultranationalistiska grupper sticker upp på båda sidor och bekrigar varandra.

Många trodde att nationalismen nu var av underordnad betydelse. Det visar sig att det inte var så. Många har givit nationalismen skulden för både första och andra världskriget. Det är ganska många kort med i spelet.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Sverigedemokraterna är EU-valets STORA segerherre – och ändå väljer lögnmedia att vara helt tysta. SD är näst största parti i 106 kommuner och ligger på pallplats i hela 163 kommuner. Som jämförelse – Ullenhags FP når pallplatsen i bara 18 kommuner.”I skymundan av Miljöpartiets succé, Moderaternas kraftiga ras och Fi:s förutspådda entré i EU-parlamentet är det faktiskt Sverigedemokraterna som är EU-valets stora dolda segerherre, skriver*Dagens Samhälle.Det visar en granskning av söndagskvällens valsiffror nedbrutna på kommunnivå som Dagens Samhälles researchchef Erik Juhlin gjort tillsammans med Dagens Samhälles reporter Magnus Wrede.Genomgången, som kommer publiceras i veckans tidning, visar att Sverigedemokraterna ligger på pallplats i hela 163 kommuner, alltså första, andra eller tredje plats. Jämför detta med Folkpartiet som bara når pallplatsen i 18 kommuner.Det är främst småkommuner som SD gått starkt fram i, men inte enbart. Bland de kommuner där de blivit näst största parti återfinns också större städer som Kristianstad, Uddevalla, Hässleholm, Borlänge och Landskrona.SD är näst största parti i tre län: Blekinge, Dalarna och Gävleborg. Det lyckas också ta sig upp på tredje plats i likaledes tre län: Västernorrland, Kalmar och Kronoberg (i Kronoberg delar de bronsplatsen med MP). Den regionala spridningen är inte utan intresse.[...]Det faktum att SD nu är nästa största parti i över hundra kommuner i Sverige gör att jag är böjd att ge den liberala Timbrochefen rätt. Sverigedemokraternas politiska motståndare, och de opinionsbildare som drev stenhård kampanj mot SD:s tiggerikampanj, har all anledning att självkritiskt utvärdera sina insatser och fundera över sin strategi till valet i höst.”Läs hela artikeln på Dagens SamhälleSD:s valkampanj har kantats av sabotage, mediahets och lågvattenmärken till motdemonstrationer. Trots detta har man fortsatt framåt i oförminskad styrka. Stad efter stad har kryssats från listan, och belöningen kom i form av valresultatet. Troligen gjorde SD även ett klokt val genom att välja DF och UKIP.Tänk er mediahetsen

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Man kunde gråta över det vänsterextrema också. Men några av partierna som kommit in är ju i klass med svenskarnas parti. Här är det inget snack att de är fascister eller nazister. Tänker på Tyskland, Grekland och kanske Ungern.

Så kanske man även kikar på Ukraina där olika ultranationalistiska grupper sticker upp på båda sidor och bekrigar varandra.

Många trodde att nationalismen nu var av underordnad betydelse. Det visar sig att det inte var så. Många har givit nationalismen skulden för både första och andra världskriget. Det är ganska många kort med i spelet.

Jag försvarar ingen extremist. Tvärtom irriterar det mig att inte alla idioters uttalanden nagelfars. Moderata islamisten är det tydligaste tecknet på sned rapportering. Just det exemplet räcker egentligen för att döda samtliga diskussioner i ämnet.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Har precis spenderat några timmar med att läsa igenom F!:s partiprogram.

Herregud säger jag bara.

Får dom någonsin makten i Sverige kan vi tacka och bocka för åren vi fick och börja packa ner allt som är blågult eller innehåller ordet "Sverige".

Förutom att deras partiprogram aldrig någonsin skulle kunna finansieras utan rejäla höjningar av samtliga skatter och avgifter i det här landet så vill de ta bort alla gränser i världen.

"Gränser skapar ett ”vi och dom”[...] Istället vill Fi bygga en värld efter principen att jorden tillhör oss alla och ska med omsorg och respekt delas rättvist mellan hela jordens befolkning."

Något som antingen leder till antingen ett enda stort laglöst land, eller en enda supermakt med en fruktansvärt stor mängd vitt skilda folk med fullständigt olika värderingar. Alternativt att man först tar bort alla gränser och sedan delar ut land igen till olika folk. Vilket blir problem att bestämma, dels eftersom ingen förmodligen kommer vilja ha den stekheta öknen utan några som helst naturresurser, och dels eftersom alla ju är samma folk.
För i F!:s värld finns inga kulturella skillnader:

"Den nutida rasismen baseras allt oftare på påstådda kulturella skillnader."

Ni hörde rätt, skillnaderna i kultur mellan exempelvis en svensk storstadsmänniska och, säg, en medlem av något av Khoisanfolken i den afrikanska bushen är bara påstådda.

Till råga på allt säger de flera gånger emot sig själva. Kulturella skillnader är bara påstådda, i nästa mening talar de om en undersökning som visar att det i olika delar av Europa finns olika syn sexköp. Men det har enbart med sexköpslagstiftning att göra tydligen.

Men det jag tycker är mest flummigt är allt prat om det "obetalda arbetet".
Inte för att verka mansgrisig men om det är typ hushållssysslor och barnafödande de menar med "obetalt arbete" så skulle jag vilja påstå att det är det som kallas "leva". Jag var tvungen att åka och handla idag, ska maila pensionsmyndigheten imorgon och se till så de bokför 30 minuters arbete på mitt konto. Städade även lägenheten, 20 minuter där också. Tvättade bilen förra veckan också. Tog säkert en kvart + att jag var tvungen att betala för tvättplatsen.

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Hoj
XJ600S -99
Jag har alltid undrat vad det är för tomtar som röstar Fi och mp men sedan såg jag reportaget i nyheterna där dom hade sina starkaste fästen och då förstod jag.

Välbeställda områden där karlarna genomgått sensitivitetsträning i politiska omskolningsläger och kärringarna hinkar rödvin med latte som groggvirke medans dom ägnar sig åt analys av vaginans litterära alster.

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R

En tes jag har om varför nationalismen växer är att man gärna romantiserar till exempel andra världskriget. Där "sammanhållna" nationer kämpade mot varandra. Oavsett vilken krigs-kritiserande film man ser om andra världskriget, och om hur hemskt det var, så ser man också en typ av sammanhållning; "vi kämpar för varandra". Den typen av sammanhållning tror jag är det nationalisterna söker, vilket ju också är precis den linje till exempel SD går på. Många i dagens samhälle saknar helt enkelt en sammanhållning som man tror funnits. Lite som att tro att 50-talet var som i filmen Grease.

Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
En tes jag har om varför nationalismen växer är att man gärna romantiserar till exempel andra världskriget. Där "sammanhållna" nationer kämpade mot varandra. Oavsett vilken krigs-kritiserande film man ser om andra världskriget, och om hur hemskt det var, så ser man också en typ av sammanhållning; "vi kämpar för varandra". Den typen av sammanhållning tror jag är det nationalisterna söker, vilket ju också är precis den linje till exempel SD går på. Många i dagens samhälle saknar helt enkelt en sammanhållning som man tror funnits. Lite som att tro att 50-talet var som i filmen Grease.

Det går i cirklar.
Min farmors generation var med om ett världskrig.
Min fars generation var hippies som ville ha fred och frihet.
Min generation börjar trilla tillbaka på nationalism.

Skulle inte göra mig jätteförvånad om cirkeln "snart" är sluten.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Det går i cirklar.

Betyder det att min son kommer att bli hippie? :brinnerup

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Det går i cirklar.

En dystopi så god som någon.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Visby gör en Jönköping! Låter domkyrkans klockor ringa när nazistiska Svenskarnas parti talar i Almedalen :tummenupp

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Konstigt, alla har ju alltid sagt att invandringen är en så bra affär. Så visar det sig att de har haft fel hela tiden. :D

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Konstigt, alla har ju alltid sagt att invandringen är en så bra affär. Så visar det sig att de har haft fel hela tiden. :D

Det där sa jag direkt när jag hörde på nyheterna. Fyfan vad falska de är! Snacka om att ta billiga politiska poäng på någon annans olycka. Höll på att köra över några moderatslynglar vid Norrmalmstorg vid tillfället. De var ju överallt. Kanske hade varit lika bra...

Förövrigt tycker jag verkligen vi ska göra allt för att hjälpa yassidierna och krossa IS. Vi har ju en bra vapenindustri, flygvapen och yrkessoldater. Bara att skicka allt vi har.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
En sak som jag tycker är obegriplig är hur folk flyttar sig mellan blocken, hur tänker man om man velar mellan VPK och KDS under fyra år.
Eller beror det uteslutande på det importerade stödet för kravlös politik?

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
En sak som jag tycker är obegriplig är hur folk flyttar sig mellan blocken, hur tänker man om man velar mellan VPK och KDS under fyra år.
Eller beror det uteslutande på det importerade stödet för kravlös politik?

Många har en fråga de tycker är viktig och är helt styrda av den.
Andra är helt styrda av sin omgivning eller den stora massan.

Skulle inte förvåna mig om många röstar som de flesta av deras FB-vänner gör.
Nu går det ju inte att tänka på att logga in där utan att få allas politiska värderingar nertryckta i halsen.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin