Valjakkala benådad, hur gick det till?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vad har han lyckats med för att få sitt livstidsstraff omvandlat till den lägsta strafformen villkorligt?

Nu är jag inte helt insatt i det hela men människan slaktade ju ändå 3 människor, förvisso snart 20 år sedan men ändå...

http://www.vk.se/Article.jsp?article=154637

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ring finland och fråga...

19 år satt han inne.....

Själv tycker jag hans 5 rymningsförsök/rymningar borde gett honom längre påföljd. Ganska absurt att rymningar/rymningsförsök inte ger någon påföljd..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Med svenska mått mätt har han ju suttit otroligt länge, men visst är det synd att han släpps ut.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Håll er till ämnet!

Jag gissar att en nämnd har granskat hans fall och kommit fram till att han är tillräckligt rehabiliterad för att släppas ut..

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
han lär väl försöka ta sig till sverige när han blir fri, ingen vågad gissning:näsblod

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Håll er till ämnet!

Jag gissar att en nämnd har granskat hans fall och kommit fram till att han är tillräckligt rehabiliterad för att släppas ut..

Killen rymde så sent som för ett år sedan.. vettefan om jag anser honom reabiliterad då. I min bok ingår det att man tar sitt straff och sköter sig för att benådas. Men finnarna håller tydligen inte med...

....å andra sidan stör jag mig betydligt mer på de löjeväckande påföljderna för våldsbrott, som oprovocerad misshandel, än på att Valjakkala kommer att benådas.

han lär väl försöka ta sig till sverige när han blir fri, ingen vågad gissning:näsblod

Varför då? :va

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Som Markus säger så har han med svenska mått mätt suttit länge men samtidigt så är det svenska rättssystemet hyffsat patetiskt, även om det sägs fungera och vara av modern natur.
Enligt mig så bör en sådan människa sitta inne på just livstid då han knappast kan räknas som en "god medborgare" som får gå fri bland kvinnor och barn...
Men samtidigt så är jag även för dödsstraff så jag kanske har fel syn på det hela.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
"Genomsnittsmördaren"...det är nåt hysteriskt roligt med det där uttrycket. :D

"-Tjenare, Dreggel, genomsnittsmördare." *skaka hand*

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Som Markus säger så har han med svenska mått mätt suttit länge men samtidigt så är det svenska rättssystemet hyffsat patetiskt, även om det sägs fungera och vara av modern natur.

Men nu är det ju det finska rättsystemet som har benådat honom, inte det svenska.

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Han borde passera halva strafftiden vid det här laget.

sandstream

Guest
Tveksamt om en psykopat av hans mått någonsin kan bli frisk.
Frågan är varför man ska chansa och släppa ut någon som eventuellt kan mörda igen. Den ende som får lida om vi slänger bort nyckeln är ju den som begått mordet/morden.

Den som såg TV3s serie om mördare vet att Juha tog med sig tjejen (vad hon nu hette) till det sista offret för att visa hur han hade mördat tanten och han passade på att skära upp henne lite till trots att hon var död.

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Undras hur lång tid det tar innan man läser i Aftonhoran att karln blivit ny partiledare i KDS :D

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Undras hur lång tid det tar innan man läser i Aftonhoran att karln blivit ny partiledare i KDS :D

Ska han hålla sig till det i särklass mest kriminellt belastade partiet borde han bli moderat, alternativt miljöpartist, de brukar ha lite grövre brottslingar i leden.

KD har fullt upp med att förgöra sig själva, tror inte en Juha mer eller mindre gör skillnad.

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Ska han hålla sig till det i särklass mest kriminellt belastade partiet borde han bli moderat, alternativt miljöpartist, de brukar ha lite grövre brottslingar i leden.

KD har fullt upp med att förgöra sig själva, tror inte en Juha mer eller mindre gör skillnad.

Du har nog rätt, en eller annan mer "genomsnittsmördare" i svensk politik gör nog ingen skillnad :D

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du har nog rätt, en eller annan mer "genomsnittsmördare" i svensk politik gör nog ingen skillnad :D

Nu tror jag att det är jag som är måltavlan för lyteskomik. :gråta
Jag hävdar dock bestämt att man kan använda uttrycket. :fakta

Men tillbaka till ämnet, eller starkt relaterat i alla fall, hans jävla medhjälpare, Marika eller vad hon hette, när blev hon benådad? 1989?

Brudar får väl max 1/4 av straffet män får kan jag tro, och oavsett om det stämmer kommer jag sprida den (miss)uppfattningen. :mad:

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Han lär ju inte få problem med sin försörjning i alla fall. Det är bara att slå en signal till någon av våra totalt skrupelfria kvällstidningar så har han snart ett sjusiffrigt belopp på bankkontot. :mad:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Han lär ju inte få problem med sin försörjning i alla fall. Det är bara att slå en signal till någon av våra totalt skrupelfria kvällstidningar så har han snart ett sjusiffrigt belopp på bankkontot. :mad:

Han har väl gift om sig med något avskräde till vita-sopor-tjej? Hon får jobba (gå på bidrag) så det räcker åt båda.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Han har väl gift om sig med något avskräde till vita-sopor-tjej? Hon får jobba (gå på bidrag) så det räcker åt båda.

Tänkte just säga det. Jag minns att redan när han var relativt nyinsydd för morden så hade han, i likhet med så många andra mördare, en brevhög i cellen från allehanda giftaslystna kvinnor som skulle omvända och ta hand om den missförstådde kvalitetskillen. :rofl

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning