Valjakkala benådad, hur gick det till?

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Efter vad jag hört från Finland så var det förr i tiden presidenten som benådade, men idag är det en nämnd som har hand om benådningar.

Tror knappast en president hade benådat med tanke på vad som hänt presidenten om/när han hittar på något.
En nämnd kan ju utan problem skylla på varandra som ju är brukligt när det går galet.

Näe, han ska sitta till han ruttnar!!!!!!

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
jag kunde inte tro att finland var lika mesiga som sverige då det gäller straff:va

Hur som helst så står jag fortfarande för dödsstraff mot liknande drägg.

Vi såg en film som handlade om tidaholmsfängelset igår på samhällskunskapen. Då satt fångarna och beklagade sig hur jobbigt det var att sitta inne och att dom behövde jobba där.:D

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
jag kunde inte tro att finland var lika mesiga som sverige då det gäller straff:va

Du har inte läst tråden så noga va? :)
Vi andra har just konstaterat att i Sverige får man oftast 7 år för mord, om man ens döms till fängelse, den här Juha skakade i alla fall i 19 år.

Vi såg en film som handlade om tidaholmsfängelset igår på samhällskunskapen. Då satt fångarna och beklagade sig hur jobbigt det var att sitta inne och att dom behövde jobba där.:D

Jag tror Tidaholm, Hall och Kumla är allt annat än roligt. Tror du att du skulle trivas där?

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
Du har inte läst tråden så noga va? :)
Vi andra har just konstaterat att i Sverige får man oftast 7 år för mord, om man ens döms till fängelse, den här Juha skakade i alla fall i 19 år.

ne, läste bara de första posterna typ, men det är fortfarande för lite straff, hur kan dom ens tänka på att släppa ut en sån här individ ut i samhället igen?

Jag tror Tidaholm, Hall och Kumla är allt annat än roligt. Tror du att du skulle trivas där?

Nej, det tror jag inte. Men det jag försökte komma fram till var att man satt av en anledning där. Sen var det en som beklagade sig att när man jobbade som intern där var så enformigt att göra samma sak hela tiden.

Thomas H.

Medlem
Gick med
11 May 2006
Hoj
Kawa ZX-9R 2002
Efter vad jag hört från Finland så var det förr i tiden presidenten som benådade, men idag är det en nämnd som har hand om benådningar.

Tror knappast en president hade benådat med tanke på vad som hänt presidenten om/när han hittar på något.
En nämnd kan ju utan problem skylla på varandra som ju är brukligt när det går galet.

Näe, han ska sitta till han ruttnar!!!!!!

Så sent som i oktober så avslog presidenten benådnings ansökan hans men på grund av en lagändring så benådade idioterna i Helsingfors Hovrätt honom.:mad:
Men han lär ju slippa ut,supa skallen av sig nån månad,stryka en kniv i nån "polare" eller nåt annat och åka in,den killens framtid är nog inte ljus.Om förstås inte nån annan fixar honnom först!!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA