TurboJugend
Ny medlem
Var den bra? Är det värt att scanna internet?
Minns inte så mycket faktiskt, men jag tror inte du missar nåt om du låter bli. Jag minns iaf att dom pratade finska, sånt förstör ju lätt en film.
Minns inte så mycket faktiskt, men jag tror inte du missar nåt om du låter bli. Jag minns iaf att dom pratade finska, sånt förstör ju lätt en film.
Alla som förespråkar dödsstraff kan jag trösta med att ett sådant kommer att utdelas till Valjakkala, eller Nikitia Joakim Fouganthine som han numera heter, om han nånsin får för sig att bege sig till västerbottens inland igen. Finns gott om hagelbössor i stugorna och om man lyssnar på folk från trakterna är hans gärningar knappast glömda och förlåtna...
En rapport från kriminalvården påstår att dom dömda sitter i snitt 15 år. Där tas upp statistik på dom som blivit benådade mellan 1995 och 2003. Det var 21 st. 12 st hade suttit mindre än 12 år, 7 st 13-15 år och 2 st 16-20 år.
Jag har rätt, 15 år är det i praktiken.
Jes, ser ut som att det är 15 år i praktiken, läste nog igenom lite för snabbt.
Bra att du kollade upp det.
Vad tror ni Valjakkala kommer göra nu då? 19 år i fängelse, hur snurrar det i huvudet på en trippelmördare då?
Vad tror ni Valjakkala kommer göra nu då? 19 år i fängelse, hur snurrar det i huvudet på en trippelmördare då?
Säkert kommer han försöka leva familjeliv ett tag, men förr eller senare tror jag han åker in för nånting annat. Kanske inte nåt lika grovt som mord, men jag tror han kommer begå nya brott. Han lär ju ha skaffat sig en hel del kontakter i fängelset.
Undrar vad den då 12-årige sonen tycker om benådningen, där har vi att lära av USA där den tilltalades familj får yttra sig. Mycket osvenskt, det är det som gör det så bra.
Undrar vad den då 12-årige sonen tycker om benådningen, där har vi att lära av USA där den tilltalades familj får yttra sig. Mycket osvenskt, det är det som gör det så bra.
Han avtjänar straffet i Finland, vad har èn svensk med benådningen att göra då
Hm, jag tror svensken har med detta att göra eftersom det var hans familj som mördades. I Sverige. Av en dude som senare dömdes i Sverige. Till fängelse. Att avtjäna i Finland.
Så, det finns några svenskar som har intresse i detta ärende.
Hm, jag tror svensken har med detta att göra eftersom det var hans familj som mördades. I Sverige. Av en dude som senare dömdes i Sverige. Till fängelse. Att avtjäna i Finland.
Så, det finns några svenskar som har intresse i detta ärende.
Nej, låt oss ha ett rättsystem där de anhöriga får veta att den mördade familjemedlemmen var värd sju år i "fängelse"Ja! Låt oss ha ett rättsystem byggt på icke-rationella känslor!
Nej, låt oss ha ett rättsystem där de anhöriga får veta att den mördade familjemedlemmen var värd sju år i "fängelse"
Jo jag säger inte emot det, brukar dock vara svårt att påverka beslut i andra länder, den där svenska tjejen som sitter i fängelse i USA har kämpat länge för att få avtjäna sitt straff i Sverige men inte lyckats, Sverige är hyggligare och skickade Juha till Finland.
Men om de anhöriga fick bestämma skulle ju ingen få komma ut någonsin. Då blir det mera hämnd än straff.
Fast däremot tycker jag inte man ska bli benådad bara för att man suttit ett visst antal år. Det ska krävas nån motprestation av fången, t ex att han/hon ger fan i att rymma tusentals ggr/år som Juha har gjort. Var det inte i somras nån gång som han rymde sist? Man kan tycka att sånt ska påverka en eventuell frigivning, men det verkar ju inte spela nån roll alls.
Rymning borde ge 2 års påbackning direkt. Som det är nu så har de ju inget att förlora. Satt jag i fängelse hade jag försökt rymma hela tiden, om inte annat för att det säkert är roligare att smida diaboliska planer än att sitta och stirra i väggen.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|