husabergrobin
Ny medlem
- Gick med
- 22 Aug 2004
- Hoj
- speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
ja bra fråga,men domstolarna följer bara praxis om jag fattade aftonblaskan rätt.jag skulle inte grina om han satt inne tio år till,å andra sidan var han gasnka ung när det hände,jag kommer tom ihåg det,och det var en väldans massa löp på juha,men idag är det nästan vardagsmat med ett mord här eller där,,tyvärr vår käre gw siade om ett fortsatt liv i kriminalitet,tyvärr så har han nog rätt..........
svår fråga det där....min personliga åsikt är att han är nog inte rehabliterad,med sina rymningsförsök,men jag kan ju ha fel,vet inte vilka som bedömer sånt där men borde vara folk som känner klientelet och har nån form av psykologi,det är ju bra om folk kan komma tillbaka till samhället trots allt oavsett vad de gjort,men som sagt jag tror inte det funkar i detta fall,han skulle bli släppt tidigast mars 2008 enligt tv4 nyheterna....Som Markus säger så har han med svenska mått mätt suttit länge men samtidigt så är det svenska rättssystemet hyffsat patetiskt, även om det sägs fungera och vara av modern natur.
Enligt mig så bör en sådan människa sitta inne på just livstid då han knappast kan räknas som en "god medborgare" som får gå fri bland kvinnor och barn...
Men samtidigt så är jag även för dödsstraff så jag kanske har fel syn på det hela.
jo jag kommer ihåg det där med,fruntimmer som är helt dumma i huvudet,ååå juha vill du gifta dig med mig,,,mmmvisst kommer inte ut nåt mera bara det här deceniumet,fruntinmmer är konstiga(läs dumma) en del är väldigt konstiga tom.........Tänkte just säga det. Jag minns att redan när han var relativt nyinsydd för morden så hade han, i likhet med så många andra mördare, en brevhög i cellen från allehanda giftaslystna kvinnor som skulle omvända och ta hand om den missförstådde kvalitetskillen.
Last edited: