Vansinnes körning i ordets rätta bemärkelse

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
Har jag fattat DTM rätt om det du säger är att ingen förare kan köra under 5 minuter på Bulten utan en massa träning och ingen kan köra på 4:30?
Så uppfattade iaf jag det och jag skrattar fortfarande så jag blir lite kissnödig när jag tänker på att han på fullt allvar inte tror att en kille som Shakey skulle köra under 5 minuter första dagen :hihi

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
sandstream skrev:
Så uppfattade iaf jag det och jag skrattar fortfarande så jag blir lite kissnödig när jag tänker på att han på fullt allvar inte tror att en kille som Shakey skulle köra under 5 minuter första dagen :hihi
Nu är du faktiskt lite kategorisk, det finns faktiskt en möjlighet att Shakey skulle klara femminutersvallen efter några hundra timmars körning.

:tungan

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
RedBaron skrev:
Nu är du faktiskt lite kategorisk, det finns faktiskt en möjlighet att Shakey skulle klara femminutersvallen efter några hundra timmars körning.
Inte om man frågar expertisen på området. Fast du har kanske varit där och vet bättre :confused: :arsele :pannkyss

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Bingo skrev:
Inte om man frågar expertisen på området. Fast du har kanske varit där och vet bättre :confused: :arsele :pannkyss
Påståendet kommer från en som kört mycket där, kolla tidigare i tråden.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
*DanTheMan* skrev:
Det som gör mig kissnödig är hur man kan tro att nån kan/vill köra på som ett svin på en okänd väg med skymda kurvor o mötande trafik o tro att man kan köra ifrån dom lokala mupparna som åkt där sen urminnes tider.

Ja det handlar mest om att lära sig "banan" ha rättspårval samt att vara galen nog att göra detta med mötande trafik, dom flesta har nog sinnesnärvaro att inte hålla stumt på en sådan sträcka, jag tror inte heller att någon vill ge sig på att försöka köra sub 4.30 oavsett hur snabb denne är på en RR bana, möjligtvis så skulle utmaningen antas av några av dårarna som kör IOM, men dom gillar inte mötande trafik heller, så du får nog vara The King Of Bolt.

The King Of Bolt is a dangerous race, you need to be screwed in the head and a nut-case to beat the champion.

Bifogat

• bolt.jpg
    bolt.jpg
    47.2 KB · Visningar: 87
Last edited:

sandstream

Guest
*DanTheMan* skrev:
Det som gör mig kissnödig är hur man kan tro att nån kan/vill köra på som ett svin på en okänd väg med skymda kurvor o mötande trafik o tro att man kan köra ifrån dom lokala mupparna som åkt där sen urminnes tider.
Tvekar man innför 5-6 kurvor så e det omöjligt att köra sub 5,,den förlorade tiden tar man inte igen nånstans.
Ringen tar 200 varv att lära sig ordentligt,,,Bulten är 10 km kortare så låt säga att den tar 100 varv,,det kör man kanske på ett par säsonger.
Jag tror som sagt att du har fel och att det finns många som lätt skulle köra under 5 minuter första dagen.

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
*DanTheMan* skrev:
Du har fattat rätt :tummenupp

Det första vet jag.Det andra e rent hypotetiskt,,det e klart att sätter du Rossi där o tränar,så klart som fan han köra på runt 4.30

Jag tror han skulle köra mycket fortare :)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
sandstream skrev:
Jag tror som sagt att du har fel och att det finns många som lätt skulle köra under 5 minuter första dagen.
IOM kan man lära sig på ett par pass (se ovan). Men bulten är mycket svårare att memorera. Sen har vi trafiken. IOM-förarna pallar inte den psykiska påfrestning det innebär - inte som de lokala förmågorna iaf :rolleyes:

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Bingo skrev:
IOM kan man lära sig på ett par pass (se ovan). Men bulten är mycket svårare att memorera. Sen har vi trafiken. IOM-förarna pallar inte den psykiska påfrestning det innebär - inte som de lokala förmågorna iaf :rolleyes:

Exakt :tummenupp

Jag har sprungit i samma elljusspår i över 10 års tid.
Tror du Wilson Kipketer skulle ha en chans där utan att lägga mängder av träningspass där innan? :D

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Bingo skrev:
Den där Shakey är en sopa, kunde ju inte hävda sig i MotoGP ens. :kocko Bulten är svårare, han har inte en chans.

sandstream

Guest
Bingo skrev:
:hihi :tummenupp

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
norrlansguld skrev:
Exakt :tummenupp

Jag har sprungit i samma elljusspår i över 10 års tid.
Tror du Wilson Kipketer skulle ha en chans där utan att lägga mängder av träningspass där innan? :D
Inte om en del springer motstöms i spåret. Då tar du han stenhårt :D

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Om man tittar på DTMs körning som finns att tanka ner och sedan jämför med ett varv med ombordkamera från ngn som kör IoMTT så framgår det ganska klart att det inte behövs en hel sommars träning på Bulten för att köra under 5 minuter, även med mötande trafik. Det är min åsikt i frågande, svar lär vi nog inte få.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
*DanTheMan* skrev:
Eftersom jag varit på IOM så kan kan jag säga att den e fan så mycket snabbare än Bulten,,en amatör som jag snittar säkert 30-40 blås fortare per varv på IOM kontra Bulten.
Sen kör dom väl inga standard Polka 1:eek:r från 98 heller antar jag.
Förvisso är Bulten långsammare än IoMTT men man ser ju satsningen och hur nära gränserna de ligger vilket är, vad man kan se, närmare gränsen än vad du gör. Dock är du fortfarande världsmästare på Bulten tills någon annan är snabbare.

sandstream

Guest
@DTM: Tror du att du skulle kunna pressa din tid rejält med tex en R1 -05?
Hur mycket?

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
DTM: Det vill till att du är säker på din sak nu. Jag tror många som läser tråden är redo att riskera livet och lite till för att bevisa att du har fel :hihi

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*DanTheMan* skrev:
Det e väl det den här diskussionen gått ut på :confused:
Ja, så har jag fattat det. Ditt påstående är att givet samma förutsättningar (samma cykel, lika mycket träning på bulten etc) skulle du bara tappa typ två-tre sekunder per minut mot världseliten. Och eftersom allt utom föraren är samma så beror den skillnaden i tid på skillnad i körskicklighet och "psykisk styrka". Det gör dig till en förare i världsklass.

Det kanske du är, men uppbackningen för påståendet är ganska klen :brinnerup

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Bingo skrev:
Ja, så har jag fattat det. Ditt påstående är att givet samma förutsättningar (samma cykel, lika mycket träning på bulten etc) skulle du bara tappa typ två-tre sekunder per minut mot världseliten. Och eftersom allt utom föraren är samma så beror den skillnaden i tid på skillnad i körskicklighet och "psykisk styrka". Det gör dig till en förare i världsklass.

Det kanske du är, men uppbackningen för påståendet är ganska klen :brinnerup

Särskilt när den körskickligheten som räcker till sub5-minuter enbart räcker till att köra 1.14-1.15 på karlskoga...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
*DanTheMan* skrev:
HaHa Så länge ingen motbevisar så har jag rätt.
Jag e inte det minsta orolig om man säger så .
Även om man tröttnat på Bulten så kommer jag nog göra ett par avstickare dit i sommar för att se om det står några där med laptimers :D

Har vi inte pratat om att bana o vanlig väg e 2 skilda saker redan??
Som att jämföra Trial o balett :3freak
Ingenstans har jag skrivit att JAG har kört 1.14 eller hur?? Du vill inte veta vad jag kör Åsen på !!

Snarare 4 sekunder men iaf. O varför prata världseliten ,,räcker det inte med Sverigeeliten?
Nånstans i början av tråden skrev jag att det skulle va jävligt svårt att hasa sig under 4,30 på Bulten o genast börjar RR-Puttarna jämföra mig med IOM stjärnor o deras mostrar.Det e 22 sekunder snabbare än min repa o jag tycker det e en ansenlig tid med tanke på hur det ser ut just vid Bulten.Tät skog en o en halv meter från vägkanten o djupa diken därimellan.Men det e klart,, ingen av er har väl nånsin satt er fot på stället så det e ju klart att race-puttarna ser en "bana" o inte en väg framför hornhinnan.
Jag upprepar :hördu Bulten e en väg o ingen RR-bana :hördu

Det intressanta är att du tror att ingen RR-förare har kört fort på gatan. Eller antar att ingen rr-förare har psyke att köra på "farliga" banor.
Jag undrar vad du grundar de uttalandena om rr-förare ifrån?
Menar det finns rätt många gamla "rävar" som tillhört sverige-eliten som just började genom att rejsa på bulten..

Jag skreb heller inte att du körde åsen på 1.14, men du/någon skrev att de som körde 1.14-1.15 på åsen kört sub5..

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC