Rotorp skrev:2284648Det är ju lyckosamt att du tar med dig dina händelser i livet och leker på rätt ställen så att säga. Det finns nog inte många härinne som inte gasar och leker emellanåt. Frispel får även jag...
Hoppas att fler kan tänka likadant som du och inse att man inte är odödlig. Vi är ju sårbara som fan som det är.
Den poängen jag menade på är att om folk tänkte mer på konsekvenserna så skulle nog flera köra lite mer annorlunda. Med det menar jag inte att man ska fisköra i 50 jämt o ständigt men att bli omkörd på bakhjulet i ett 30område med barn lekandes runtomkring.... då är det nog fel tid och fel plats att gasa på.
Det är som jag skriver, du förstod min ironi, många här tar fortf upp detdär me 200 på 30-väg. Många läser inte ens inläggen, utan bara plockar ut ord.
Det är inte många idioter som kör sporthoj faktiskt. Det finns några väldigt få rötägg som inte förstår att man inte skall brassa på 30-50 väg och på vägar där bebyggelse, barn och andra ting förekommer. Sen äre väldigt lätt att predika när väl man sett något, vad säger man när man själv råkat ut för en olycka? Det är lätt att vara redig men alla vet hur det är när hornen växer ut. Man vill imponera på någon, man vill ha kul etc. Man är bara människa, som personen i fråga som också brassat bakhjul etc. Hände någon olycka?:nej, skadade han någon annan?: Nej, skada han sig själv?: Nej. då va det alltså inget med det. Hur ofta läser man om att någon som vansinneskör med MC kör på ett barn? kör på någon så att denna skadar sig rejätlt? Jag har faktiskt inte läst om så många sånna olyckor faktiskt.
Det man läser om är idioter som kör påverkat och som snor cyklar och kör åt helvete med. Låter mest som att folk är lite avundsjuka för att dom själva inte vågar åka fort, därför behöver dom klaga på alla som vågar, klarar etc. Klart att olyckan KAN komma.,