Vansinneskörning av MC-cyklist

Status
Ej öppen för fler svar.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Rotorp skrev:
2284648 Det är ju lyckosamt att du tar med dig dina händelser i livet och leker på rätt ställen så att säga. Det finns nog inte många härinne som inte gasar och leker emellanåt. Frispel får även jag... :3freak
Hoppas att fler kan tänka likadant som du och inse att man inte är odödlig. Vi är ju sårbara som fan som det är.
Den poängen jag menade på är att om folk tänkte mer på konsekvenserna så skulle nog flera köra lite mer annorlunda. Med det menar jag inte att man ska fisköra i 50 jämt o ständigt men att bli omkörd på bakhjulet i ett 30område med barn lekandes runtomkring.... då är det nog fel tid och fel plats att gasa på.


Det är som jag skriver, du förstod min ironi, många här tar fortf upp detdär me 200 på 30-väg. Många läser inte ens inläggen, utan bara plockar ut ord.

Det är inte många idioter som kör sporthoj faktiskt. Det finns några väldigt få rötägg som inte förstår att man inte skall brassa på 30-50 väg och på vägar där bebyggelse, barn och andra ting förekommer. Sen äre väldigt lätt att predika när väl man sett något, vad säger man när man själv råkat ut för en olycka? Det är lätt att vara redig men alla vet hur det är när hornen växer ut. Man vill imponera på någon, man vill ha kul etc. Man är bara människa, som personen i fråga som också brassat bakhjul etc. Hände någon olycka?:nej, skadade han någon annan?: Nej, skada han sig själv?: Nej. då va det alltså inget med det. Hur ofta läser man om att någon som vansinneskör med MC kör på ett barn? kör på någon så att denna skadar sig rejätlt? Jag har faktiskt inte läst om så många sånna olyckor faktiskt.

Det man läser om är idioter som kör påverkat och som snor cyklar och kör åt helvete med. Låter mest som att folk är lite avundsjuka för att dom själva inte vågar åka fort, därför behöver dom klaga på alla som vågar, klarar etc. Klart att olyckan KAN komma.,
 

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
vbg_snake skrev:
2285189Det är lätt att vara redig men alla vet hur det är när hornen växer ut
Känner säkert alla till :)
vbg_snake skrev:
2285189Man vill imponera på någon, man vill ha kul etc. Man är bara människa, som personen i fråga som också brassat bakhjul etc
Förstår vad du menar! Men det är där omdömet ska träda in om platsen och tillfället är illa valt. Till alla er som vill imponera på andra, välj en annan hobby. Hoj kör man för att man tycker det är kul själv, inte för att andra ska tycka att man är häftig :huvet
vbg_snake skrev:
2285189Hände någon olycka?:nej, skadade han någon annan?: Nej, skada han sig själv?: Nej. då va det alltså inget med det.
Jo det var det! Det kunde lika gärna ha hänt en olycka, skillnaden mellan succé och katastrof är hårfin :dummer

När hornen växer ut, åk till en tom väg eller en avskild plats. Måste ni ha publik att imponera på, ordna transport dit så får dom kolla där. Måste vara dubbelt så kul att kunna göra det utan att andra kommer till skada :tummenupp
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
vbg_snake skrev:
2285189 Man är bara människa, som personen i fråga som också brassat bakhjul etc. Hände någon olycka?:nej, skadade han någon annan?: Nej, skada han sig själv?: Nej. då va det alltså inget med det. Hur ofta läser man om att någon som vansinneskör med MC kör på ett barn? kör på någon så att denna skadar sig rejätlt? Jag har faktiskt inte läst om så många sånna olyckor faktiskt.

Exakt samma resonemang brukar rattfulla/drogpåverkade personer komma med - Jag har kört påverkad i flera år och inget har hänt. Visst dom har avsevärt sämre reaktionsförmåga om något händer jämnfört med andra men om inget händer så är ju allt lugnt...... :huvet

Har svårt att köpa det resonemanget men om det fungerar som ursäkt för vissa så är det deras val. Bara jag och alla andra oskyldiga slipper råka illa ut
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Hedgehog skrev:
2285256 Exakt samma resonemang brukar rattfulla/drogpåverkade personer komma med - Jag har kört påverkad i flera år och inget har hänt. Visst dom har avsevärt sämre reaktionsförmåga om något händer jämnfört med andra men om inget händer så är ju allt lugnt...... :huvet

Har svårt att köpa det resonemanget men om det fungerar som ursäkt för vissa så är det deras val. Bara jag och alla andra oskyldiga slipper råka illa ut

Jag har inte det resonemanget, men tyvärr är det så vi människor fungerar. Skulle vilja sätta en kamera på alla moralpredikare här och sedan analysera filmen. Undra hur många som håller sin mask ute på vägen också ;)

Sverige är och håller på att förbli en skitnation, tråkmånsar, fegisar. etc. Senast förra månaden blev vi omskrivna till ett av världens löjligaste och fegaste land i.om förbjudning av fullkontaktskampsporter. Man får knappt träna dom längre. Gud vad sverige är BRA OCH REDIGT!
 

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
vbg_snake skrev:
2285304 Jag har inte det resonemanget, men tyvärr är det så vi människor fungerar. Skulle vilja sätta en kamera på alla moralpredikare här och sedan analysera filmen. Undra hur många som håller sin mask ute på vägen också ;)
Sista inlägget i den här debatten....

Att vissa fungerar så är tyvärr helt klart, men det betyder inte att alla gör det. Varje sådant tillfälle kan jämföras med att spela rysk roulette, slumpen avgör, och om man inte har turen på sin sida blir utgången oftast dödlig :död

Därför är det givetvis viktigt att alla tar avstånd ifrån det! Detta så att dom som inte förstår faran inte på något sätt ska kunna tro att dom är tuffa, och/eller får cred av killar som dom ser upp till, eller som dom tror är bättre än dom. Dessutom, hur bra är man egentligen om det är slumpen som är den största faktorn i utgången av det hela, och inte körskickligheten :va

Beroende på tillfälle så håller nog ingen för en granskning, inte jag heller. Men jag får aldrig hjärnsläpp i tätbebyggt område, vid vägarbeten, skolor etc. Dock är jag skyldig till att ibland gasa lite för mycket på vägar som inte är helt tomma, så masken håller nog hyggligt iaf :rolleyes:

Skönt dock att höra att du inte har det resonemanget! Då kommer du garanterat att få ha roligt vid fler tillfällen än du skulle ha fått annars :)
 

Dregen

LOTE RACING.. Living on the edge!
Gick med
13 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
R1
vbg_snake skrev:
2285189 Det är som jag skriver, du förstod min ironi, många här tar fortf upp detdär me 200 på 30-väg. Många läser inte ens inläggen, utan bara plockar ut ord.

Det är inte många idioter som kör sporthoj faktiskt. Det finns några väldigt få rötägg som inte förstår att man inte skall brassa på 30-50 väg och på vägar där bebyggelse, barn och andra ting förekommer. Sen äre väldigt lätt att predika när väl man sett något, vad säger man när man själv råkat ut för en olycka? Det är lätt att vara redig men alla vet hur det är när hornen växer ut. Man vill imponera på någon, man vill ha kul etc. Man är bara människa, som personen i fråga som också brassat bakhjul etc. Hände någon olycka?:nej, skadade han någon annan?: Nej, skada han sig själv?: Nej. då va det alltså inget med det. Hur ofta läser man om att någon som vansinneskör med MC kör på ett barn? kör på någon så att denna skadar sig rejätlt? Jag har faktiskt inte läst om så många sånna olyckor faktiskt.

Det man läser om är idioter som kör påverkat och som snor cyklar och kör åt helvete med. Låter mest som att folk är lite avundsjuka för att dom själva inte vågar åka fort, därför behöver dom klaga på alla som vågar, klarar etc. Klart att olyckan KAN komma.,

:D :D :tummenupp
 

somebody

somebody
Gick med
24 May 2005
Ort
Örebrotrakten
Hoj
Honda Hornet 600 -05
Rotorp skrev:
2283667 Man blir rätt konfunderad när man hör hur fränt de flesta härinne verkar tycka det är att köra utan ansvar, logik, förnuft mm mm. :confused:
Den typen av körning hör hemma på bana och ej ute i trafiken. Inte undra på att folk tycker att knuttar är svin i trafiken när såna nötter som corren skriver om är ute på vägarna. Patetiskt.
Undrar hur många olyckor som måste hända innan rejspelle vaknar upp ur sin drömvärld där inget kan hända.

Håller med helt och fullt.
Medtrafikanter finns inte dom för dessa galningar?
Fast dom tror väl att dom är kungar.

Man läser mkt i dessa trådar hur dom skryter över sina höga hastigheter.

Helt sjukt!
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
vbg_snake skrev:
2285304 Jag har inte det resonemanget, men tyvärr är det så vi människor fungerar. Skulle vilja sätta en kamera på alla moralpredikare här och sedan analysera filmen. Undra hur många som håller sin mask ute på vägen också ;)

Sverige är och håller på att förbli en skitnation, tråkmånsar, fegisar. etc. Senast förra månaden blev vi omskrivna till ett av världens löjligaste och fegaste land i.om förbjudning av fullkontaktskampsporter. Man får knappt träna dom längre. Gud vad sverige är BRA OCH REDIGT!

Bra att du inte har det resonemanget men det verkar inte vara en helt ovanlig tankegång bland vissa. Du är välkommen att sätta en kamera på min långsamma mc om du vill, men tyvärr skulle det nog inte vara någon rolig film att titta på.

Jag klassar gärna mig som en fegis om det innebär att man inte kör som en idiot och leker kamikaze pilot ute i trafiken. :tummenupp

OT: Har heller inget problem med MMA sporter då du endast riskerar att skada dig och din motståndare. Det är ju riktigt kul men ingen risk att man skadar andra än dom som frivilligt tävlar/tränar. :Rockbanan
 

Exxpert

Ny medlem
Gick med
11 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Bmw R1200rt
Nu är det väl skillnad på Fullkontakts kampsport och motorcykelåkning iof. :3freak

Men att köra med den insikten att "det brukar gå bra o ligga på allmän väg o kryssa mellan barnfamiljer i 240" utan att det händer något är en utopi. Rätt som det är händer det något. Kör fort?!,, sure gör det, men gör det nattetid på tomma vägar där du bara skadar dig själv och inte sätter hojen i en fullastad V70 med en hel familj i. Ni har säkert sett bilden på bilen där en mc har kommit bra fort rakt in i sidan. Har för mig att det överhuvudtaget var svårt att lista ut vilket kön föraren hade. Så snälla, snälla.. kör gärna fort på bana el på tomma vägar. MEN spar oss andra era berättelser om hur "häftigt" det är. Föreställ er ist konsekvenserna av era handlingar innan ni utsätter andra för fara..

Förstör inte för oss som faktiskt har hojen som nöje och inte är beredda att betala multum i försäkringspremie. Ni borde väl läsa tillräckligt många olycks/dödsrubriker härinne för att det ska vara nog?! :(
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Min fråga är ju bara vem som det skall impas på? Min äldsta grabb är 15 och hans polare är killar och tjejer i 13-17 årsålder, vilket borde vara den målgrupp som det skall impas på, eller?
Problemet är när jag är på något ställe där det förekommer en och annan intelligensbefriad fjortis som försöker köra på bakhjulet. Det kan till exempel vara Kungsgatan eller Smedjegatan här i Luleå, dvs mitt bland en massa människor med barnvagnar, cyklister, det är övergångsställen, bussar och bilar om vart annat.
Nåväl, den här sk nissen med sin blå R1:a (oftast blå R1:eek:r av någon anledning... :va ) försöker iallafall köra på bakhjulet, och min grabb och hans kompisar tittar lite förstrött. Sen är det alltid någon av dom som fäller kommentaren att killen suger fett, dvs dom blir inte impade på något sätt. Till saken hör att den här "målgruppen" som det skall impas på redan sett alla filmer med LasVegas Extreme, Darius, Bluttan blä eller andra förekommande stuntfilmer, dom är helt blasé på hormonnissar som inte kan köra hoj, och då tycker ju jag att hela idén faller, för ni som kör på det här sättet gör ju er bara löjliga och hur kul är det att vara löjlig? :va
 

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Ort
I ett hus
Hoj
ZX12R
Sicket tjöt!
Slanga vid ett vägarbete kan ju inte vara nått problem.. tycker aldrig någon jobbar... :tungan
 

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Skåne
Hoj
Flera :P
Tycker att alla moralkärringar borde stara ett eget forum där ni kan predika er egen smörja, bara inse att de som gillar att åka fort / stunta mm på allmän väg skiter totalt i er. :arsele
 

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
BMW
Jaha

Okej, så någon med en svart motorcykel, svart ställ, svart hjälm (troligen mörkt visir) och utan reg-skyltar har varit och kört fort på allmäna vägar.

Den svarta färgen och avsaknaden av registreringsskylten tycks dessutom vara en "mycket" försvårande samt förvirrande omständighet för identifiering av föraren. Dessutom är föraren så osympatisk att han inte åkte till farbror polisens upprättade mottagning vid Slaka, så att han/hon kan bli identifierad.

Jag var ute och körde Boggan fram och tillbaka och på vägen hem så körde jag kanske lite för fort tillsammans med en R1. Men inte hamnade jag i skvallerpressen med något utalande från polisens PR-avdelning. Det kanske krävs lite mer än än bara en fart på 235++ :hihi

Så fort någon med ett svart skinnställ, svart hjälm och med en svart hoj har kört fort så har GR varit ute och kört. :hihi Yeah, shure. Om det inte kommer en film om det så var det inte GR utan då var det någon annan som p.g.a. att GR existerar har kört förfort :hihi , så då är GR ändå i grund och botten vållande till dessa trafikförselser :hihi , hmm egentligen så borde man alltid säga att det var GR för då är det ingen ide för någon annan att köra förfort, man får inga testosterånpoäng.

Nää, ut på bana.

Kör försiktigt och undvik lastbilar.
 

Örnie

Ray.Ban
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Svart 600 Hornet
Bygg vissa "specialvägar" med fri hastighet där folk kan gasa av sig... (dvs inhängnade vägar) Som är gratis att åka på, Så skulle de flesta som ville köra fort åka dit (om de vore lättåtkomliga). I nära anslutning till storstäder där det är bara att rulla in när man är ute och åker..

För övrig är de ju farligt att leva.... Man kan dö :3freak
 
Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
slangarn skrev:
2286412 Tycker att alla moralkärringar borde stara ett eget forum där ni kan predika er egen smörja, bara inse att de som gillar att åka fort / stunta mm på allmän väg skiter totalt i er. :arsele


Får jag skriva på ditt gips sen?
 

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Örnie skrev:
2287792 Bygg vissa "specialvägar" med fri hastighet där folk kan gasa av sig... (dvs inhängnade vägar) Som är gratis att åka på, Så skulle de flesta som ville köra fort åka dit (om de vore lättåtkomliga). I nära anslutning till storstäder där det är bara att rulla in när man är ute och åker..

För övrig är de ju farligt att leva.... Man kan dö :3freak
Du menar som en, typ, bana, eller, ööh, va :va

Har inte dom funnits i något år nu eller så nu :rolleyes:
 

Runken

kör som om det vore sista gången
Gick med
27 May 2003
Ort
Nacka
Hoj
NV 250 -55
RoLLER skrev:
2284246 Sen jag körde närmare 400 km/h får jag skamliga förslag i PM-boxen dagligen.

Men det e jag det.

Jag kör 25 på 30 väg. Och jag får också ******* Men som ska inte tro att dom kommer undan bara för att dom e fula!
(tjejerna alltså)
 

sandstream

Guest
slangarn skrev:
2286412 Tycker att alla moralkärringar borde stara ett eget forum där ni kan predika er egen smörja, bara inse att de som gillar att åka fort / stunta mm på allmän väg skiter totalt i er. :arsele
Eftersom det är en återkommande önskan från dig kanske det är du som ska starta ett eget forum?
www.empatihandikappad.se är säkert ledigt men det är tveksamt om du får några besök eftersom din målgrupp knappast kan stava till något så svårt :hihi
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top