Vansinneskörning av MC-cyklist

Status
Ej öppen för fler svar.

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Jag har inte sagt att ni infört ett NYTT beteende, visst har folk kört så många år och kommer förtsätta med detta.

Min fråga var om den som ser en av era filmer påverkas av det, kanske killen i artikeln har påverkats av det?

Men det kanske inte behövs ngt svar egentligen. Det har gjorts forskning inom området av betydligt mer insatta personer än dig och mig.

Undrar varför vi har censur och åldersgränser på filmer...?
Låter ni Statens Biografbyrå granska era filmer?

//Fredde





Fürstenhoff skrev:
2284241 VIKTIGT!!!

INGEN!!! av Team GR eller någon annan person runt omkring Team GR har någonting med detta att göra!!!

/Fürstenhoff.



Som sagt så är detta INGET nytt beteende i trafiken, i ÅRTIONDEN har folk som kört mc kört på detta sätt och kommer garanterat att göra det under dom närmaste kommande årtiondena!!

Att påstå något annat är endast patetiskt!!

/Fürstenhoff.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Smirre skrev:
2283368 Jaså finns det "Motorcykel cyklister" nu också... Trodde bara det fanns Motorcyklister...
"M-cyklist" borde det ju förkortas i så fall... :D

...fast det kanske bara skapar politisk förvirring.

"MC-ist"? :va
 

Dregen

LOTE RACING.. Living on the edge!
Gick med
13 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
R1
Fürstenhoff skrev:
2284287 Filmerna går ej på bio!!! :7peta

Men fortsätt gärna att spekulera - skadar inte försäljningen direkt!! :pannkyss

/Fürstenhoff.


Bra svar!! :D

Fortsätt att bemöta vissa personers (tanklösa) kritik med fakta. Jag tycker att dina sina svar i dessa trådar är värda all respekt! Keep up the good work man! :tummenupp :Bugar
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Fürstenhoff skrev:
2284287 Filmerna går ej på bio!!! :7peta

Men fortsätt gärna att spekulera - skadar inte försäljningen direkt!! :pannkyss

/Fürstenhoff.

Det kostar jordnötspengar att få dem granskade.
ca 1200 spänn för 60 min och jag lovar att hålla tyst.

/fredde
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Dregen skrev:
2284305 Bra svar!! :D

Fortsätt att bemöta vissa personers (tanklösa) kritik med fakta. Jag tycker att dina sina svar i dessa trådar är värda all respekt! Keep up the good work man! :tummenupp :Bugar

Korkat svar.

Om någon visar en film för allmänheten ska den vara granskad.
Ex: Hojfest för allmänheten, preimärvisning av film för allmänheten.
Är det ett slutet sällskap så behövs det inte.

/Fredde
 

Duke0

Medlem
Gick med
22 May 2003
Ort
Söderköping
Hoj
Suzuki RG 125 F 1992
kjellf skrev:
2283410 Vilken idiot och då snackar jag inte om journalisten. Man kör inte om på insidan och framför allt inte på insidan av ett vägbygge. Vid vägbyggen finns det ganska ofta arbetare som springer omkring och riskerar livet (det händer lite då och då att vägarbetare blir påkörda och till och med dödas). De är garanterat skärpta och på sin vakt när de är nära rullande trafik men ingen förväntar sig en mc på insidan av arbetsplatsen. Jag bryr mig inte så mycket om han kör ihjäl sig men riskera livet på andra det är lägre än Glocalnet.

KjellF

Bra för f..n
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Strömmen, vet precis vad du menar.

Min far va i sina yngre dagar med om en allvarlig MC-olycka. Invalidiserad för resten av livet (höftprotes). Han ville aldrig att jag skulle äga en motorcykel. Han sa när jag va runt 15 och fick en moped - Detta är allt på två hjul som du nånsin kommer att köra, köper du en motorcykel kommer jag inte prata med dig.

Skrämselpropagande som verkligen hjälpte mot mig i yngre år. Nu när jag va 23 började jag prata med honom att skaffa motorcykel, sporthoj. Han sa inte så mycket, mest besviken och rädd. Nu när jag har körkort och hoj är han stolt över mig. Jag va utför en olycka för en veckasedan, då blev han livrädd. Det måste vara riktigt jobbigt att vara förälder till någon som kör motorcykel.

Åter till lite roligt prat, jag å mina polare brukar sätta på nån av de 4 ghostrider-filmerna jag har i dvd-hyllan och sitta å prata och bli imponerade. Inte fan drar vi ut och bombar vägarna för vi tycker han är ball. Han är min idol iaf =)
 

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
vbg_snake skrev:
2284503 Strömmen, vet precis vad du menar.
Det var inte menat till dig personligen, jag kan också haspla ur mig en del ogenomtänkta saker i bara farten. Inte heller menat att vara en "moral kärring" :7peta

Tycker ändå att det kan vara bra om vi själva tar det på lite större allvar, alla (hoppas jag) är omtyckta av någon/några som måste leva med saknaden efteråt. Om man då iaf kan få bort alla onödiga olyckor, dvs totala hjärnsläpp på fel ställe, så gör det förhoppningsvis stor skillnad i slutänden :tummenupp
 

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
South of Peking
Hoj
Yamaha fståss
Strömma skrev:
2284195

En liten glimt av en händelse från en kille som är så pass gammal att jag har barn som är äldre än några av er här på SH, och som jag hade lyckan att vara med om för några veckor sedan:
Står i en slänt efter en olycka, bland stenar och bråte, tittar på såren i träden där killen har slagit i och sedan på grabben som ligger där helt livlös. Sakta men säkert börjar man sedan ta in att det är ens egen grabb (fast man egentligen redan visste). Man vet inte om han överlever, blir han ett kolli, får jag någonsin se honom le igen etc? Jag kan lova att man inte tycker att det är fränt då, och man är inte speciellt kaxig längre överhuvudtaget.
När man sedan sitter på akuten, med trauma team och hela köret, då får man lätt lite ågren och börjar fråga sig hur man ens kunde leda in honom på något så dumt? Bara för att farsan gillar mc, jeepar, åka fort etc? Då är det inte fränt längre, det lovar jag :död


Nu hade han änglavakt, mest skrapsår och småblemmor. Men känslan när jag stog där i slänten, efter olyckan, kommer nog att följa mig resten av livet :(




Ride Safe :tummenupp




Fstår precis hur du menar då jag tyvärr fick vara med i samma resa.
Fy f-n så otroligt hemskt att behöva sitat på huk med en mer eller mindre livlös människa i famnen.
Ni rejsfreak härinne som är så sturska i korken, ta och stanna till vid en mc olycka och begrunda det ni ser om ni har mage till det så kanske ni fstår hur tunn linan är mellan kanonflytet i böjen eller totalklot ut i naturen.

Wake up.......
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Rotorp eller så kanske du borde vakna upp. Åk ner till Somalia och titta på lite svältdöd, åk till China och kolla avrättningar. Åk till irak / iran å titta på diverse slakterier. Jag vill inte ta det sinnessjukt lugnt när jag är ute och kör, då skulle jag inte köpa en sporthoj, jag gillar att köra bakhjul, jag gillar att brassa på.

Jag förväntar mig inte att nån skall sitta och tycka synd om mig när jag klotat (om det är att jag kört vårdslöst). jag kör med insidan, men kör fort då och då. Bara för att du sett en olycka behöver du inte spy ut dig skit.

Jag har sett lite tråkigheter också, med kamrater inblandade...

Ett par olyckor med tåg
Självmordslycka med tåg
Självmord med skott i huvudet från avsågat hagelgevär
Självmord via hängning

Kände personerna som va inblandade, så inte är jag någon som kör fort för det är coolt. Å att hålla sig till bana och köra en gång i veckan är väl kanske inte den mättningen jag är ute efter.

mina 5 cent
 

Hårdrock

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Eskilstuna
Hoj
cbr1100xx
Strömma skrev:
2284195 Allt för många, även om man oftast bara får ett försök att vara snyggast på akuten den veckan :kryckor

Visst är det kul att skämta, men oftast får skämten oss bara att framstå som totalt ointelligenta istället för seriösa :dummer


En liten glimt av en händelse från en kille som är så pass gammal att jag har barn som är äldre än några av er här på SH, och som jag hade lyckan att vara med om för några veckor sedan:
Står i en slänt efter en olycka, bland stenar och bråte, tittar på såren i träden där killen har slagit i och sedan på grabben som ligger där helt livlös. Sakta men säkert börjar man sedan ta in att det är ens egen grabb (fast man egentligen redan visste). Man vet inte om han överlever, blir han ett kolli, får jag någonsin se honom le igen etc? Jag kan lova att man inte tycker att det är fränt då, och man är inte speciellt kaxig längre överhuvudtaget.
När man sedan sitter på akuten, med trauma team och hela köret, då får man lätt lite ågren och börjar fråga sig hur man ens kunde leda in honom på något så dumt? Bara för att farsan gillar mc, jeepar, åka fort etc? Då är det inte fränt längre, det lovar jag :död


Nu hade han änglavakt, mest skrapsår och småblemmor. Men känslan när jag stog där i slänten, efter olyckan, kommer nog att följa mig resten av livet :(


Törs/vill inte föreställa mig hur det är om det går riktigt illa, och hur man klarar av att gå vidare efteråt. Men vadå säger en del, jag har väl inga ungar? Kanske inte, men föräldrar, släkt och vänner som tycker om och vill ha just dig kvar :kiss

Visst, olyckor händer, och ibland kan det till och med vara ok att skämta om dom. Men om folk ska sluta upp med att se mc åkare som pesten så ska vi nog ta det på allvar själva, och sluta leka på fel ställen. Då slipper vi kanske läsa alla allvarliga inlägg, i alla fall något mindre ofta, i en annan betydligt tråkigare del av forumet :fakta


Ride Safe :tummenupp



Känner en ambulansförare och vet att det är ofta det inte går bra :(

Därför behöver man skojja så att man kan njuta av körningen :banana
 

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
South of Peking
Hoj
Yamaha fståss
vbg_snake skrev:
2284572 Rotorp eller så kanske du borde vakna upp. Åk ner till Somalia och titta på lite svältdöd, åk till China och kolla avrättningar. Åk till irak / iran å titta på diverse slakterier. Jag vill inte ta det sinnessjukt lugnt när jag är ute och kör, då skulle jag inte köpa en sporthoj, jag gillar att köra bakhjul, jag gillar att brassa på.

Jag förväntar mig inte att nån skall sitta och tycka synd om mig när jag klotat (om det är att jag kört vårdslöst). jag kör med insidan, men kör fort då och då. Bara för att du sett en olycka behöver du inte spy ut dig skit.

Jag har sett lite tråkigheter också, med kamrater inblandade...

Ett par olyckor med tåg
Självmordslycka med tåg
Självmord med skott i huvudet från avsågat hagelgevär
Självmord via hängning

Kände personerna som va inblandade, så inte är jag någon som kör fort för det är coolt. Å att hålla sig till bana och köra en gång i veckan är väl kanske inte den mättningen jag är ute efter.

mina 5 cent



Det är ju lyckosamt att du tar med dig dina händelser i livet och leker på rätt ställen så att säga. Det finns nog inte många härinne som inte gasar och leker emellanåt. Frispel får även jag... :3freak
Hoppas att fler kan tänka likadant som du och inse att man inte är odödlig. Vi är ju sårbara som fan som det är.
Den poängen jag menade på är att om folk tänkte mer på konsekvenserna så skulle nog flera köra lite mer annorlunda. Med det menar jag inte att man ska fisköra i 50 jämt o ständigt men att bli omkörd på bakhjulet i ett 30område med barn lekandes runtomkring.... då är det nog fel tid och fel plats att gasa på.
 

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Halmstad
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
Allmänna vägar är ingen jävla lekplats punkt slut.

Visst jag drar på, det vill säga tex från säg 90 på 90-väg upp till 140 -150 kortare sträckor , jag kör 80 - 100 på en kurvig 70-väg, men för helvet...nästan 400 km/h på allmänn väg, seriöst, har du en skruv lös, allvarligt, jag vill veta? Skiter i hur duktig du är. Såg filmen och det enda som krävts var en bil mitt i filbyte eller för nära mittlinjen ( såg inte så noga men det såg ut som du balanserade på mittlinjen ganska mycket i kurvorna ) och du hade varit smet och troligtvis bilen med dess ockupanter likaså.

Vet att det är som att snacka med en döv och blind men vill ha det sagt ändå och du har hört 1 miljon gånger innan o kommer att få höra det 1 miljon gånger till, tills du nått ditt mål i livet = totalförlamad mördare....i bästa fall.
 

mikee

living on the red line
Gick med
10 Feb 2006
Ort
luleå
Hoj
honda cbr 954rr-02 och audi a4 96 chippad 1,8t me lull lull
*DanTheMan* skrev:
2283808 ALLA svarta motorcyklar utan regplåt o svartklädd förare måste ju va GR eller hur ???
Jävla nötter ,,skärpning med era insinuationer.Finns ju hur många sådana ekipage som helst i detta land.
jepp o snabb måste han va då han syns i hela landet samtidigt.som sagt många nötter som tyvärr blir fjortis immpade på sånt. :censored
 

kjellon

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
-00, Ducati 996
Måste efter att ha läst i denna tråd bara konstatera att det hela antagligen handlar om en mognadsfråga.
Jag är en av dom som efter att läst denna tråd hyllar beslutsfattarna som tagit det mycket intelligenta beslut att inte låta en 18-21åring inte placera mer än mellanklass mellan benen.
Detta handlar inte om kompetens att framföra en hoj, det finns säkert svinduktiga förare i 18-års åldern. Men de verkar inte fatta att en 30-sträcka inte är en plats att lägga efter sig i ca: 200 km/h.
Jag har på en sådan sträcka illustrerat för en moppeåkare som hade en Yamaha Neos hur fort det kan gå åt helvete genom att slänga ut en tidning i vägen. Denna herre blåste fram och tillbaka som en dåre i ca 80-90 knyck. När detta skedde stannade killen ifråga. Han var så jävla arg och rädd att tårarna kom rinnande. Hans första reaktion var att vilja ge mig stryck (med all rätt!!! Det kunde gått rejält åt helvete.). Nästa reaktion när jag förklarade att detta kunde gott varit min 4-åriga son som kom ut i vägen i stället så visade han STOR förståelse för min handling!

Hoppas att ni som blåser runt på detta vis ALDRIG behöver vara med om att klota i dessa hastigheter. Än mer hoppas jag att ert testosteron inte behöver ha ihjäl andra människor på vägen.
Om ni någon gång blåser om mig på insidan eller på ett annat idiotiskt sätt kommer jag att göra allt som står i min makt att ta fatt på er och slita håret av er!

Kommentar till nytt beteende!!
Detta är inget nytt beteende, nej det är rätt. Det är inte knivmord heller. Detta ursäktar dock inte nästa knivmördare. Eller hur!
 

kjellf

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XSR900 + TT600r
vbg_snake skrev:
2284572 Rotorp eller så kanske du borde vakna upp. Åk ner till Somalia och titta på lite svältdöd, åk till China och kolla avrättningar. Åk till irak / iran å titta på diverse slakterier. Jag vill inte ta det sinnessjukt lugnt när jag är ute och kör, då skulle jag inte köpa en sporthoj, jag gillar att köra bakhjul, jag gillar att brassa på.

Jag förväntar mig inte att nån skall sitta och tycka synd om mig när jag klotat (om det är att jag kört vårdslöst). jag kör med insidan, men kör fort då och då. Bara för att du sett en olycka behöver du inte spy ut dig skit.

Jag har sett lite tråkigheter också, med kamrater inblandade...

Ett par olyckor med tåg
Självmordslycka med tåg
Självmord med skott i huvudet från avsågat hagelgevär
Självmord via hängning

Kände personerna som va inblandade, så inte är jag någon som kör fort för det är coolt. Å att hålla sig till bana och köra en gång i veckan är väl kanske inte den mättningen jag är ute efter.

mina 5 cent

Bra att du kör med insidan men att köra om på insidan av ett vägarbete är inte att köra med insidan och det är vad denna tråd handlar om.

Sedan kan jag upplysa dig om att det är många på sporthoj som har fått se baksidan av min trailer. Men jag kör aldrig på insidan av ett vägarbete och alltid försiktigt och långsamt när det skyltas för lekande barn, hästar eller liknande.

KjellF
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top