Vansinneskörning av MC-cyklist

Status
Ej öppen för fler svar.

kjellon

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
-00, Ducati 996
Örnie skrev:
2290211 Ursäkta men vafan har din son ute och leka på vägen? Du har "strikt ansvar" för honom. Läs lagen... Du ska ha honom under upsikt... Vägen är ingen lekplats för din 4åriga son. Eller har jag fel?

Härligt att du vill ta på dig polisens jobb! Sök in till polishögskolan.. Kan ju vara fel grabb du försöker slita håret av..

--------------

Människor är farträdda, vapenrädda, höjdrädda, vattenrädda, rädda för att dö, rädda för andra ska dö, rädda för tyngd, rädda för lufttryck,rädda för små djur, rädda för stora sjur, rädda för små utrymmen, rädda för andra människor.... Glömde jag något? :3freak
I en perfekt värld är det på det viset eller hur??! Men både du och jag vet att vår värld inte ser ut som lagen beskriver den.... Detta kanske är en nyhet för dig. Det jag vill säga är inte att leka farbror duktig men till skillnad från er "häftiga" killar har jag insett att jag inte kan gå och lägga mig med uppattningen om att varje dag gått som planerat!

Samtidigt kanske jag redan sökt in samt fullföljt det du föreslår, vad vet du?
Just det.... Du vet ju att du kan färdas på en 30-sträcka i 200 kilometer i timmen för du har ju läst lagboken??!! Eller??!
Vad det gäller "rädsla" så borde du kanske lägga till det viktigaste! Dig själv! Skicka gärna in en bild på hur dårskap ser ut för detta verkar du i egen hög person representera!

Detta har väl ältats tidigare men om alla var så jäkla coola som du hade du inte stuckit ut i speciellt stor omfattning. Så det är väl en jäkla tur att vi "moralpredikare" finns annars hade du inte fått spänna.

Var i körskoleboken står det att prejjning är en ok syssla att ägna sig åt på våra motorvägar. Denna rad för att referera till din väns öde på E20 för inte så länge sedan.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=123523
Denna säger väl det mesta om coola aktiviteter!

Härligt med ungdomar som lever på klyschor.

Last edited:

Örnie

Ray.Ban
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Svart 600 Hornet
Hedgehog skrev:
2290245 Inte fel i lagens mening kanske men det är barn det gäller.... dom inte alltid rationella i sitt handlande. Speciellt inte om dom är på en gångfartsgata.

inget prat om hur de handlar, bara att hans barn inte har något på en väg att göra.. Så det argumentet håller inte. Vill han inte rikera att sin son ska bli påkörd ska han inte leka där, om mopeden kört i 50 (förutsätter det var en 50väg) och barnet hoppat fram bakom någon bil etc, skulle detta fortfarande blivit påkört..

Att det är mopedisten som avgör vilka rikser han vill ta är väll självklart. Att andra ska uppfostra honom hjälper inte. Mopedisten körde iväg i 40 ökade till 80-90 efter 10min och tyckte pappan i detta fallet var totlat dum i huvudet. Vill man inte lära sig gör man det inte... Pappan i fråga ska vara glad han inte blev polisanmäld.. Att skydda sig mot alla faror går inte. Inte ens i en liten madrasscell.

Saken är denna.. Jag blir riktigt förbannad på det du skrev. Du riskerade en 15-årings liv för att du ville läxa upp honom.... För att han skulle lära sig att man inte ska köra för fort, för då kan ditt barn bli påkört..

I det sammanhanget är 15åringen enligt min mening klart mycket smartare!

Jag förespråkar inte att man ska hålla 200 på 30väg. Men att om någon gör detta så hoppas jag verkligen inte du försöker stoppa honom. Det är inte ditt jobb (såläge du inte är i tjänst) Det finns en anledning till varför de finns poliser...

kjellon skrev:
2290256 I en perfekt värld är det på det viset eller hur??! Men både du och jag vet att vår värld inte ser ut som lagen beskriver den.... Detta kanske är en nyhet för dig. Det jag vill säga är inte att leka farbror duktig men till skillnad från er "häftiga" killar har jag insett att jag inte kan gå och lägga mig med uppattningen om att varje dag gått som planerat!

Samtidigt kanske jag redan sökt in samt fullföljt det du föreslår, vad vet du?
Just det.... Du vet ju att du kan färdas på en 30-sträcka i 200 kilometer i timmen för du har ju läst lagboken??!! Eller??!
Vad det gäller "rädsla" så borde du kanske lägga till det viktigaste! Dig själv! Skicka gärna in en bild på hur dårskap ser ut för detta verkar du i egen hög person representera!

Detta har väl ältats tidigare men om alla var så jäkla coola som du hade du inte stuckit ut i speciellt stor omfattning. Så det är väl en jäkla tur att vi "moralpredikare" finns annars hade du inte fått spänna.

Var i körskoleboken står det att prejjning är en ok syssla att ägna sig åt på våra motorvägar. Denna rad för att referera till din väns öde på E20 för inte så länge sedan.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=123523
Denna säger väl det mesta om coola aktiviteter!

Härligt med ungdomar som lever på klyschor.

juridikstunderande vad kan jag säga? :)

Så varje gång du kör för fort så är det ok att någon kommer och läxar upp dig, kastar ut saker i vägen, sätter upp fiskelina över vägen (ja det har hänt!). Eller är det bara du som ska få göra det för att visa att andras beteende är fel?

Om du tycker att det är dårskap att tycka detta så får de stå för dig :pannkyss

Last edited:

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
sandstream skrev:
2287898
"Sköt dig själv och skit i andra" brukar man växa ifrån lagom till att man flyttat hemifrån :tummenupp

c

Ja, idiotsvnskar som bryr sig om allt å alla växer nog aldrig ifrån den där. Alla skall bry sig så jävla mycket vad alla gör - Titta grannen har ny tjej - -Vafan gör han nu? Går han på vägen?- -Vad gör dom? hmm? JA VAD GÖR DOM????-

idioter, sverige är ännu en gång ett sånt jävla pissland å jag är så glad att jag inte bor där längre. Svenskar skäms man faktiskt för ibland.. Shit, nu blir jag väl uthängd av alla nationalister. amahagad

Hård

Retro-sportis
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
YZF 600
Örnie skrev:
Ursäkta men vafan har din son ute och leka på vägen? Du har "strikt ansvar" för honom. Läs lagen... Du ska ha honom under upsikt... Vägen är ingen lekplats för din 4åriga son.
Vem har gett dig rätt att leka på vägen då? Det är ingen lekplats för dig heller!
Det verkar ju som att även du borde hållas under uppsikt.

Örnie skrev:
2290262
Jag förespråkar inte att man ska hålla 200 på 30väg. Men att om någon gör detta så hoppas jag verkligen inte du försöker stoppa honom. Det är inte ditt jobb (såläge du inte är i tjänst) Det finns en anledning till varför de finns poliser.

...

Så varje gång du kör för fort så är det ok att någon kommer och läxar upp dig, kastar ut saker i vägen, sätter upp fiskelina över vägen (ja det har hänt!). Eller är det bara du som ska få göra det för att visa att andras beteende är fel?
Om nån kör så på ex. en 30-sträcka vid tät bebyggelse där mina ungar leker, så hade jag gjort samma sak och jag hoppas även att nån "talar om för mig" att det är jävligt olämpligt om jag nu skulle få frispel och göra det själv.
Ja, jag kör jävligt fort själv ibland. Men jag ser fan till att göra det vid rätt tillfällen och jag försvarar fan ingen som medvetet har den synen på det som du har.
Om du kör in i en fiskelina för att du bränner förbi i 100 utanför en skola - synd för dig. Hellre att du gör det pga. ett medvetet val än att du kör över en unge som inte har en aning om faran.

Örnie skrev:
juridikstunderande vad kan jag säga? :)
Är du juridikstuderande? :confused:
Lycka till. Med din syn på lagen och dess tillämpning , så behöver du det.

Sejko

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Hoj
Svart Kawasaki Er-6n ABS 2006
Tycker Örnie har rätt till viss del, förstår vart han vill komma..

Den här diskussionen kan fortsätta i evigheter nu när den har spårat ut helt, darför väljer jag att inte komma med en mot kommentar till Örnies fördel. lugna ner er grappar/flickor och kör försiktigt!
:fatta!

Hård

Retro-sportis
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
YZF 600
Sejko skrev:
2290307 Tycker Örnie har rätt till viss del, förstår vart han vill komma..

Den här diskussionen kan fortsätta i evigheter nu när den har spårat ut helt, darför väljer jag att inte komma med en mot kommentar till Örnies fördel. lugna ner er grappar/flickor och kör försiktigt!
:fatta!
Ahh... Oj, f'låt. Visste inte att du höll med honom.
Ja, men då tar vi o klappar igen butiken nu då. :tomten

Örnie

Ray.Ban
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Svart 600 Hornet
Hård skrev:
2290303 Vem har gett dig rätt att leka på vägen då? Det är ingen lekplats för dig heller!
Det verkar ju som att även du borde hållas under uppsikt.

Om nån kör så på ex. en 30-sträcka vid tät bebyggelse där mina ungar leker, så hade jag gjort samma sak och jag hoppas även att nån "talar om för mig" att det är jävligt olämpligt om jag nu skulle få frispel och göra det själv.
Ja, jag kör jävligt fort själv ibland. Men jag ser fan till att göra det vid rätt tillfällen och jag försvarar fan ingen som medvetet har den synen på det som du har.
Om du kör in i en fiskelina för att du bränner förbi i 100 utanför en skola - synd för dig. Hellre att du gör det pga. ett medvetet val än att du kör över en unge som inte har en aning om faran.

Är du juridikstuderande? :confused:
Lycka till. Med din syn på lagen och dess tillämpning , så behöver du det.
Om du bara visste hur bra jag lyckas :)

Ska inte göra en stog sak av dettar. Säger fortfarande att jag inte tycker det är lämpligt att köra 100 utanför en skola. Men gör någon det så ska almänheten ge fan i det och inte försöka avliva personen som kör... Det är inte erat jobb att läxa upp personen. Finns ett rättsväsen..

Tycker det du skriver är helt hjärndött.... (Att det är ok att sätta upp en lina som kapar huvudet när någon körförbi, bättre än att risken finns att ditt barn blir påkört)

Last edited:

Hård

Retro-sportis
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
YZF 600
Örnie skrev:
2290317 Om du bara visste hur bra jag lyckas :)
Nej tack. Jag vill inte veta. Jag skulle nog bli mest - rädd...

Örnie skrev:
Säger fortfarande att jag inte tycker det är lämpligt att köra 100 utanför en skola. Men gör någon det så ska almänheten ge fan i det och inte försöka avliva personen som kör... Det är inte erat jobb att läxa upp personen. Finns ett rättsväsen..
Om du hade bränt fram o tillbaka utanför mitt hus och tyckt att jag ska skita i det och sen kört på mitt barn, så förstår jag att du hoppas på att rättsväsendet ska rädda dig.
Örnie skrev:
Tycker det du skriver är helt hjärndött.... (Att det är ok att sätta upp en lina som kapar huvudet när du körförbi, bättre än att risken finns att ditt barn blir påkört)
Det var inte poängen. Det är inte ok.
Men om jag ska behöva välja mellan att se ett barn bli påkört och att en idiot som medvetet skiter i riskerna och upprepat provocerar fram en olycka råkar illa ut, så vet jag vad jag väljer.

AudIbOy

West Valley Bikers
Gick med
13 Aug 2005
Hoj
GSXR 1000 K7
:corn
vbg_snake skrev:
2290299 Ja, idiotsvnskar som bryr sig om allt å alla växer nog aldrig ifrån den där. Alla skall bry sig så jävla mycket vad alla gör - Titta grannen har ny tjej - -Vafan gör han nu? Går han på vägen?- -Vad gör dom? hmm? JA VAD GÖR DOM????-

idioter, sverige är ännu en gång ett sånt jävla pissland å jag är så glad att jag inte bor där längre. Svenskar skäms man faktiskt för ibland.. Shit, nu blir jag väl uthängd av alla nationalister. amahagad

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
vbg_snake skrev:
2290299idioter, sverige är ännu en gång ett sånt jävla pissland å jag är så glad att jag inte bor där längre. Svenskar skäms man faktiskt för ibland.. Shit, nu blir jag väl uthängd av alla nationalister. amahagad
En "win win situation", inte illa. En dåre mindre, får man fråga vilket paradis du har flyttat till?

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
Örnie skrev:
2290317 Om du bara visste hur bra jag lyckas :)

Ska inte göra en stog sak av dettar. Säger fortfarande att jag inte tycker det är lämpligt att köra 100 utanför en skola. [U]Men gör någon det så ska almänheten ge fan i det[/U] och inte försöka avliva personen som kör... Det är inte erat jobb att läxa upp personen. Finns ett rättsväsen..

Tycker det du skriver är helt hjärndött.... (Att det är ok att sätta upp en lina som kapar huvudet när någon körförbi, bättre än att risken finns att ditt barn blir påkört)

Gör man nått olagligt = farligt, så ska allmännheten skita i det?......Är du full eller? :fatta!

Undra om du tycker likadant om ett gäng hoppar på dig o bankar skiten ur dig medans folk runt om kring lojt knallar förbi med en förströdd blick.. :näsblod

eller om nån sparkar sönder din pärla medans folk klappar händerna ( Fast gäller det din/eran pärla så är det ju andra regler som spelar in = mörda tjuvar o vandaler )

Väldigt många på det här forumet som har jävligt svårt att vara konsekventa i sitt moraliska tänkande. :huvet

Last edited:

sandstream

Guest
Niklasinorr skrev:
2289851 För f-n Sandstream, det stavas Inkompetent... :D :D
Jo tack, jag vet.
Det vet dock inte stalkersmurfen men det kommer väl en förklaring så småningom (efter Bolibompa...) :hihi
Thermal skrev:
2290414 En "win win situation", inte illa. En dåre mindre...
:D

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
niuck skrev:

Va i helvete är en MC-cyklist? Motorcykel-cyklist? Vad är det för ord? Nåt lokalt uttyck i östergötland?

* Det heter motorcyklist. Detta sammansatta ord har nog ingen förkortning, det skulle isåfall vara MC, fast det är ju upptaget.

* Det heter motorcykel, och detta kan förkortas MC.

*Det enda raka om man i östergötland tvunget behöver lalla med förkortningar i rubriker vilket är ett tecken på kasst språkbruk är att förkorta "motorcykel-motorcyklist", resultatet blir då : Vansinneskörning av MC-MC.
Annars kan man använda det mer beprövade och allmänt accepterade Vansinneskörning av MC-förare.

Har du läst ända hit så har du lika lite som jag att göra, och då behöver du inte gnälla om att inlägget är onödigt. Häpp!

Last edited:

general

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
snart
Fürstenhoff skrev:
2284287 Filmerna går ej på bio!!! :7peta

Men fortsätt gärna att spekulera - skadar inte försäljningen direkt!! :pannkyss

/Fürstenhoff.

ingen fara G R! jag köper femman åsså lägger jag upp filmen på en fildelarsite (som jag tyvärr inte kan nämna namnet på då jag riskerar att åka dit för olagligheter, men olagligheter e väl inget du bryr dig om va eller?) så att andra kan tanka hem gratis så kanske försäljningen sjunker och du tvingas sluta producera sådana här vansinnesfilmer, du vet ju att ditt beteende smittar av sig på andra, nästan alla vill ju va som sina idoler eller hur och du verkar älska att uppmuntra till sådant här beteende då alla här inne på sporthoj vet att det är du som kör PATRIK FURSTENHOFF men du vill väl att myten G R ska leva och därför påstå att du inte är inblandad i ngn form av vansinneskörning så att ditt namn fortsätter att diskusteras i oändlighet där du alltid förnekar all inblandning. Kanske dags att växa upp du e trots allt 38 år gammal (grattis förresten) och tänk på dina ungar istället, ett enda litet misstag och du e "gone" i värsta fall, e det värt det tycker du? du har ju trots allt 2 kottar som gärna skulle vilja ha sin pappa kvar ett litet tag till, så tänk om fursten, jag vet att om du ser detta inlägg att du kommer att neka som vanlig men det verkar ha blivit din stil att leva i förnekelsen enbart i syfte att bevara g r namn... säger inte att det är dig denna tråd handlar om men som alltid när det dyker upp något sådant här så hamnar du på tapeten där du tvingas att förneka all inblandning, så därför! kom ut ur garderoben och säg det en gång för alla så slipper vi sådana här disskutioner om g r och furstenhoff eller hur :tummenupp

Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
sandstream skrev:
2291447 Jo tack, jag vet.
Det vet dock inte stalkersmurfen men det kommer väl en förklaring så småningom (efter Bolibompa...) :hihi
:D

Och här kommer jag och förstör din poäng...sorry! Som kompensation så kan jag ju låta dej köra ifrån mej nästa gång vi ses på banan... :)

sandstream

Guest
Niklasinorr skrev:
2291500 Och här kommer jag och förstör din poäng...sorry! Som kompensation så kan jag ju låta dej köra ifrån mej nästa gång vi ses på banan... :)
Jag har nya fotpinnar nu så du har inte en chans :arsele

Örnie

Ray.Ban
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Svart 600 Hornet
Maax skrev:
2291025 Gör man nått olagligt = farligt, så ska allmännheten skita i det?......Är du full eller? :fatta!

Undra om du tycker likadant om ett gäng hoppar på dig o bankar skiten ur dig medans folk runt om kring lojt knallar förbi med en förströdd blick.. :näsblod

eller om nån sparkar sönder din pärla medans folk klappar händerna ( Fast gäller det din/eran pärla så är det ju andra regler som spelar in = mörda tjuvar o vandaler )

Väldigt många på det här forumet som har jävligt svårt att vara konsekventa i sitt moraliska tänkande. :huvet

En trafikföreelse och misshandel är två skilda saker... Skulle fortkörning ses som ett lagbrott (pratar lägre hastigheter) skulle 99% av svenska befolkningen vara brottslingar :) Det är därför de inte står något om trafikbrott i brottsbalken utan istället i trafikförordningen.

BrB 24 kap 1 § kan du läsa om nördvärn om du är intresserad av det. läs speciellt st 2 p 1 och 2. Där det står att du får banka skiten ur den som vandaliserar/försöker ta din hoj. Skulle du slå lite för mycket (till viss gräns) så är du ändå fri. BrB 24 kap 6 §

Svenskar ska sluta bry sig om vad alla andra gör i trafiken utan tänka mer på vad de själva gör anser jag.. Sluta leka minipoliser på vägarna.. Speciellt mot hojåkarna. Dvs kommer någon och kör om dig på insidan/kör för fort så hoppas jag innerligt att du inte prejar honom av vägen/kastar ut saker.... Riken finns ju att han dör/blir invalid på grund av dig.. Allt för att visa han gör fel, eller förhindra honom att han "kanske" kör över ditt barn någon gång...

Jupp va full när jag skrev, men de hör inte till saken :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM