Vapenvila i Israel

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Äntligen lyckas israelerna med mycket tålamod och god vilja förmå terrorgruppen Hamas till en vapenvila, som så klart sabbas av någon dåre i en traktor.

Jag kan för mitt liv inte förstå hur israeler kan ha så mycket tålamod som de har. Hur kan någon löevande människa tro att de någonsin kommer kunna försonas och leva i samförstånd? Man prövar eftergifter, det går inte. Man prövar halvtuffa, åtminstone inte konfrontationsrädda, tag - det går inte heller. Man testar bistånd, det går inte. Man testar internatioell medling, det går inte heller .Man smörar för tyranner i grannskapet, typ Egypten - det går inte.

Jag undrar vad som ska till för att palestinierna ska vilja ha fred, är det som både Hamas och PLO uttryckt att staten Israel skall utplånas först elelr kan det finnas några moderata krafter bland palestinierna kvar?

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_1425743.svd
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Dom kan få Skåne istället! Är ju ingen som vill ha det vilket som, (inte ens danskarna) så ge dom sitt jefla land så man slipper läsa om skiten. :mad:
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Dom kan få Skåne istället! Är ju ingen som vill ha det vilket som, (inte ens danskarna) så ge dom sitt jefla land så man slipper läsa om skiten. :mad:

Vem skulel få Skåne?
Om du menar israelerna så är det en ypperlig idé.
Tror dock inte de vill ha skiten. :(
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Var det inte skåne som "känns precis som hemma" ?

Tror denna konflikt aldrig kommer att lösa sig bra. USA kulle inte ha petat i myrstacken. De är som den där pojken med smällare och förstoringsglas :gnissla

Alla i denna konflikt har ett motiv, bra eller dåligt. Kanske skulle fokusera mer på "varför" än "att".
 
Last edited:

Alfetta

Nybörjare
Gick med
26 Apr 2008
Ort
Vasa
Hoj
Yamaha Thundercat
dom har ju förfan krigat i litet över 1000 år där så det kan ju inte vara helt enkelt att sluta helt plötsligt :gnissla
/Kaj
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Att hävda att palestina gör fel eller att Hamas är onda utan att ha någon form av historiebakgrund eller för att man generellt tycker att Israel är dom goda är ju bra nonchalant och respektlöst.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Att hävda att palestina gör fel eller att Hamas är onda utan att ha någon form av historiebakgrund eller för att man generellt tycker att Israel är dom goda är ju bra nonchalant och respektlöst.

Jag vet att det alltid är palestinierna som bryter vapenvilan och jag vet at tdet är de som alltid angriper civila. Det räcker för mig.
Nu ser jag fram emot att någon, typ korvgubbe, okunnig säger något om att israelerna minsann dödat jEte-många civila också.
Då ska ni få höra minsann.

:yoparty
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag vet att det alltid är palestinierna som bryter vapenvilan och jag vet at tdet är de som alltid angriper civila. Det räcker för mig.
Nu ser jag fram emot att någon, typ korvgubbe, okunnig säger något om att israelerna minsann dödat jEte-många civila också.
Då ska ni få höra minsann.

:yoparty

Israelerna har minsann dödat massor med civila! :fakta
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Ja det är konstigt att palestinerna inte accepterar att de fördrivits från sina hembyar och nu lever i ghetton. Att de inte bara lägger sig ner och dör. Är de ens riktiga människor med samma rättigheter vi andra?
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Var det inte skåne som "känns precis som hemma" ?

Tror denna konflikt aldrig kommer att lösa sig bra. USA kulle inte ha petat i myrstacken. De är som den där pojken med smällare och förstoringsglas :gnissla

Alla i denna konflikt har ett motiv, bra eller dåligt. Kanske skulle fokusera mer på "varför" än "att".

Jodå, visst var det det..:gnissla
 

Bifogat

  • blatte.JPG
    blatte.JPG
    29.2 KB · Visningar: 66

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
israel verkar ha en del problem med sina grannar

Israeli air exercise probably message to Iran, U.S. official says

The United States believes that the maneuvers were in part an Israeli effort to send a public message that it has the capability to attack Iran's nuclear program, the official said.

http://edition.cnn.com/2008/WORLD/meast/06/20/israel.exercise/index.html#cnnSTCVideo

USA kulle inte ha petat i myrstacken.

app app, getingboet.

U.S. 'preparing the battlefield' in Iran

http://edition.cnn.com/2008/WORLD/meast/06/29/us.iran/index.html#cnnSTCVideo

Iran ska gräva 320 000 gravar avsedda för fiendesoldater ifall landet skulle angripas. Det uppgav en iransk general på söndagen.

- I enlighet med Genèvekonventionen vidtar vi nödvändiga åtgärder för att kunna begrava fiendesoldater, sade general Mir-Faisal Bagherzadeh.

http://www.expressen.se/nyheter/1.1214955/iran-graver-320-000-gravar-for-fiender

Strike on Iran could turn Mideast into fireball, official says

http://edition.cnn.com/2008/WORLD/meast/06/21/iran.israel.ap/index.html
 
Last edited:

Eyegasm

I`ll RUN you DOWN!!!
Gick med
6 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Bygger Motard..
Ja det är konstigt att palestinerna inte accepterar att de fördrivits från sina hembyar och nu lever i ghetton. Att de inte bara lägger sig ner och dör. Är de ens riktiga människor med samma rättigheter vi andra?

Jag håller helt och hållet med dig..!
De e ju trots allt judarna som är dom största mördarna och förtryckarna..
och här har dom tagit patent på ordet "FÖRINTELSE".. Sen håller dom på med exakt samma sak själva... Fast utan så kallad gaskammare,
Sen skulle inte USA bomba israel fattar ni väl...?
USA styrs ju av judar..
Bästa vore om Ryssarna eller ett annat stort militärt land bombade Israel med grunden, och när dom endå höll på så kunde dom bomba USA med...
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Hur kommer det sig att andra länder krigar i några år för att 25 år senare sitta sida vid sida och dricka öl, medans det här kriget bara fortsätter och fortsätter och....? :va
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Bästa vore om Ryssarna eller ett annat stort militärt land bombade Israel med grunden, och när dom endå höll på så kunde dom bomba USA med...

Detta är tyvärr omöjligt, då även Ryssland styrs av judar, det är ju som vi alla vet en allomfattande konspiration, den börjar dock att klinga av och judarna kommer inom de närmaste åren att böja sig för sina konspiratoriska arvtagare, muslimerna.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top