Var det du???

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Två gammelNinjor på svanesundsfärjan, typ nu :)
En blå med mellanblond kille i grå/vitt skinn och en svart med längre mörkhårig kille i svart/vitt ställ

Va det ni?? :)
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
2 damer stod breve sina hojar vid Statoil Bollebygd kl 20:30 & några sec senare kommer en klunga på några glidare & sportis kan vart ca 10st som jag körde om, ni kom från Rävlanda hållet & körde förbi Statoil & stannade efter motorvägen på lilla infarten till höger.

Körde förbi några till på min runda :)

Sen blev det lite race på Töllsjövägen mot en SAAB 9000.

Fan måste skaffa mera fart i min harv, förnedrande att bli piskad på motorvägen av en sketen BMW :huvet
 

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Såg tyvärr en jobbig mc-olycka imorse på E6 precis innan påfarten vid Lindome i norrgående riktning, ca klockan 0600. Jag låg före i vänsterfil och såg hur en mc-förare kom rullande mellan bilarna rakt mot en lastbil. Lastbilen hade som tur var lite mer fart och killen rullade bakom ekipaget. Han reste sig ganska snabbt och sprang mot sin hoj som kilat fast sig under avbärarräcket på högersidan. Nu låg kanske mc-föraren lite när, men upprinnelsen och den som orsakade olyckan var framför mig.
Det hela gick till på följande sätt: Precis efter Sandsjöbacka blir jag ikappkörd av en brun volvo 850 i vänsterfil, volvon kom fort och jag kunde inte svänga in höger eller accelerara då det var bilar runt mig. När jag kört om den jag höll på att köra om körde volvon om direkt men fick bromsa för framförvarande igen. Han valde då att kasta sig in i höger fil och köra om den andra bilen där. Jag blev lite fundersam, men ibland har ju folk mer än onödigt bråttom. Han körde återigen över i högerfil och fortsatte i hög fart. Inför påfarten vid Lindome så kör många bilar över till vänsterfilen då det kommer flera bilar på påfarten. Volvon girar då över i högerfil och ökar hastigheten, dock hinner inte alla på påfarten se detta och börjar svänga ut på motorvägen. Volvon kastar sig då in i vänsterfilen igen och trycker sig mellan ett antal fordon. Dessa måste/väljer då att panikbromsa och ganska snabbt så börjar alla framför mig att bromsa riktigt hårt. Jag har såpass mycket avstånd att jag hinner trycka in varningsblinkers och bromsa mer lindrigt med ändå hårt. Bakom mig ligger lastbilen jag nämnd ovan men den har ganska gott om utrymme fram till mig men jag håller ändå ett ordentligt öga i backspegeln så jag ser att han hinner stanna innan han träffar mig. Det är då jag ser mc-killen komma rullande på motorvägen. Jag ser också att alla stannar bakom mig och min första reaktion att stanna för att hjälpa känns meningslös. Jag bestämmer mig istället för att försöka få tag i regnumret på idioten i volvon. Inte för att han lär bli dömd för något, men för att lämna över regnummer till mc-killen alternativt ringa idioten och informera honom om vad hans beteende orsakat. Kanske hade han iallafall fått lite dåligt samvete.
Tyvärr var det väldigt många fordon framför och omkörningarna gick trögt och han hade nog fått ett rejält försprång. Så min jakt gick inget bra tyvärr. Dock borde killen köra samma väg varje dag vid ungefär samma tid om man har tur, så man kanske råkar på honom igen. Han är nog extremt ovetande om vad han orsakade idag.

Hoppas du som körde hojen klarade dig bra med tanke på omständigheterna. Det såg ut som att du hade ett raceställ i röd/vitt tror jag. Han inte se så mycket av hojen, men kan mycket väl har varit så att det var en sporthoj av något slag.
 

Raderad medlem 51742

Guest
...idioten i volvon...

Tycker man ser denna typ av beteende hela tiden på lederna runt Göteborg, särskilt i rusningstrafiken när folk är stressade. Tidigare när jag bara körde bil stannade det vid att jag blev förbannad när idioter roffade åt sig av och eliminerade mitt handlingsutrymme och riskmarginaler på det här sättet, men satan vad liten och utsatt man blir på hoj i dessa lägen. Är ju som att man blir direkt hotad med ett vapen. Det enda som verkar funka är att försöka öka avstånd/marginaler så långt det går, undvika dessa ställen i trafiken helt eller snabbt försöka ta sig långt, långt bort från de idioter man identifierat :gnissla
 

Zappa1

Not so Fast but Bad
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Skara
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 PS
Tutat på flera som svängt rätt ut från avfarter/avtagsvägar idag så dom stoppat.
Ingen hänsyn alls.
Stoppat flera och gett dom en utskällning, en annan sak om det går in.
Skaffar mig snart en Nautilus tuta så dom riktigt skiter på sig!
 

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
Korkskallar som inte kollar speglar, vrider på huvudet och blinkar skall ha nackskott! Tyvärr alltför vanligt och det känns dessutom som om utvecklingen går åt det sämre.
 

Spjutskakaren

Medlem
Gick med
11 Mar 2011
Ort
Göteborg
Hoj
FZS 600 - 00
Såg tyvärr en jobbig mc-olycka imorse på E6 precis innan påfarten vid Lindome i norrgående riktning, ca klockan 0600. Jag låg före i vänsterfil och såg hur en mc-förare kom rullande mellan bilarna rakt mot en lastbil. Lastbilen hade som tur var lite mer fart och killen rullade bakom ekipaget. Han reste sig ganska snabbt och sprang mot sin hoj som kilat fast sig under avbärarräcket på högersidan. Nu låg kanske mc-föraren lite när, men upprinnelsen och den som orsakade olyckan var framför mig.
Det hela gick till på följande sätt: Precis efter Sandsjöbacka blir jag ikappkörd av en brun volvo 850 i vänsterfil, volvon kom fort och jag kunde inte svänga in höger eller accelerara då det var bilar runt mig. När jag kört om den jag höll på att köra om körde volvon om direkt men fick bromsa för framförvarande igen. Han valde då att kasta sig in i höger fil och köra om den andra bilen där. Jag blev lite fundersam, men ibland har ju folk mer än onödigt bråttom. Han körde återigen över i högerfil och fortsatte i hög fart. Inför påfarten vid Lindome så kör många bilar över till vänsterfilen då det kommer flera bilar på påfarten. Volvon girar då över i högerfil och ökar hastigheten, dock hinner inte alla på påfarten se detta och börjar svänga ut på motorvägen. Volvon kastar sig då in i vänsterfilen igen och trycker sig mellan ett antal fordon. Dessa måste/väljer då att panikbromsa och ganska snabbt så börjar alla framför mig att bromsa riktigt hårt. Jag har såpass mycket avstånd att jag hinner trycka in varningsblinkers och bromsa mer lindrigt med ändå hårt. Bakom mig ligger lastbilen jag nämnd ovan men den har ganska gott om utrymme fram till mig men jag håller ändå ett ordentligt öga i backspegeln så jag ser att han hinner stanna innan han träffar mig. Det är då jag ser mc-killen komma rullande på motorvägen. Jag ser också att alla stannar bakom mig och min första reaktion att stanna för att hjälpa känns meningslös. Jag bestämmer mig istället för att försöka få tag i regnumret på idioten i volvon. Inte för att han lär bli dömd för något, men för att lämna över regnummer till mc-killen alternativt ringa idioten och informera honom om vad hans beteende orsakat. Kanske hade han iallafall fått lite dåligt samvete.
Tyvärr var det väldigt många fordon framför och omkörningarna gick trögt och han hade nog fått ett rejält försprång. Så min jakt gick inget bra tyvärr. Dock borde killen köra samma väg varje dag vid ungefär samma tid om man har tur, så man kanske råkar på honom igen. Han är nog extremt ovetande om vad han orsakade idag.

Hoppas du som körde hojen klarade dig bra med tanke på omständigheterna. Det såg ut som att du hade ett raceställ i röd/vitt tror jag. Han inte se så mycket av hojen, men kan mycket väl har varit så att det var en sporthoj av något slag.
850 klockan 06:00 i Lindometrakten som kör som Pakistans flygvapen känns inte som en vanlig knegare som är sen till bygget.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Du som har för vana att slanag utanför Herrgårdskolan i Sannaegårdshamnen kanske ska ta dig en funderar innan det händer en olycka.
Är du medveten om hur många barn som rör sig i området?
Kan beundra er som har sådan kontroll på eran MC så ni kan slanga utan problem men gör det på lämplig plats.
På gatan utan för en skola och förskola är enligt mig inte en lämplig plats!
Var det du så tänk om och visa dina färdigheter på bättre ställe.
 

GaJoL

heEjj
Gick med
28 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Speed triple
Grönsvart Ktm 690, mötte dig slangandes i majorna med 2 andra motarder sen även vid gamla ullevi när jag stog och försökte kicka igång min hoj som dog vid rödljuset.

Vitsvart CRF 450 motard med en kvinna därbak!
 

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Asker, Norge
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Du som har för vana att slanag utanför Herrgårdskolan i Sannaegårdshamnen kanske ska ta dig en funderar innan det händer en olycka.
Är du medveten om hur många barn som rör sig i området?
Kan beundra er som har sådan kontroll på eran MC så ni kan slanga utan problem men gör det på lämplig plats.
På gatan utan för en skola och förskola är enligt mig inte en lämplig plats!
Var det du så tänk om och visa dina färdigheter på bättre ställe.

På gatan, där fordon ska färdas, är väl en plats lämplig som ingen annan?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top