Vem är det som nu kör en KTM 690?
http://www.sporthoj.com/forum/showt...G%F6teborg-i-ett-garage&p=5615860#post5615860
Kikar efter den
Vem är det som nu kör en KTM 690?
http://www.sporthoj.com/forum/showt...G%F6teborg-i-ett-garage&p=5615860#post5615860
Tjej på Grå R1 i Jeans och hoodie körde om mig på Röd/svart CBR utanför ullevi igår eftermiddag?
Snyggt!
Två snabba pojkar fastnade i min kamera idag vid halv fyra mellan Sätila och Fjärås.
View attachment 367703
Fredrik...
...idioten i volvon...
Helt säker på att det inte var ett fruktansvärt brutalt eko från mig?2 ktmer som braapa förbi anneberg här förut runt 3 tiden ni?
Helt säker på att det inte var ett fruktansvärt brutalt eko från mig?
850 klockan 06:00 i Lindometrakten som kör som Pakistans flygvapen känns inte som en vanlig knegare som är sen till bygget.Såg tyvärr en jobbig mc-olycka imorse på E6 precis innan påfarten vid Lindome i norrgående riktning, ca klockan 0600. Jag låg före i vänsterfil och såg hur en mc-förare kom rullande mellan bilarna rakt mot en lastbil. Lastbilen hade som tur var lite mer fart och killen rullade bakom ekipaget. Han reste sig ganska snabbt och sprang mot sin hoj som kilat fast sig under avbärarräcket på högersidan. Nu låg kanske mc-föraren lite när, men upprinnelsen och den som orsakade olyckan var framför mig.
Det hela gick till på följande sätt: Precis efter Sandsjöbacka blir jag ikappkörd av en brun volvo 850 i vänsterfil, volvon kom fort och jag kunde inte svänga in höger eller accelerara då det var bilar runt mig. När jag kört om den jag höll på att köra om körde volvon om direkt men fick bromsa för framförvarande igen. Han valde då att kasta sig in i höger fil och köra om den andra bilen där. Jag blev lite fundersam, men ibland har ju folk mer än onödigt bråttom. Han körde återigen över i högerfil och fortsatte i hög fart. Inför påfarten vid Lindome så kör många bilar över till vänsterfilen då det kommer flera bilar på påfarten. Volvon girar då över i högerfil och ökar hastigheten, dock hinner inte alla på påfarten se detta och börjar svänga ut på motorvägen. Volvon kastar sig då in i vänsterfilen igen och trycker sig mellan ett antal fordon. Dessa måste/väljer då att panikbromsa och ganska snabbt så börjar alla framför mig att bromsa riktigt hårt. Jag har såpass mycket avstånd att jag hinner trycka in varningsblinkers och bromsa mer lindrigt med ändå hårt. Bakom mig ligger lastbilen jag nämnd ovan men den har ganska gott om utrymme fram till mig men jag håller ändå ett ordentligt öga i backspegeln så jag ser att han hinner stanna innan han träffar mig. Det är då jag ser mc-killen komma rullande på motorvägen. Jag ser också att alla stannar bakom mig och min första reaktion att stanna för att hjälpa känns meningslös. Jag bestämmer mig istället för att försöka få tag i regnumret på idioten i volvon. Inte för att han lär bli dömd för något, men för att lämna över regnummer till mc-killen alternativt ringa idioten och informera honom om vad hans beteende orsakat. Kanske hade han iallafall fått lite dåligt samvete.
Tyvärr var det väldigt många fordon framför och omkörningarna gick trögt och han hade nog fått ett rejält försprång. Så min jakt gick inget bra tyvärr. Dock borde killen köra samma väg varje dag vid ungefär samma tid om man har tur, så man kanske råkar på honom igen. Han är nog extremt ovetande om vad han orsakade idag.
Hoppas du som körde hojen klarade dig bra med tanke på omständigheterna. Det såg ut som att du hade ett raceställ i röd/vitt tror jag. Han inte se så mycket av hojen, men kan mycket väl har varit så att det var en sporthoj av något slag.
Du som har för vana att slanag utanför Herrgårdskolan i Sannaegårdshamnen kanske ska ta dig en funderar innan det händer en olycka.
Är du medveten om hur många barn som rör sig i området?
Kan beundra er som har sådan kontroll på eran MC så ni kan slanga utan problem men gör det på lämplig plats.
På gatan utan för en skola och förskola är enligt mig inte en lämplig plats!
Var det du så tänk om och visa dina färdigheter på bättre ställe.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|