Var det du???

fjäder

Frukost är för mesar.
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
07 KTM Superduke
Var det du som slangade ståendes på exportgatan runt 11.30 idag. Brapptröja på en ktm...:Bugar
Såg riktigt bra ut!
 

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Göteborg!
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Du som har för vana att slanag utanför Herrgårdskolan i Sannaegårdshamnen kanske ska ta dig en funderar innan det händer en olycka.
Är du medveten om hur många barn som rör sig i området?
Kan beundra er som har sådan kontroll på eran MC så ni kan slanga utan problem men gör det på lämplig plats.
På gatan utan för en skola och förskola är enligt mig inte en lämplig plats!
Var det du så tänk om och visa dina färdigheter på bättre ställe.

Jag som går i skolan kan komma med heta tipps! Vi i skolan älskar när nån hoj åker förbi å kommer de en hoj på bakhjulet!:kär:kär:kär
 

p2p

If you snooze, You loose.....
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ktm 690 smc
häjhäj!

Grönsvart Ktm 690, mötte dig slangandes i majorna med 2 andra motarder sen även vid gamla ullevi när jag stog och försökte kicka igång min hoj som dog vid rödljuset.

Vitsvart CRF 450 motard med en kvinna därbak!



det var jag :D
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
På gatan, där fordon ska färdas, är väl en plats lämplig som ingen annan?
Så du tycker på en gata där det är 30 km/h i hastighetsbegränsing utanför en skola och förskola är en lämplig plats att slanga?
Ja du den dag du får barn så komemr du nog ändra på den åsikten!
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Jag som går i skolan kan komma med heta tipps! Vi i skolan älskar när nån hoj åker förbi å kommer de en hoj på bakhjulet!:kär:kär:kär

Jo men du som då är 17 år om jag inte misstolkat vad jag läst om dig kan ju ha vett nog att inte gå ut i gatan utan att se dig för.
Mina barn är 7 respektive 2 år gamla. De har inte alltid den tanken att se sig för. Vilket är ett helt normalt beteende när det gäller barn.
Står de på behörigt avstånd så njuter de samt jag också av att någon slangar. Men enligt mig finns det betydligt lämpligare platser än en gata utanför en skola och förskola!
 

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Asker, Norge
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Att man slangar betyder inte automagiskt att man åker skitfort, man kan glida fram i lagstadgade 30km/t på bakhjulet också, och ha god uppsikt(det har man ju alltid så fort man sitter på en motorcykel?) och gott om tid att sätta ner och väja för små retards som färdas till fots mitt på bilvägen.
Missuppfatta mig rätt, men att sitta på nätet och langa moralkakor är bara såå bortkastat. Men knappast lika bortslösat som all energin du och liknanade människor slösar bort på att gå runt och tycka allting är jobbigt/dumt/farligt. Lev lite, låt oss leva våra liv.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Att man slangar betyder inte automagiskt att man åker skitfort, man kan glida fram i lagstadgade 30km/t på bakhjulet också, och ha god uppsikt(det har man ju alltid så fort man sitter på en motorcykel?) och gott om tid att sätta ner och väja för små retards som färdas till fots mitt på bilvägen.
Missuppfatta mig rätt, men att sitta på nätet och langa moralkakor är bara såå bortkastat. Men knappast lika bortslösat som all energin du och liknanade människor slösar bort på att gå runt och tycka allting är jobbigt/dumt/farligt. Lev lite, låt oss leva våra liv.

Och du har samma åsikt om han som körde ihjäl 12-åringen tidigare i veckan som gick?
Var barnets fel eller?
 

Inge Naning

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525 EXC -05, Africa Twin -99, CB450 -70, Honda CRF 250 -04 Såld, KTM 690 SMC -11 Såld, Aprilia F1 Futura Såld
"Var det du som slangade ståendes på exportgatan runt 11.30 idag. Brapptröja på en ktm...
Såg riktigt bra ut!"

Skulle tro det var en vilsen Rådbo ute och leker:dummer
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Honda cbr600 runt 99-01 helt rosa körde förbi centrala Borås ca 19 tiden mot Knalleland, troligt va det en brud som körde :tummenupp
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Du på vit 690 SMC med backspeglar som jag körde tillsammans med igår, onsdag 29/8, idag dök du upp bredvid min bil utanför Scandinavium runt 20-tiden och försvann ner mot Valhalla, icke sant?:tungan
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Att man slangar betyder inte automagiskt att man åker skitfort, man kan glida fram i lagstadgade 30km/t på bakhjulet också, och ha god uppsikt(det har man ju alltid så fort man sitter på en motorcykel?) och gott om tid att sätta ner och väja för små retards som färdas till fots mitt på bilvägen.
Missuppfatta mig rätt, men att sitta på nätet och langa moralkakor är bara såå bortkastat. Men knappast lika bortslösat som all energin du och liknanade människor slösar bort på att gå runt och tycka allting är jobbigt/dumt/farligt. Lev lite, låt oss leva våra liv.

Hur mycket du än vill går det inte att motivera en slangning framför ett dagis. Även om det inte går fort så ÄR bromssträckan längre om man har framhjulet en meter upp i luften och sikten blir sämre. Hur många har tränat på att panikbromsa från slangen?! :va Prova att mäta en gång ;)

Älskar själv att slanga men INTE utanför dagis och på 30-sträckor. Dom andra 99% av alla gatorna borde faktiskt räcka att visa magen på. Onödigt att ge hela mc-kollektivet så dåligt rykte som sådant beteende innebär.
Vi på hoj är ganska "bevakade" och att slanga på 30-sträcka är verkligen nåt som retar Svensson.

OM en olycka skulle vara framme går det verkligen inte att snacka bort det. En annan klantig sak med att slanga på 30-sträckor är ju att dom brukar vara väldigt bevakade av Herr Länsman. Speciellt vid skolstarten.

Mark

PS: Vurpans vänner (Lokal mc-klubb i Laholm) delar varje år ut ett pris till den som har gjort värsta/bästa olyckan. Ett år (för länge sen) var det en kille som råkade slanga rakt in i en videobutik :rofl
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top